Onze kleine man wil niet meer zo goed slapen overdag terwijl hij wel moe is. Hij wordt vaak rond half 9 - 9 uur wakker en blijft dan wakker tot de volgende voeding van 11 uur. Op zich niet zo erg, maar hij is zo moe dat hij heel erg vervelend wordt. Huilen en hij wil alleen maar rondgesjouwd worden. Uitermate vermoeiend, want zes kilo een half uur lang rondsjouwen is ook niet zo lekker. Ik ga wel eens een blokje met hem om in de kinderwagen en dan slaapt hij wel, maar als het van dat rotweer is heb ik daar ook niet altijd zin in. Na de voeding van 11 uur gaat hij naar bed tot een uurtje of twee, drie, dan slaapt hij wel. Na de voeding van drie uur wil hij ook niet meer slapen tot de voeding van 19 uur, en wordt dan weer bloedsjacherijnig. Maar slapen ho maar! heel soms lukt het even op mijn arm, maar dat is eigenlijk ook niet de bedoeling. Wat denken jullie, is het de leeftijd? In mijn omgeving zeggen ze dat het komt omdat hij ouder wordt, en dus minder slaap nodig heeft, maar als dat de reden is zou hij toch niet zo sjacherijnig zijn lijkt mij. Hebben jullie kindjes dit ook? En heeft er misschien iemand een goede tip om hem toch even een uurtje te laten slapen (en dan met name hoe ik hem in slaap krijg)?
ik denk dat het gewoon zijn dagritme is. Ze gaan er toch naar toe dat ze alleen een middagdutje gaan doen in de toekomst...
Steven heeft dat ook wel eens dan wil hij overdag niet slapen, dan ga ik maar met hem wandelen. Maar ik doe hem echt tussen de middag naar bed. Van 12.00 tot 15.00 +-
Ja, dat doe ik ook. Maar daar heeft hij volgens mij niet genoeg aan. Hoe dan ook, het is wel vervelend, zowel voor mij als voor hem want hij is dan niet bepaald een vrolijke baby meer.
Nee, die wil hij niet. In het begin was de speen heilig, maar de laatste weken wil hij hem bijna niet meer. Alleen nog in de kinderwagen of in de auto. Hij nu steeds met zijn handjes bezig. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
Wij hebben voor Esmee een hangmat in bed box van de prenatal. Hierin is ze wel wat rustiger. En anders gaat ze in de kinderwagen en dan schudden we tot we een ons wegen haha. En met dit weer lekker wandelen! Daar worden alle kindjes rustig van volgens mij. Maar wel lastig jou probleem...
Ik heb precies hetzelfde: Thijs wordt al na 50 minuten wakker, wil echt niet meer slapen, maar is nog hartstikke moe, en daardoor heel huilerig. Hij maait zichzelf steeds wakker met z'n armpjes. Ik zou het niet zo'n probleem vinden als hij er gewoon genoeg aan had gehad. Maar dat heeft hij echt niet. Het overvalt me ook ineens, omdat hij tot een paar weken geleden een super makkelijke slaper was.... Ik ben nu toch maar begonnen met het inbakeren van alleen zijn armpjes om te kijken of het beter gaat als hij zichzlf niet wakker kan "maaien". Ik probeer het nu voor het eerst (hij slaapt nu net 40 minuten) en ik hoop dat hij het nog een uurtje volhoudt.... Lies
Pff, dat is ook niet lekker, zeg! En zo akelig dat ze er zelf zo vervelend van worden. Tymen weet gewoon niet wat hij met zichzelf aan moet. Dit slaapje van 11 tot 14 uur slaapt hij prima, maar daarvoor en daarna is het dus een drama. Nou ja, gelukkig is het vandaag mooi weer, kan ik lekker met hem wandelen!
Klinkt heel herkenbaar. Mijn dochtertje heeft het ook ongeveer zo. Na de 1e fles slaapt ze weer tot ong.11u. Dan is ze vaak wakker en slaapt moeilijk. Als ik een rondje om ga wel. Maar na de fles van 3 uur is het ook vaak drama tot 19. Ik leg haar nu op een gegeven moment wel in haar bedje en laat haar vaak even huilen. Na ong. 15 min huilen valt ze vaak wel in slaap maar het zijn allemaal hazetukjes. Ze is dan erg onrustig;maar ja papa en mama willen graag even rustig eten. En daarbij komt nog dat ze ook vaak savonds jengelig is. Ik vind het ook erg lastig... Charlotte
nu met dit mooie weer gaat het inderdaad ook beter,als hij dan tijdens het wandelen nog een uurtje slaap heeft gehad is hij wel heel vrolijk. Maar ik ben bang dat we binnekort wel weer eens een regendagje zullen krijgen... Lies
Tja, ik vrees ook de dagen weer dat het regent... Hij wil dan alleen maar op de arm in slaap gewiebeld worden en dan vaak nog onder protest! In de kinderwagen in huis trapt hij ook niet in! Na ja, moet allang blij zijn dat hij 's avonds en 's nachts goed slaapt, denk ik dan maar!
Hier net zo'n wezentje. Anique wil de laatste dagen overdag niet slapen en gezellig dat ze dan wordt (ahum ) en daar wordt ik zelf dan ook heel gezellig van (ahum) Maar ik ga ervan uit dat het sprongetje in aantocht is dus dat dat de oorzaak kan zijn. Gelukkig is het weer nu mooier aan het worden dus wandelen we heel wat af. suc6
Hmm, daar zeg je wat! Tymen heeft nu ook zijn sprongetje! Misschien komt het daardoor en is het tijdelijk... [-o<
Heel herkenbaar, al is Teun wat jonger. het cb zei stop hem na de fles lekker strak in, ook een slaapzak aan en laat maar ff huilen nar evt 5 min weer eens kijken maar laten liggen en dan na evt 10 min weer...ik heb het een paar dagen echt strak volgehouden en ook de oma's als ze aan het oppassen waren en het hielp, nu slaapt het mannetje bijna gelijk na een fles...overdag want na de fles van 18:00 uur hadden we al geen problemen en die van 23:00 al helemaal niet suc6 en ik hoop voor je dat het het sprongetje was
mijn zoontje die slaapt overdag ook bijna niet, soms helemaal niet, ik leg hem ook niet in bed, hij is soms welleens vervelend maar dat zijn alle babies welleens, ik ben blij dat hij snachts goed doorslaapt, en overdag ligt hij in de box, maar hij kan zich best goed vermaken met zijn spulletjes.
Voor Thijs was het inderdaad ook sprongetjestijd. Vandaag heeft hij aan het eind van de middag weer wel 2,5 uur geslapen. Ik moet wel zeggen dat we verder de hele dag op pad zijn geweest. Ik ben heel benieuwd wat er gebeurd als we weer een gewone dag hebben Lies