Ik zie hier vaak een topic geopend over deeltijdwerken parttime of thuiswerken. Waarom willen er eigenlijk zoveel dames deeltijdwerken?
voor mij heel simpel: ik heb op een kdv gewerkt, en maakte daar heel vaak mee dat een kindje eerste woordje zei of eerste stapjes zette, en dat wij dat sávonds aan de ouders vertelden, die het daar dan meestal moeilijk mee hadden. ik wil al kinderen zolang als ik me kan herinneren, dan wil ik ze zelf opvoeden ook. er zijn best deeltijdbanen op hoog niveau, gelukkig.
Ik werk 18 uur per week omdat het mogelijk is.. Ik vind mijn werk leuk en uitdagend. Ik verdien er ook nog een leuk centje mee en ik ben veel bij mijn kind en honden. Hoezo de vraag? Werk je zelf fulltime?
Omdat ik een kind heb en er zelf voro wil zorgen. Moet er niet aan denken om dr 4 dagen of vaker weg te moeten brengen naar een ander ongeacht of het een kdv is of een grootouder of gastouder. Voor we onze dochter hadden, werkte ik ook al parttime. Ik trek het gewoon niet om 40 uur in de week te werken, dan groeit het me boven mn kop. En als ik 20 uur werk, heb ik de juiste balans tussen privé en werk. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Ik werk nu overigens 16 uur en dat werkt voor ons perfect, mijn man is thuis tijdens die uren, dus wij vangen haar samen op.
Nu ben ik thuis, lekker genieten van de eerste jaartjes, maar daarna wil ik ook parttime gaan werken om toch een extraatje te hebben en we misschien iets ruimer kunnen gaan leven! Maar het mama zijn vind ik toch het belangrijkste, dus komt dat op de eerste plaats!
Goede vraag. Ik werk zelf 18 uur per week in de verstandelijk gehandicapten zorg. Waarom deeltijd, omdat ik en graag aan het werk ben en graag bij mijn kids ben. Ik zou geen leuke moeder zijn als ik volledig thuis zou zitten ik heb graag wat anders om handen. Door de onregelmatige diensten hebben we maar erg weinig opvang nodig en heb ik een super oppas aan huis. De rest vangt manlief op. Financiel zou ik minder kunnen werken mar dit wil ik niet. Voor mijn idee mis ik dan teveel op het werk en kom ik er niet in, ook kan ik dan mijn extra taken niet uitvoeren. Meer werken zou prima kunnen maar dan mis ik teveel van mijn drie kids.
ik ben thuis mama, maar ik ben ook wel benieuwd naar de reden van je vraag. als onze jongste dadelijk op school zit (september) dan ga ik wat meer meehelpen bij ons in de winkel, maar ook dan in deeltijd, en zal ik altijd thuis zijn als de kindjes thuis zijn.
Ik werk deeltijd omdat ik het wel belangrijk vind om ook nog wat voor mijzelf te doen, maar niet fullitme omdat ik het nog belangrijker vind mijn zoontje te zien opgroeien.
Ik denk dat niet iedereen in de "luxe" positie verkeerd om van 1 inkomen rond te kunnen komen. Zeker niet met de huidige economie... Nu hebben wij (helaas) nog geen kids, maar mocht dit wel gaan lukken, dan wil ik ook parttime gaan werken (indien mogelijk 4 dagen per week, waarvan 1 dag vanuit huis). Meer ook om de reden die Nynke ook vermeld: Ik zou geen leuke moeder zijn als ik volledig thuis zou zitten ik heb graag wat anders om handen.
Wij zouden in principe met 1 salaris rond moeten kunnen komen, maar dan zouden wij op veel dingen moeten inleveren die ons veel plezier geven, dus daar hebben wij niet voor gekozen.
Ik werk 4 dagen per week, enerzijds blijf ik het leuk vinden om te werken, anderzijds ben ik kostwinnaar en kunnen wij het niet rooien zonder mijn inkomsten. Als ik het voor het kiezen had zou ik stoppen met werken of 2 dagen gaan werken.
ik werk 20 uur in de week. Omdat we t salaris nodig hebben, maar ook omdat IK t nodig heb. Tuurlijk zou ik soms nog wel iets minder willen werken.....maar ik zou t niet kunnen missen. Gewoon een paar uur andere praat en contact met mensen. Ik weet gewoon van mezelf dat ik gelukkiger en daardoor ook een leukere moeder ben als ik ook iets buitenhuis kan doen. Eva gaat 1,5 dag per week naar t kdv en op maandag is het papadag.
ik werk nu 20 uur jammer genoeg wel onregelmatig. Ik wil graag me zoontje groot zien worden. zal straks helaas wel weer 20 tot 30 uur werken, maar ben ik dus sowieso 1,5 dag lekker thuis. van waar je vraag bosi?
Nou ik ben er natuurlijk mee bezig voor mijn studie en ik zit een beetje in de materie. De overheid wil vrouwen met een deeltijd baan straks meer uren aan het werk krijgen, Maatregelen via belasting worden niet geschuwd. Afschaffen van de heffingskorting voor vrouwen die thuisblijven bijvoorbeeld. Belonen van tweeverdieners etc. Maar als moeder begrijp ik dus dat sowieso de eerste tijd thuis zijn bij je kindje erg fijn kan zijn. Ik merk dat heel veel vrouwen dus deeltijd willen werken en ik vroeg me af waarom dat is.