wat doe jij als je snachts niet kunt slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Grappig, ik heb dat echt nooit... Hier juist het probleem dat ik niet wakker kan blijven (tijdens voeding van zoontje) ga dan juist op mijn telefoon kijken, dingen kopen op Ali of hier of een boek lezen, maar niks helpt. Ik val ook altijd meteen in slaap als ik naar bed ga, zet gewoon "de knop" uit...

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Normaal gesproken nooit last van, maar tijdens de zwangerschap wel af en toe. Ik blijf zolang mogelijk liggen mezelf inprentend dat ik vast snel in slaap val. Dan kijken hoe laat het is, uitrekenen hoelang ik al geslapen heb en hoelang ik nog zou kunnen slapen en hoelang ik dus totaal slaap. Uiteindelijk maar een spelletje op m'n telefoon en daarna slaap ik meestal wel weer een keer in..

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Ik lig nooit wakker..... val altijd binnen 5 minuten in slaap.

Als ik 's nachts wakker wordt van een geluidje (zoals verkouden man of de vogels in de ochtend) doe ik mijn oordoppen in en slaap ik heerlijk verder.

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik blijf gewoon in bed. Loop ik te draaien, linkerzij, ligt niet lekker, rechterzij, ligt niet lekker. Op een gegeven moment ga ik van 1 tot 9 tellen, daarna mag ik geen 10 zeggen, maar moet ik weer bij 1 beginnen en zo doorgaan. Doordat ik daar bij moet nadenken, heb ik geen ruimte meer in mijn hoofd om over allerlei onbelangrijke dingen te piekeren. En dat tellen is zo saai dat ik soms uiteindelijk wel in slaap val.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heerlijk! Zo ben ik tijdens de bv periode ook vaak midden in de nacht wakker geworden met de kleine slapend op mijn buik en ik half zitten in bed 😂😂 mooie tijd ❤️

6. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Geen last van gelukkig!!

7. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Balen!

Over mijn werk nadenken, mezelf op mijn kop geven dat ik dat ik aan mijn werk lig te denken, in mijn hoofd tegen mezelf zeggen dat ik pas om 9.00 uur op mijn werk ben en dan pas hoef te beginnen, enz.

Daarna, als ik echt niet in slaap kan vallen, ga ik ontspanningsoefeningen doen. Die helpen vaak wel.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ging altijd Candy crushe tijdens de nachtvoeding.
    ben meerdere keren snachts op de bank wakker geworden met me dochter in mijn armen of op mijn borst.
    Heerlijke tijd 😍

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Politiek24 kijken!
    Van die ellenlange debatten ben ik zo weer vertrokken ;)
    Mijn vriend gaf me ooit die tip.

Natuurdocumentaires doen het ook vaak goed om weer in te slapen

10. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ga er in elk geval niet uit. Ik heb altijd een tablet naast mijn bed liggen en meestal pak ik die dan even. Maar gelukkig slaap ik over het algemeen goed. :)

11. shoshana

shoshana Niet meer actief

Concentreren op me ademhaling.. val ik vanzelf weer in slaap.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Als ik echt niet kan slapen dan ga ik lezen (boek of ereader).

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik slaap echt als een blok. In mijn zwangerschap sliep ik de laatste weken heel slecht en ging ik een boek lezen, zp/Facebook/twitter/pinterest op mijn mobiel, of gewoon lekker blijven liggen dommelen.

14. Islah

Islah Niet meer actief

Naar beneden gaan, anders maak ik m'n man (= lichte slaper) wakker met m'n gedraai. Ga dan meestal een goede documentaire op YouTube kijken en dan word ik vanzelf moe dat ik uiteindelijk op de bank in slaap val...
    Gelukkig gebeurt dit niet zo vaak, heb wel een tijdje gehad (ruim een jaar geleden) dat dit regelmatig gebeurde en achteraf weet ik nog steeds niet waarom. Maar ik ben blij dat ik nu over het algemeen weer gewoon kan slapen.

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    You tube ontspanning muziek luisteren, mindfullness.
    Hoofdtelefoon op en dan zoek ik een stuk dat minstens 20 min duurt het einde hoor ik al nooit meer.....

16. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Meestal blijf ik net zolang zitten tot ik merk dat mn ogen dicht vallen(voel niet dat ik moe ben sinds de geboorte van mn dochter) en sleep mezelf dan naar bed en ben dan vaak binnen een minuut vertrokken. Maar dat gaat ook niet altijd, val vaak rechtop op de bank in slaap.
    Als ik toch alsnog niet kan slapen, dan zet ik of heel zachtjes de radio aan op mn koptelefoon of het gesnurk van mn moeder (ooit opgenomen). Heel gek, maar als ik daar naar luister, val ik zeer snel in slaap.

17. limburger

limburger Niet meer actief

Ik ga eten....

18. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik ga pinnen op pinterest

19. Logan

Logan Niet meer actief

Plassen, slokje water en proberen aan iets leuks te denken. Uiteindelijk word ik dan weer rustig en val ik in slaap. Anders ga ik eruit want dan word ik chagrijnig en word het helemaal niks.

20. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0

Dit dus ;)

Deel Deze Pagina