Wat doe je toch al die uren tijdens de weeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Druif, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Toen ik om de 15 min. weeen had van Lisa was ik nog aan het winkelen. Het drong toen nog niet tot me door dat het toen al begon.
    Ik ben daarna rustig naar huis gegaan, en heb thuis samen met mijn man tv gekeken wat verteld en de tijd tussen de weeen opgenomen.
    Toen het echt serieus werd hebben we het bad vol laten lopen en heb ik er telkens 20 min. in gezeten. (dit in totaal 5x me tussenpozen van 30 min. ongeveer)
    Daarna kwam de vk en ik besloot toen om naar het ziekenhuis te gaan voor slaapmedicatie. (ik wilde eigenlijk thuis bevallen, maar toen niet meer, was al doodmoe van al dat badderen en weeen opvangen)
    In ziekenhuis aan ctg geprobeerd wat te slapen en daarna flink gepuft.
    Uiteindelijk is Lisa met de vacuumpomp geboren (18 uur na de 1ste wee)
    De tijd vliegt eigenlijk wel. .(maar dat vind je altijd pas achteraf)

Bij Tim heb kreeg ik opeens een weeenstorm, heb deze opgevangen op de wc en 2 uur later zat ik op de baarkruk en is Tim geboren. dit was s'nachts.. had geen tijd om wat anders te doen, alleen weeen opgevangen.

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb samen met mijn mannetje en mijn beste vriendin gewoon met zijn 3en voor de tv gezeten, wat gekletst en afgelachen... Vooral als mijn telefoon weer ging en ik tussen de weeën door gewoon de telefoon opnam. Ik was die dag jarig dus de telefoon ging regelmatig. Verder nog snel frietjes gegeten, ook tussen de weeën door, alleen de weeën kwamen toen steeds sneller en voordat ik een friet afgeslikt had zat ik weer te puffen! En daarna door naar het ziekenhuis, maar de tijd vliegt echt voorbij! Vooral als je de tijd tussen de weeën door in de gaten houd!

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    om 11 uur brak mijn water, eerste uurtjes waren de weeen nog niet zo hevig maar kwamen al wel om de 4 a 5 minuten. ik belde me moeder en verloskundige en keek nog even wat tv. al snel werden de weeen erger er was ik helemaal tot me zelf gekeerd en wachte telkens op de volgende wee die steeds erger werden. geslpen heb ik niet meer en om half 10 had ik 6 cm en mocht naar de kraamkliniek. onderweg pufte ik de enne wee weg naar de andere en daar aangekomen ben ik lekker in bad gaan zitten. me zusje, moeder en vriend stonden me bij en dit deed me tussen dde ween door wel goed maar tijdens een wee o wilde ik niemand in de buurt hebbe haha. om 12 uur ging ik op bed liggen en om 13.31 ben ik bevallen

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    heen en weer lopen, strijken(haha) douchen, en op het einde was ik erg paniekerig aan het doen.

5. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    in het begin mezelf afvragen of het nu toch echt begonnen was, daarna een keer douchen, nakijken of echt alle spullen wel klaar stonden.
    en toen moesten we naar het ziekenhuis.
    vanaf toen duurde de bevalling nog zo een 16 uur, en hoe ik die uren ben doorgekomen, ik vraag het me nu nog af.
    liggend en eigenlijk alleen kermend van de pijn, kan het helaas niet mooier maken! :(

joyce

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik heb er 5 uurtjes over gedaan maar de tijd vliegt voorbij.

Om half 11 braken me vliezen en toen kwamen de weeen gelijk elke 5min :( Toen kwam de verloskundige en die ging touceren en toen had ik 2 cm ontsluiten. Ze zou over 5 uur wel weer terug komen ik dacht neeeee over 5 uur pas dan ben ik kapot!
    Gelukkig duurde het allemaal niet zo lang en was kaye er om 3:26!

7. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Ik heb met mijn ouders nog een spelletje gespeeld.Toen mijn man thuis kwam van zijn werk heb ik alleen nog heen en weer gelopen en in een kring gedraaid (toen kwamen ze vrij snel).
    Onder de douche gestaan en op bed gelegen.
    Toen de weeen regelmatig kwamen is Dewi 11.5 uur later geboren.

8. nokinee

nokinee Actief lid

24 feb 2006
    226
    0
    0
    Mijn weeen beonnen woensdag nacht en ik dacht eerst dat ik buikkramp had dus ben ik door gaan slapen en werd wel steeds wakker.
    Volgende dag nog boodschappen gedaan en toen kreeg ik toch het gevoel dat het wel eens weeen konden zijn.
    Donderdag avond de verloskundige gebeld en die is toen langs gekomen en toen bleek dat ik 2cm ontsluiting had.
    Ik moest naar het ziekenhuis omdat het een maand te vroeg was.
    Ik heb donderdagavond en nacht dus in een ziekenhuisbed doorgebracht.
    Uiteindelijk is Thijmen vrijdagochtend geboren.

9. dandy

dandy Lid

4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, ik heb vanaf zondagnacht half 2 tot dinsdagochtend half 10 aan de eetkamertafel gehangen over een stoel heen.
    Ik kon niet liggen, soms ff zitten maar zodra er een wee kwam moest ik snel overeind komen anders zat ik vastgenagelt aan de stoel.
    Slapen heb ik dus ook die 2 nachten niet gedaan.
    Na de bevalling was ik wel zo fit als een kievit, ging gewoon door en heb niet op bed gelegen.

gr.

Deel Deze Pagina