Alles-in-1 pakket glasvezel, ervaring providers?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanLieverd, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Ik ben me aan het oriënteren op glasvezel (internet + tv + bellen). We gaan binnenkort verhuizen en waren gewoon van plan om ons ziggo abonnement in eerste instantie mee te nemen, maar nu blijkt er geen kabelaansluiting in het huis te liggen (vorige eigenaren hadden denk ik geen tv en hebben toen er kabel gelegd werd er waarschijnlijk voor gekozen om dat toen niet het huis in te laten leggen). De aannemer (huis wordt gerenoveerd) gaat nog navragen hoe en wat, maar als dat serieus geld gaat kosten, stappen we maar over op glasvezel (dat wordt komende week gratis naar binnen gelegd, omdat de glasvezel net is gelegd in de straat). De glasvezel is van kpn, dus er zijn best wat opties (kpn, xs4all, t-mobile, budget-alles-in-1, solcon, etc). Bij de consumentenbond scoort xs4all beduidend beter dan de rest, maar ze zijn niet het goedkoopst, dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn?
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Tmobile hebben wij sinds 1 juni en heel erg tevreden over (overgestapt van ziggo die we al jaren hadden).

    Wij hebben ook mobiele abbo's van Tmobiel, dus dat scheelt ook enorm in de kosten.

    Normaal hadden we een pakket bij ziggo en betaalde we ca 80,- per maand.
    Nu bij T mobile betalen we voor hetzelfde 45,-00 per maand
     
    xSNDY19x en MamavanLieverd vinden dit leuk.
  3. Mariannetje

    Mariannetje Bekend lid

    6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Wij zitten al jaren bij Ziggo, en sinds dit jaar doet ons dorp mee aan een Glasvezelactie waarbij bij voldoende aanmeldingen glasvezel wordt getrokken in de grond en naar de (deelnemende) huizen op kosten van de provider. Dit wordt door Deltafiber gerealiseerd en hebben dus ook een welkomstaanbieding waarbij wij gebruik van gaan maken.

    De fase is nog niet zover dat wij het daadwerkelijk al hebben, ze zijn al wel bezig in andere wijken. Maar ik zit er nu momenteel zo in dat ik het een jaar aankijk hoe het gaat bij deze provider en anders heb ik nu dan de glasvezelkabel in ieder geval en kan ik eventueel bij bekendere providers terecht (bv terug naar Ziggo met nu glasvezel, of KPN)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  4. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    We hebben nu inderdaad ook mobiel van vodafone en daardoor korting en movies en series L van ziggo gratis. Dus als we gaan overstappen, dan gaan we waarschijnlijk overstappen met mobiel ook. Ik moet even kijken of t mobile een optie is qua dekking. Alle providers beweren van wel natuurlijk, maar we zijn ook bij huizen gaan kijken waar je echt kpn moest hebben, met vodafone konden we daar met heel veel moeite buiten voldoende signaal krijgen om te kunnen bellen. Maar goed, dat was in de bossen, het huis wat we hebben gekocht, waar vodafone ook goede dekking heeft en ik neem aan t-mobile ook. Welke regio woon jij?

    Dus televisie bevalt ook goed? Want daar lees ik wisselende dingen over.
     
  5. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Met glasvezel van deltafiber kun je weer uit andere providers kiezen. Mijn zus kon in ieder geval niet voor kpn enzo kiezen, aangezien bij haar ook deltafiber ligt.
     
  6. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    In de loop van dit jaar of volgend jaar is de kabel niet meer bruikbaar en gaat alles via de internet lijn. Denk dat de vorige bewoners dat ook hadden.
    Je signaal komt gewoon binnen in je meterkast als goed is. Dus is het een kwestie van even een kabeltje trekken door de buis voor de tv
     
  7. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nee, er is helemaal geen aansluiting in het huis, zoals ik schreef in de openingspost. De aannemer had alle nutsaansluitingen aangevraagd te verleggen, aangezien de meterkast verplaatst wordt en de onderaannemer van ziggo kwam erachter dat het huis geen aansluiting had. De vorige eigenaren hebben er 50 jaar gewoond, dus ooit de keuze gehad om een kabelaansluiting te krijgen en hebben daar dus nee tegen gezegd.
     
  8. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Oke mijn excuses hoor
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ja alles werkt super goed :).

    Ik woon in Amersfoort
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  10. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij waren om dezelfde reden over gestapt vanaf Ziggo maar ik vind t dus echt beduidend minder bij t-mobile en stap zodra t kan weer terug.

    Traag, traag, traag... Opnemen kun je niet een programma kiezen maar alleen een begin en eindtijd... programma terugkijken? Kan, je kunt alleen niet zoeken dus moet je per zender per dag terugbladeren om te zoeken wat je wilt kijken. Netflix app? Helaas, dat kan bij t-mobile niet. Tuurlijk, t zit gewoon op de tv maar daar heb je dan weer een andere afstandsbediening voor nodig dus gewoon irritant. Je kunt niet typen met de afstandsbediening en je kunt niet praten tegen de afstandsbediening en dat heel eerlijk mis ik wel het meeste. Hoe fijn was het om gewoon te zeggen wat je wilde en Ziggo gewoon daarheen ging. :D Ook veel meer series bij Ziggo, bij t-mobile staat er niks op. Ja misschien 2 series.
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  11. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij hebben glasvezel van kpn.
    Ik ben er tevreden over. Er gaat vanaf het glasvezel modem in de meterkast een utp kabel naar het tv kastje voor de bediening van de tv. Maar deze kun je zelf aanleggen, achter de plinten bijv.

    we hebben afgelopen jaar veel thuis gewerkt en nooit problemen met wifi internet gehad. Ik had altijd problemen met de wifi bij ziggo. Moest ik online dingen regelen met kabels en weet ik het. Nooit bereikbaar per telefoon. Altijd in oneindige doorkiesnummers en dan nog niemand aan de lijn. Voor mij nooit meer ziggo. (Maar genoeg mensen ervaren dat anders dat weet ik)

    Xs4all zou ik nog wel proberen, mocht het niet bevallen kun je altijd weer overstappen toch?!
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. prjbt

    prjbt Niet meer actief

    Bedankt voor dit topic. Ik heb Ziggo weer gebeld (doe ik elk jaar) en wederom een flinke korting gekregen.

    Sorry wel offtopic.

    Ontopic. Ze leggen hier momenteel deltafiber aan. Wij hebben bewust gekozen bij Ziggo te blijven en niet over te stappen. Over glasvezel is ook lang niet iedereen positief
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  13. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Wij hebben glasvezel van KPN. Werkt perfect! In combinatie met onze Apple TV hebben we alleen nog maar internet, geen tv abonnement meer. Telefoon hadden we al niet (alleen mobiel). Ik ben er erg tevreden over. Razendsnel en weinig storingen.

    Wij hebben overigens vanuit het kastje (in de meterkast) een netwerkkabel onder de vloer door lopen naar alle kamers, inclusief de woonkamer. Daar hebben we hem vlakbij de tv naar boven laten komen. Die pluggen we in de Apple TV en klaar :)
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Er werd sowieso al een netwerkkabel naar de televisiekamer gelegd, met het oog op evt glasvezel op termijn. Ook naar zolder voor bedraad internet en dan nog naar alle kamers loze leidingen, zodat we heel flexibel zijn.
     
  15. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Tmobile is bezig met de Netflix app op de tv box ook is het tv platform aantal maanden terug verandert en worden er de aankomende maanden geel veel extra's aan toegevoegd.

    @TO mocht je vragen hebben ik werk bij tmobile thuis technische helpdesk
     
    MamavanLieverd vindt dit leuk.
  16. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Laten we hopen dat het beter wordt. Wij waren misschien gewoon verwend met de Ziggo next hoor, voelt gewoon als een aantal stappen terug. Op zich ook logisch want we betalen ook minder, maar ik had er niet bij stil gestaan dat het zo'n groot verschil zou zijn en ik daar zo'n last van zou hebben.

    Misschien als je geen Ziggo next hebt gehad dat het verschil minder is.
     
    xSNDY19x vindt dit leuk.
  17. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Nou, wel 1 vraagje, als ik kijk op vergelijkingssites dan komt t mobile niet altijd als optie naar boven. Maar, ik neem aan dat overal waar glasvezel van kpn ligt, t mobile ook een optie is toch?
     
  18. xSNDY19x

    xSNDY19x Fanatiek lid

    2 dec 2009
    1.779
    640
    113
    Vrouw
    Nee helaas niet. Kpn heeft sinds kort een nieuwere fiber techniek in de centrales en wij hebben daar de apparatuur wel voor maar die moeten wij aanpassen in de centrales. Wel is het zo dat tmobile de aankomende jaren ons eigen fiber netwerk wat dus niet via kpn gaat uit te breiden. Maar als jij op de tmobile website een postcode check doet en je adres is beschikbaar dan kunnen wij daar leveren. Je mag je postcode in een pb doen dan kan ik met je mee kijken.
     
  19. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Oh, dank je, dat verklaart het. Nog een keer gekeken, maar geen glasvezel optie inderdaad, doordat ze/jullie wel dsl bieden, komen ze dus soms wel bij de vergelijkingsites naar boven.
    T mobile valt voorlopig dus af.
     
    xSNDY19x vindt dit leuk.
  20. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.206
    113
    Het lijkt erop dat ziggo gratis de kabelaansluiting komt leggen. Als dat zo is, dan blijven we daar in eerste instantie bij. Na het verhuizen, kunnen we dan rustig kijken of we over willen stappen, zoals we al van plan waren.
    Ik ben wel stomverbaasd, want las overal hoge bedragen, maar misschien raakten ze teveel klanten kwijt nu er ook bijna overal glasvezel ligt?
     

Deel Deze Pagina