koemelkallergie vermoeden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eden28, 23 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    #1 Eden28, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
    Ik heb als baby ernstige koemelkallergie gehad en mijn middelste heeft als baby nutramigen gekregen op vermoeden van koemelkallergie en hij had ernstige verborgen reflux.

Mijn dochter is eigenlijk heel tevreden maar er zin toch wat signalen dat ik me afvraag of ze ook koemelkallergie heeft/krijgt. Ze is erg verkouden, verstopte neus en hoest veel slijm op. Daarnaast heeft ze veel pijn bij het poepen en was het gister net Pesto wat eruit kwam. Ze huilt echt bij het poepen.

Ik vraag me dus af hoort dit erbij en is ze gewoon verkouden of is het wel een lichte vorm van koemelkallergie?

Ik twijfel zo omdat ik het echt heel ernstig had en mijn beide jongens dus ook een verleden hebben.mijn oudste heeft trouwens nooit dieet voeding gehad maar had wel baby astma en lichte vorm van eczeem.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou maandag meteen bellennaar de ha.
    Vertrouw je het niet dan zou ik de hap bellen. Ze zitten er niet voor niets.

3. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ik zou er graag andere voeding geven maar niet op eigen initiatief. Dieet voeding is me echt veels te duur en straks willen ze het niet voorschrijven. Kan een arts goed bepalen of het een gewone verkoudheid is etc of zal je andere voeding krijgen en daarna kijken of er verbetering is?

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ga eerst in overleg met het consultatie bureau. Ik neem aan dat ze daar ook weten van je andere kindjes. Spreek je zorgen uit en kijk hoe ze reageren.

Hier een kindje met alleen eczeem, donker groene en moelijke ontlasting en heel veel spugen. Geen pijnklachten.
    Wij op aanraden van CB pepti 2 weken geprobeerd en eczeem verdween als sneeuw voor de zon. Ook ontlasting veranderde en ze spuugt nog amper. Na een week zagen we al verschil en heb ik een machtiging gevraagd. Wij hebben een machtiging gekregen voor 2 maanden. Daarna kijken we opnieuw.

5. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze heeft nog geen eczeem alleen wel een extreem droge hoofdhuid, geen berg trouwens. Haar ademhaling piept ook.

Ik ga liever naar de HA daar heb ik meer vertrouwen in

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De kans is natuurlijk enorn groot dat het zo is met jouw geschiedenis en je andere kindje. De klachten komen wel overeen. ....

7. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Zouden jullie nu al pot dieet voeding halen en dan Nasr de HA of even wachten?

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    We hebben toen wel zelf Pepti gekocht want we hadden het idee haar er alleen maar meer pijn en ongemak mee te bezorgen... toen de strijd aangegaan en na een heel gedoe via de huisarts een machtiging. Je hebt een gegronde reden!

9. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn man gaat een pak halen zo, heb het bij mijn zoon ook gebruikt dus zijn er bekend mee

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je vertrouwen hebt in de huisarts dan komt de machtiging wel. Hier wel de eerste 4 pakken zelf moeten betalen want wat je zelf koopt krijg je niet vergoed. Maar dat vonden niet erg. We wilden dat ons meisje zich beter zou voelen. Uiteindelijk was Pepti de eerste stap en zitten we nu nog aan de Neocate.
    Ik hoop dat het jullie meisje ook rust gaat geven!

11. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hier had ik juist gedoe met de huisarts. De huisarts snapt hier helemaal niets van babyvoeding en wist niet eens dat je het vergoed kon krijgen en hoe dit nu moest.
    De verpleegkundige op het consultatiebureau heeft me juist heel goed geholpen. Door haar heeft die arts een machtiging geschreven.

Ik wil je aanraden om een dagboekje bij te houden. Daarin zet je hoeveel je kindje drinkt en hoe de kleine erop reageerd. De verschillende luiers. En het slapen huilen enz.
    Hiermee kan je heel mooi veranderingen aantonen.

12. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ze heeft er niet geweldig van gedronken, maar ze was wel heel rustig

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee is natuurlijk even heel erg wennen voor haar!

14. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Tweede fles ging beter, alleen viel ze in slaap haha maar haar slijm is nu al een stuk minder

15. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Dat klinkt goed.. Wij hebben sinds gisteren Pepti ipv omneo comfort. Vind moeilijk binnen 24 uur te zeggen of het helpt. Mijn vriend heeft vroeger koemelkallergie gehad. Dus de kans is bij ons ook groot. Wel wil m'n dochter alleen maar bij ons slapen en niet in bed. Ze valt wel in slaap tijdens het auto rijden.

Herken dus beetje je verhaal.

16. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Nou dames ze doet het perfect op de nutramigen. Verkoudheid wordt met de dag minder, ze heeft geen darm krampen meer en haar ontlasting gaat steeds beter. Al kreunt ze er nog wel bij maarja volgens mij kreunt ze gewoon snel haha

Ze was al tevreden (in vergelijking met mijn zoon helemaal) maar nu huilt ze bijna niet meer kan haar ook wakker ik haar box leggen en dan kan ze zo een half uur tevreden liggen om daarna in slaap te vallen.

Hoor zo of ik de voeding op recept krijg

17. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja krijg het 6 maanden op recept!!!

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212