Ik doe alleen een zelftest voor bijv. een kraamvisite of als ik naar onze oma's ga. Die zijn wel gevaccineerd maar wel natuurlijk wat kwetsbaarder. En baby's zijn niet gevaccineerd en ook kwetsbaar. Maar goed, ik ging vroeger ook al niet op kraamvisite als ik verkouden was /RS/koortslip had ofzo. Alleen kun je corona testen dus dan doe ik dat. Ik heb zelf een newborn en ik kan niet alles buiten de deur houden aangezien ik twee schoolgaande kinderen heb maar ik zou het prettig vinden als mensen die op visite komen er wel een beetje over nadenken (vraag ik overigens niet) En klopt wat je zegt: wij hadden pasgeleden een verjaardag en toen zei ik dus oh maar die en die en die zijn niet gevaccineerd dus misschien moet ik even een zelftest doen. Alleen vond mijn man dat echt enorme onzin en toen ook besloten dat ik dat inderdaad niet ging doen.
Testen bij klachten Wij gaan weinig weg, mijn oudste is bijna wekelijks flink verkouden. Zijn daarom ook 1-2x per maand bij de teststraat. Boodschappen worden nog vaak thuisbezorgd Ik werk thuis
Ik heb tot nu toe nog nooit getest om ergens naar toe te gaan. Misschien dat ik dat wel ga doen als we naar mijn grootouders gaan. Mijn oma is niet gevaccineerd namelijk. En ik heb het 1x gevraagd aan een vriendin van me die een prematuur kindje heeft. Kindje was al lang en breed thuis maar heeft vanwege zijn extreem vroeggeboorte een zwak immuunsysteem en zwakke longetjes. Maar ik moet zeggen dat zij (grootouders en baby) sowieso al reden zijn om vaker handen te wassen, niet langs te gaan als je verkouden bent, enz. In die zin verandert er (voor mij) niet veel behalve dat ik nu een test kan doen. Eigenlijk wel goed. Laatste wat je wil is iemand ziek maken natuurlijk (met Corona of ander virus/bact).
Ik ben allergisch, waardoor ik eigenlijk altijd wel milde klachten heb. Als ik met mensen afspreek dan test ik mijzelf regelmatig, dat geeft een prettiger gevoel. Ik vind het best lastig met de oplopende cijfers, toen het beter ging, kon ik het iets makkelijker naast mij neerleggen. - Ik werk al 1,5 jaar thuis - Als ik merk dat het echt verkoudheidsklachten zijn blijf ik thuis en laat ik mij testen - als ik afspreek en ik twijfel over mijn allergieklachten, doe ik een zelftest - veel handen wassen - liever niet naar verjaardagen waar veel mensen komen (wij splitsen de verjaardagen nog op)
Volledig gevaccineerd Thuistest voor ik naar oma ga en voor ik naar een feestje ga (dat is pas 1x gebeurd) Ik doe om 8.20 uur boodschappen (lekker stil in de winkel maar deed ik voorheen ook al) Ik merk dat ik wel een beetje “bang” ben geworden voor drukke ruimtes met vreemde mensen. Krijg het dan snel benauwd en krijg vluchtneigingen dus dat voorkom ik in winkels. Afstand houden van vreemden Regelmatig handen wassen (deed ik altijd al) Als ik weet dat iemand klachten heeft blijf ik wel uit de buurt want ik ga het niet opzoeken maar voor de rest ga ik me (ongeacht de regels die misschien veranderen) me niet meer houden aan Max. Aantal mensen op bezoek als het gaat om mijn familie en beste vrienden. Voor mijn gevoel heb ik me door de maatregelen een heel belangrijk stuk uit mijn leven af laten nemen (en dat was vrije keuze) tijd die ik nooit meer terug krijg en dat laat ik nooit meer gebeuren. Niemand weet wat morgen brengt dus ik ga leven in het hier en nu.
Een gevaccineerde kan net zo goed een gevaccineerde besmetten... Is niet alleen voor gniet-gevaccineerden.... Een gevaccineerde kan ook op de IC belanden. Je zult maar net degene zijn die die persoon heeft besmet.... Jij als gevaccineerde die een gevaccineerde besmet en die eindigd op de IC.... Want een gevaccineerde mag gewoon besmet naar een feestje toe, want die heeft een groene vinkje. En hoppa, weer een heel aantal besmette personen erbij... De niet -gevaccineerde gaat besmet niet naar een feest, want heeft geen groen vinkje Dus van diegene komen de besmettingen niet. Ik hou zoveel mogelijk nog 1,5mtr afstand. Handen wassen sowieso, deed ik al. Deze twee zijn de enige zaken die echt goed helpen, vind ik. En ik ben gevaccineerd, maar dat is voor mezelf, om de kans te verkleinen om op de IC te komen bij die miniem kleine kans op longcovid.
Mmmmhhh niet zoveel eigenlijk. *volledig gevaccineerd *ik heb een praktijk aan huis dus werk thuis maar vraag mijn cliënten niet een mondkapje tecdragen en draag deze zelf ook niet. We zitten 45-60 minuten in mijn praktijkruimte die goed geventileerd wordt, maar niet op 1,5 afstand, maar wel een meter ongeveer. *ik geef nog geen handen. *ik gooi er af en toe een thuistest tegenaan. Maar heb daar weinig regelmaat in. Bij een positieve test laat ik bij de ggd testen. Dat was het wel ongeveer. Ik desinfecteer mijn handen niet in winkels etc. Was ze wel bij thuiskomst, maar dat deed ik altijd al
Handen wassen bij thuiskomst, na toiletbezoek, voor eten etc. deed ik inderdaad ook altijd al. Ik hoop wel dat die gewoonte nu bij meer mensen echt de standaard is geworden. Ik heb bij openbare toiletten in ieder geval wel het idee dat minder mensen zonder handen te wassen weer naar buiten lopen. Maar als ik zo in de lunchpauze kijk wat mijn collega's doen, zie ik eigenlijk niemand anders handen wassen voor het eten.
De kans dat een gevaccineerde op de ic beland is echt heel klein. Zag ik gister nog op het nieuws. En ja je kunt elkaar besmetten als gevaccineerde, is bij mij dus ook gebeurd. Dr kans dat het meer is dan een griep is echt klein. Ik zou met klachten uiteraard wel testen. Maar dus niet standaard bij elk feestje.
Na toilet en voor eten vind ik ook normaal. Maar niet teveel handen wassen. Want doordat iedereen het tijdens lockdowns zoveel deed heeft niemand weerstand opgebouwd. Dus zal een pittige griep winter worden.
Die weerstand is niet alleen door het handen wassen beïnvloed natuurlijk. Ook de afstand, geen handen schudden, mondkapjes e.d. speelden daarbij een grote rol.
De meeste feestjes vinden plaats buiten de officiele horeca. En ik ben eerlijk gezegd benieuwd hoeveel mensen die al überhaupt tegen de "testmaatschappij" waren en nu ook tegen vaccinatie zich dan preventief testen voordat ze naar feestjes gaan.
Uiteraard speelt dat allemaal een rol. Dus ook daarin is het verstandig dat de maatregelen niet meer zo extreem worden.