Hier hetzelfde. Ik kieper echt niet zomaar alles weg. Ik weet ook altijd goed wat er in de koelkast ligt en dus ook als ik iets snel op moet maken, zoals bijv. zuivel, vleeswaren... Gewoon zorgen dat het niet over datum gaat. Moet je die programma's/ docu's over voedselverspilling eens zien . Die immense tafels die ze daar als voorbeeld laten zien vol eten, wat een huishouden jaarlijks gemiddeld weggooid... Echt van de zotte, ik kan daar zó slecht tegen. Ik koop bovendien heel bewust boodschappen, echt wat ik nodig heb, en vlees portioneren en invriezen etc. Als er van eten overblijft vries ik het in en maak er af en toe een 'restjes-dag' van, of ik maak er iets van. (Bijv. voor lunch volgende dag, van overgebleven gekookte aardappelen aardappelsalade maken etc.) Ik hoef dan ook eigenlijk nooit iets weg te gooien. Dat is dus ook echt bewust, want het is gewoon tegen mijn principes...
Sinds ik enkele weken in het zkh heb gelegen met erge voedselvergiftiging ben ik er NOG feller in geworden Beter een pak melk van 0,80 weggooien en opnieuw kopen dan een mega voedselvergiftiging oplopen, je wilt niet weten hoe dat voelt. Ik kreeg dat dus van het wokken met 30 graden Celsius vorige zwangerschap, en ben daarvoor weken opgenomen geweest omdat het er van boven en onder uit bleef komen en ik niks meer binnenhield Nee nee, dat riskeer ik never nooit meer. Ben echt panisch geworden voor datums, en zelfs al staat er een lange datum op ruik ik sowieso eerst. Supervaak gehad dat er ergens een gaatje in bleek te zitten, en dat bijv een bifi die nog 3 maanden goed was stonk als een gft container en dus rot was
Dat is dus ook de rede dat ik er zo fel op ben. Manlief en ik zijn heel erg ziek geweest een keer.. 3 dagen overgeven. Ik ga dus ook liever niet meer uit eten. Bij mij is het dus een behoorlijke belemmering... Net wat jij zegt.. Ik ga niet 3 dagen lopen kotsen om 80 cent..
Dit dus Weet dat het zonde is maar veel te bang dat ik er ziek van word. Vriend verklaard me voor gek en is er veel makkelijker in hahahahahah
Maar je kunt toch gewoon zorgen dat je die melk voor de tht opdrinkt?! Of je maakt er pudding van, of griesmeel, of milkshake of ijs of.......
Dat kan idd maar wij hebben alleen houdbare melk manlief drinkt geen melk ivm met gezondheid en ik drink het na genoeg niet. Het is dus alleen voor een papfles voor mijn kleintje en een beetje melk tussen de middag. Ik bleef pakken weg gooien. En ben nogal een vergiet dus het wil wel eens gebeuren dat ik savonds perongelijk het pak melk buiten de koelkast laat staan.. Dus dan gaat hij de volgende ochtend in de prullenbak. Gelukkig zijn de pakken melk 50 cent en gebeurt het niet dagelijks
Maar of ze nou 5, 50 cent of 5 euro zijn..het is toch gewoon vreseljk dat je zo met voedsel omgaat? Net als mensen waar borden vol eten weg worden gegooid, kliekjes vinden ze niet lekker. Vooral met vlees, vind dat echt beschamend, hier gaat nog geen hap weg.
als het 1 of 2 dagen over datum is dan kijk ik of het nog goed is... op de dag zelf weggooien slaat helemaal nergens op. Het is de ten minste tot verkoopdatum he... daarna is het nog wel goed hoor. Ik haat eten weggooien en koop dan meestal ook zo goed mogelijk in. Mocht het me wel een keer overkomen dan check ik het idd. Behalve met kip. Kip gooi ik wel weg. Maar dat gooi ik meestal direct in de vriezer dus dat gebeurd me nooit.
Ik heb een panische man en wil eten al weggooien als het bijna over datum is . Vlees gaat hier wel direct weg (één keer een voedselvergiftiging in mijn leven vind ik genoeg). Ander eten ruik ik soms nog even, maar soms gaat het ook direct weg. Ik gooi trouwens bijna nooitweg en zorg gewoon dat het op tijd op is. Ik vind het echt zonde om eten weg te gooien!
Zolang het goed ruikt kan het allemaal wel nog even worden gegeten/gedronken. Zijn ook genoeg producten zoals kruiden, meel, mayo, bouillonblokjes waar ik nooit op de datum kijk Eten weggooien gebeurt hier helaas wel, maar dat is dan omdat de kinderen genoeg hebben gegeten, en dan is er niet genoeg over om te bewaren.
het gaat toch niet om het geld... wat dacht je wat voor milieuvervuiling eten weggooien met zich meebrengt... en vlees weggooien heb ik helemaal een schurft aan. Een dier is dan voor niks doodgegaan. Als je slim inkoopt en invriest hoef je nooit over datum te eten of weg te gooien. Zelfs als wij nog maar een klein beetje over van iets wat we gekookt hebben dan is dat voor de kids de volgende dag of ik vries het in voor als wij een keer uit eten gaan en de kids dan alleen eten.
Ligt er maar net aan. Zuivel blijft altijd nog wel een paar dagen goed. Kip gaat weg, dat risico durf ik niet te nemen. Vlees en vleeswaren daar wordt eerst eens even aan geroken Kruiden en suiker enzo dat is zoooooooo lang houdbaar, dat moet wel gek gaan wil dat echt niet meer goed zijn. Er staat vaak een tht datum op producten. Ten minste houdbaar tot. Dat zegt dus niet dat het na die datum per definitie niet meer te gebruiken is.