damens heb even een vraagje over de betekenis van een aantal cijvers op mijn kaart vorige keer stond er bij ingedaald met 34,6 cbibi in nu met 37,1 vibi? weten jullie wat dat betekend?
Hoi Michelle, Je kan hier op de site het opzoeken.. Je moet dan naar stel een vraag aan de verloskundige gaan en daar boven staan allemaal vet gedrukte kopjes daar kan je dan opzoeken wat het betekend! Succes! Laatste loodjes spannend hoor! Liefs
je fundushoogte waarschijnlijk (dus de hoogte van je baarmoeder) doet ze het nav van een meetlint tegen je buik aanhouden opschrijven?
Gaat over het indalen van je baby. Cbibi, betekent caput (=hoofdje) beweeglijk in bekkeningang, oftwel je beebje is een stukje ingedaald. 34,6 betekent het aantal weken neem ik aan. (C)vibi betekent vast in bekkeningang, oftwel je beeb is volledig ingedaald (bij 37,1 weken) Hier kun je het eventueel nog verder nalezen: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=12105
ik weet genoeg bedankt! dan betekend het dus dat ze helemaal ingedaald is ze zei er namelijk niet zoveel over vandaar ... liefs michelle