Hoi dames, Onze Meike wordt in januari 2 en slaapt al een maand of 2 heel slecht. dat.wil zeggen, ze wordt 8-10 keer per nacht wakker en dan moet der muziek aan. Ze kan dit zelf, maar doet dit niet dan. In principe is het een halve minuut per keer, maar het breekt me onderhand op en mijn man ook. Haar negeren is geen optie, want dan raakt ze overstuur denk ik. Ze is ook niet echt wakker lijkt het..... Moet het middag slaapje eraf? Moet ik haar laten vragen om de muziek..... Gaat dit over of heeft ze nu een slaap probleem? Het begint altijd pas rond 00.30 en ze gaat heel vrolijk naar bed! Xxxxx
ik heb wel ervaring met slecht slapen maar niet met steeds muziek aanzetten. Als ze niet huilt, negeren we haar. Als ze wel huilt passen we de 10 minutenregel toe (om de 10 minuten even troosten en weer weg)
Hier ook een nachtbrakertje hoor! Maar dan een die zn speen steeds kwijt is (nou ja, kwijt; soms heeft hij het ding gewoon in zn hand). Laten huilen is bij ons ook overstuur worden en voordat hij dan slaapt is het zo 4 uur later. Manlief wordt helaas niet zo snel wakker, dus ik ben steeds degene die naast zn bedje staat. Tips heb ik dus niet; we hopen dat hij ooit nog eens gaat merken dat een nachtje doorslapen zo lekker is......(doet hij ong 1x per week). We hopen maar dat nummer 2 beter gaat slapen! Het maakt trouwens niet uit of hij wel of geen middagdutje doet!
Ik denk dat het gewoon een fase is. Hebben we ook voorgehad en het loste zich van zelf op. Ze leren nog zoveel overdag en krijgen zoveel nieuwe indrukken. Het kan zijn dat ze die ´s nachts gewoon verwerkt en daardoor minder vast slapen.
Wil je niet ontmoedigen maar mijn dochter komt nog elke nacht. Soms word ik er ook knetter gek van echt wel. Hier geen muziek maar ze wil altijd even wat te drinken ze is nu 2 jaar en 8 maanden
Heeft ze al een nachtlampje. Mijn kleine meid is beter door gaan slapen toen ze een nachtlampje kreeg. Succes!
Hier voorheen een super slaper maar sinds een paar weken hommeles ... exact even oud en ik hoor het meer dus denk dat het de leeftijd is Wat je er aan kan doen ... wij slapen tijdelijk bij hem ... dan slaapt hij het beste.
Het duurde toch een maand of 4. Meestal werd ze bij ons niet klaarwakker en was het over met een aai over haar bolletje en zeggen dat alles goed is. Wij hebben bij haar in bed ook nog een antilek-beker met wat water erin. Een nachtlampje hebben we niet uitgeprobeerd, maar dat is afhankelijk van kind tot kind. Onze dochter slaapt het beste als alles zo donker mogelijk is.
Ze heeft ook idd een beker en een nacht lampje. Hier is het ook niet echt wakker, tenzij we haar laten, dan wordt ze echt wakker. Ze heeft altijd super geslapen, dus hopelijk is het een fase. Mn schatje.
mijn zoontje word ook nog steeds elke nacht 2,3x wakker en die is al 3 jaar en 4 mnd elke nacht om 1uur en rond 5 a 6 uur. ben er wel aan gewend nu maar het is wel vervelend ik ben ook best wel moe en ik merk dat als mijn zoontje is wezen logeren en ik een nacht gewoon kan doorslapen ik veel uitgeruster wakker word . gelukkig nu al 2 dagen doorgeslapen dus hoop dat het nu voorbij is dat wakker worden, zou ook wel fijn zijn voor de baby komt haha anders is het helmaal wat straks.