Want ik heb het nodig, voor deze dag helemaal down the drain verdwijnt. Kort samengevat: ik ben op het moment erg slecht gehumeurd. Ik ben zwanger en daarom alleen maar misselijk en moe. Mijn man werkt me op mijn zenuwen door er alleen maar te zijn, de arme ziel. Hij leest e-mails ook niet nauwkeurig genoeg waardoor er allerlei miscommunicatie ontstaat die ik dan weer moet oplossen. Als ik hem daarop aanspreek voel ik mij totaal niet serieus genomen, die hormonen! Nu is hij met de auto weg en voel ik mij heel zielig achtergelaten. Nu kan ik niks, ik ben aan huis gebonden, bla bla bla. Heb net een potje zitten janken. Maar ik wil deze dag niet helemaal laten verpesten. Ik ben op zoek naar iets kleins of simpels dat ik kan doen dat me een beetje uit deze bui trekt. Ben ik hopelijk straks ook blij als man weer thuiskomt Wat doe jij als je je rot voelt?
Huilen helpt meestal al heel wat! Lang douchen met lekkere douche schuim, muziekje aan en proberen het te relativeren voor jezelf. Even de zon in kan ook erg goed helpen! Hopelijk voel je je snel weer prettiger.
Ga even lekker in de zon. Dan maak je volgens mij iets aan waardoor je je sowieso beter voelt. Als hier de zon niet schijnt en ik depri ben, ga ik altijd even lekker onder de zonnebank, lekker warme douche doet ook wonderen.
Een warm bad klinkt aanlokkelijk! Internetshoppen ook, ga eens bij leuke positiekleding snuffelen. En verder moet ik ook even naar buiten want zonder zuurstof word ik ook gek
Ik geef mezelf altijd een schop onder mijn kont, even wandelen en mijn koppie leegmaken. Zeker met het weer als vandaag is dat heerlijk, lekker genieten van de natuur en daarna kan ik een stuk beter relativeren. En shoppen werkt ook altijd goed haha
Hier helpt het altijd om even naar buiten te gaan en te fietsen. Verder de muziek een tandje harder en lange douche chocolade! !!!! Wat bakken (maar wel iets met succes want als dat dan ook nog mislukt) En saai blad lezen Succes meid
Een potje janken, denken dat het altijd erger kam en weer verder gaan Of een leuke serie kijken. Die twee dingen helpen hier het meest
Hier helpt het als ik dan even naar buiten ga, ergens een grote warme chocomelk met slagroom en taart neem... En daarna weer naar huis te ga en lekker ga luieren
Muziek aan, liefst met headphones..Beetje harder dan normaal (heb het nooit hard op vandaar haha) en soms idd meezingen met liedjes. Oh en tekenen, ik teken veel van me af Maar weet niet of je goed kan tekenen.
Voor jezelf beslissen dat je NIET slechtgezind wil zijn, je bij elkaar rapen en gewoon al glimlachen, zomaar. Word je vanzelf al vrolijker van Leuk muziekje opzetten. Of op youtube filmpjes kijken van katten die hun sprong verkeerd inschatten, baby's die de slappe lach hebben,... En blijven herhalen dat je niet slechtgezind wil zijn, maar gewoon vrolijk.
De muziek heel hard aan en dan zingen en dansen tot je er vrolijk van wordt! Maar oké, internetshoppen is ook het ultieme middel om (even) heel erg blij van te worden.
Anticyclisch werken, dus als ik me rot voel en/of een gare dag heb ga ik er juist op uit met mijn dochter. Even naar de kinderboerderij, naar buiten, een boodschap doen, in de tuin aan de slag. Vaak zorgen de afleiding en de buitenlucht ervoor dat het beter gaat.
Bedankt meiden, ik ben een blokje omgegaan, heb een heerlijke cappuccino gehad en heb gebeld met mijn moeder. Voel me een ander mens
Gelukkig dat je opgeknapt bent. Bij mij helpt het ook lekker even eruit gaan. Het liefst met mijn kleine wijfie, al slenterend samen, een ijsje kopen en die samen oppeuzelen.
Met de hond naar het bos. Daarna met een kop thee en chocola op de bank. Vriendin bellen helpt ook goed.