Nee, ik vind het ook niet abnormaal maar ik kan wel horen wanneer een kind hongerig is of gewoon even aan het sputteren. Ik denk dat veel mensen veel te lang hun kinderen maar een fles of borst geven terwijl het kind gewoon even wakker is. Als je mij om 5 uur 's nachts iets lekkers voorhoudt.. dan eet ik het ook op... maar ik zou ook op een redelijk tijdstip kunnen eten zonder om te vallen. Ik vind half 6 gewoon geen tijd en of je nou 1,5 uur later er toch uit moet of niet.. ik zou het persoonlijk toch fijner vinden als ze weer zouden gaan slapen. Wat bedoel je trouwens met 'volgende maand' anders? Ik ken dat ook niet. Mijn zoontje wordt nu wel wat eerder wakker dan toen hij een baby was maar dat is normaal (minder slaap nodig)
Ik noem alles voor 7u 's nachts Naar mijn idee is t een aangewend ritme. Onze kids worden meestal rond half 8 wakker. Vanmo was de jongste al om half 7 wakker (voor haar heel vroeg), ik heb de fles gegeven en haar weer terug gelegd, Toen heeft ze tot 10u(!) geslapen, de oudste was uit logeren dus wij konden ook uitslapen.
Ik bedoel dat baby´s hun ritme nog weleens willen wisselen. Voorheen sliep hij bijv wel tot een uur of 7 maar kwam dan nog een keer s´nachts. En nu is het dan half 6 maar heeft hij wel z´n nachtvoeding wat opgeschoven. Vanmorgen was het trouwens half 7, dus wie weet
Tycho heeft hier altijd geslapen tot 7uur!! Echt altijd, maar nu ineens is hij dus gewoon heel erg vroeg wakker... en waarom, geen idee? Een fles geven zodat hij weer in slaap valt werkt 9 van de 10x niet dus ja dan zit er niks anders op dan met hem mee te gaan. Als hij in zijn bedje gewoon ligt te brabbelen en te kletsen dan laat ik hem ook liggen, maar meestal is hij het na 20minuten zat en begint dan te jengelen en na dan na 10minuten wordt het echt huilen. Overigens kan ik niet opnieuw inslapen als Tycho wakker is... dan ben ik klaarwakker en luister aandachtig naar elk geluidje hahahah. xxx
Ik denk dat het mogelijk een fase is die vanzelf weer overgaat. Pepijn heeft rond die leeftijd ook een paar weken gehad dat hij rond 5/6 uur wakker werd. Dat is vanzelf weer over gegaan. Dus ik hoop dat dat bij jullie ook zal gebeuren!
Onze dochter heeft sinds ruim een maand dat ze na de vroege ochtendvoeding niet meer kan slapen. Ik weet niet of ik nu DE oplossing heb gevonden, maar het gaat al een paar dagen achter elkaar goed. Ik had het vermoeden dat het te maken had met het feit dat het tegenwoordig al licht wordt/ is rond deze tijd. Ik heb vijf dagen geleden oude kartonnen dozen achter haar rolgordijn gezet om de kamer donker te maken. De zon komt ook precies op aan haar kant en piept naast het rolgordijn naar binnen. Sindsdien valt ze als ze haar buikje weer vol heeft weer in slaap tot 7.30. Vanochtend ging het weer goed, dus ik wilde jullie deze tip niet onthouden . Wie weet heeft iemand er wat aan (al kan het natuurlijk zo verschillen per kind).
hey sassie dat heb ik ook . meestal lukt t niet en ik kan niet slapen en bij ons nerleggen is geen optie en moet er rekening mee houden dat hij niet de enige is en om zo vroeg 2 kida erin te hebben. nou nee dank je vanmorgen begon t met jengelen nen ben er heen gegaan wat ik misschien nog niet moest doen maar zo 4 x terug en heeft ook gehuild maar kreeg pas half 7 fles, hij moet t leren of ja ik probeer hem aan te leren dat hij niet voor die tijd iets krijgt. en vooral nu hij nog later in bed lag en nog meer melk op had. hij is stil als ik zing dus honger? hij kan ook altijd wachten op dagen als ik moest werken en dan kreeg hij bij oma fles dus hij zal t mis. wel hebben maar hij kan ook wachten, maar ja zal eens kijken ff weekje doorbijten
hoop dat t fase is hhaha en ook voor mijn oudste maar ja. we hebben donkere gordijnen en geen lichtdoorlatende rolgordijnen maar idd ik zal t accepteren en scheelt dat mooi weer eraan komt
hahah nou voor die van mij is dat wel lang hoor... die heeft geen rust in dat kleine kontje van hem! Als hij wakker is dan komt hij meteen staan en heeft zo'n big smile op zijn gezicht. En als ik hem dan in mijn bed neem dan gaat hij hoppen, lachen, gieren, kruipen, zich optrekken enz enz. En als mamma dan niet kijtk of oplet, dan zorgt hij er wel voor dat je hem ziet hahaah.
vanmorgen werd Tycho trouwens om tien voor 6 wakker, ik hem hem heel even laten gaan, maar hij ging algauw echt huilen. Ben toen naar beneden gegaan en heb een fles gemaakt. Toen heb ik hem meegenomen naar mijn bed en hem naast me gelegd en fles erin gedaan. Toen is hij weer in slaap gevallen en uiteindelijk werd hij om kwart over 7 wakker.... dus hier misschien echt honger?? xxx
Mijn zoon wordt ook elke ochtend rond 5u wakker, al een paar weken. Een van ons gaat er met hem uit, geeft hem een fles en een schone luier, nog even tutten en weer naar bed. We halen hem uit bed omdat hij anders de oudste ook wakker maakt en 2 huilende kinderen om 5u 's ochtends heb je helemaaaal geen zin in Ik denk dat het een fase is, mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad en die blijft nog steeds schuiven met haar tijden. Zo is ze weken om half 6 wakker, dan weer rond 7u, zelfs half 8 en dan weer 6u. Tsja.. We proberen er niet te moeilijk over te doen, komt vanzelf een keer dat ze langer gaan slapen. En ik lig tegenwoordig rond 20.30u in bed Heb zelf wel veel slaap nodig want anders trek ik het niet.
maja 82 hier eigenlijk hetzelfde en heb t ook echt nodig, nu ben ik net thuis van sporten, zou douchen en erin mar idd zo vroeg met 2 pfff maar hij wil ook niet terug en 5 gaat me iets te ver aangezien ik al 8 maand aan klooien ben ben ik voort op mar idd is toegeven wel t beste. maar eergister uur later huilen met tussendoor kijken en vanmorgen was t al 6 uur dus ben benieuwd