Hoe vaak voeden?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door butterfly1983, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1983

    butterfly1983 Actief lid

    29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hey hallo,
    Ik heb een vraagje:
    Hoe vaak voeden jullie?

    Mijn zoontje is nu 2½ maand, en hij weegt (niet schrikken) bijna 7½ kilo (om precies te zijn 7360 gr). Nu lijkt het dat hij aan 4 voedingen per dag genoeg heeft. Nu heb ik met de lactatiedeskundige gebelt en die vertelden mij dat ik 5 voedingen MOET geven. Ik moet hem desnoods wakker maken, terwijl hij de nacht ontzettend goed doorslaapt van 20.00 uur tot 8.00 uur.
    Wat zouden jullie doen?

    Veel liefs Daan
     
  2. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik zou naar mijn kind kijken en darop inspelen.
    Wat was de reden die de lk gaf om minimaal 5x te voeden?
     
  3. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jij kent jou kind het beste.... Als jouw manneke tevreden is/lijkt hij is alert als hij wakker is met 4 voedingen, blijf dan lekker 4 voedingen geven! Zeker als hij genoeg plasluiers heeft en goed (blijft) groeien. (Kan me vorstellen dat het echter voor je borsten wat minder fijn is, of zijn die er ook aan gewend?)
     
  4. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    hmm , lijkt er toch op dat ie niet meer nodig heeft als ie zo goed groeit? Misschien drinkt ie wel heel veel in 1 keer? Misschien bedoelde de LK dat je 5 keer je borsten leeg moet maken om voldoende melk te blijven produceren? Misschien 's avonds dan een keer kolven? je wilt ook niet opdringen toch? of gaat ie wel zonder morren drinken als je hem wakker maakt?

    o, en nog een gedachte: is ie al oud genoeg om zo lang zonder voeding te mogen? heeft met de ontwikkeling van de nieren te maken toch? wie weet hoe dit precies zit?
     
  5. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Waarom heb je eigenlijk met de lk gebeld?

    Wat geke zegt "Misschien bedoelde de LK dat je 5 keer je borsten leeg moet maken om voldoende melk te blijven produceren?" Dan is 's avonds een keer kolven inderdaad een oplossing.

    bv is toch op vraag of dit nu 12x is of 4x?

    Dat met de niertjes weet ik niet. Wel iets gehoord over suikerspiegel, of praten we dan over hetzelfde
     
  6. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heb van mijn lk begrepen dat vooral de zwaardere baby's i.v.m. de bloedsuikerspiegel minstens 5 voedingen moeten hebben. Lekkere flinke vent hoor Daan! Even OT is hij ook lang of zo'n schattig propje?
     
  7. butterfly1983

    butterfly1983 Actief lid

    29 mrt 2006
    359
    0
    0
    He bedankt voor je reactie.
    De reden was dat ie nog zo jong is. Ze zei nadrukkelijk zeker niet eerder dan 3 3½ maand beginnen met 4 voedingen per dag. Zeker niet eerder.
     
  8. butterfly1983

    butterfly1983 Actief lid

    29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Ohw okey bedankt voor de reactie.
    hahaha nee hij nog niet zo lang. tis nog echt een schattig proppie :D

    Liefs Daan

    Als je nieuwschierig bent (www.tygobenjamins.beebiesite.nl)
     
  9. butterfly1983

    butterfly1983 Actief lid

    29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Heb met de lk gebeld omdat ik dacht dat ie minimaal 5 voedingen moest hebben (stond in een boekje van cb). En er waren al dagen dat ie het met 4 kon redden. Vroeg me gewoon af of dit mocht. Blijkbaar dus niet. Ze zei trouwens nadrukkelijk 5 x voeden. En niet 5 keer borsten leeghalen. Ik maak trouwen mijn borsten 6 keer leeg. Anders trek ik het niet. hahaha
     
  10. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    oooo zo.
    Tja dat zou kunnen, daar heb ik eigenlijk geen verstand van. Ik ben gewoon erg van kijken naar het kind. En de luxe van zo vroeg op zo weinig voedingen zitten ken ik niet :)
     
  11. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Heb ik gedaan, heb ff een berichtje achtergelaten ook. Wat een lekkere bink zeg! Die doet het prima op mama's melkie!
     

Deel Deze Pagina