Even een vraagje of ik hier nog wat mee kan... Mn zoontje is 4 maanden. Hij komt om de 3 uur overdag. Aan het eind van de middag, vaak al vanaf een uur of 3, half 4 gaat hij daarna niet meer slapen. Of doet een hazeslaapje en wil dan weer drinken. Prima. Breng hem weer naar bed als hij moe is. Maar hij blijft dan wakker. Ligt soort te wachten op zn badje... Het badje is iets magisch, als hij daarin is geweest en gedronken heeft gaat hij direct slapen... Maar ik kan hem toch niet om 4 uur al in bad gaan doen? Dan zou zn nacht al beginnen... Ik rek het nu tot een uur of half 7. Laat hem zo lang mogelijk in bed liggen. Hij ligt niet te huilen, maar wat te praten. Als hij gaat jengelen haal ik hem eruit. Hij komt al heel lang niet meer voor een late voeding, maar de laatste week komt hij steeds vroeger, meestal tussen 23 en 1 uur. Eerder was dat half 3. Maar zolang slaapt hij niet meer. Er zit s nachts hoogstens 4 uur tussen de voedingen... Is dit de beruchte 4 maanden dip??
Mijn beide jongens hebben ook een periode gehad waarin ze eerder wilden slapen in de avond. De ene rond half 6, de ander om half 5.. En vaak vielen ze dan ook in een diepe slaap. Ik denk dat het ook rond de 4 maand was. Dat duurde een week of 2, en daarna pakten ze allebei opeens een ander slaap en eet schema op, waardoor ze juist de nachten later begonnen en langer doorsliepen..