Gastouder bureau

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zit er aan te denken om myn eigen bureau op te richten. Ben me erin aan het verdiepen, maar heb zelf eigenlijk helemaal geen ervaring met gastouders of vragers daarvan.

Mijn vraag is dus aan gastouders: hoe maak je de keuze bij welk bureau je jezelf inschrijft? Waar let je op enz.
    En aan de ouders die er gebruik van maken: Eigenlijk ook dezelfde vraag + zou je je inschrijven bij een nieuw bureau of heb je liever een bestaand bureau waar eventueel vrienden of familieleden al gebruik van maken?

Tips of adviezen zyn welkom!

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

k werk als gastouder en wat ik belangrijk vind van een bureau is persoonlijk contact. Ik werk via 2 verschillende bureau`s en daar zit weinig overeenkomst in. Bij de 1 kan ik altijd bellen en krijg ik ook echt antwoord op vragen en bij de ander hoor je steeds iets anders. Kleinschalig werken is dan soms handiger, zodat je echt 1 op 1 contact kan hebben zowel met vraagouders als gastouders.

In alle eerlijkheid weet ik niet hoe handg het is om iets op te starten waar je geen ervaring mee hebt. De meeste mensen zijn namelijk zelf wel gastouder geweest.

Liefs

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Als ik eerlijk ben zou ik zelf sneller naar een bureau gaan die al een aantal jaren ervaring heeft. Vooral met alle nieuwe ontwikkelingen rondom het gastouderopvang, zou ik het als ouder prettiger vinden om bij een ervaren bureau te zitten.
    En hoe bepaal jij als iemand die geen ervaring heeft met gastouder opvang, wat een goede gastouder is?

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik wil zelf cursussen/workshops gaan volgen en ik heb een pedagogische achtergrond.
    Er zyn ook richtlijnen en eisen waar gastouders zich aan dienen te voldoen natuurlijk.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ik mag dat niet eens!

MAar ik vind het persoonlijke contact ook erg belangrijk.
    Ook wat ze over hebben voor hun gastouders.
    Mijn bureau had als allereerste in Nederland een erkende opleiding gecreeerd samen met het graafschapcollege om hun gastouders dat diploma te laten halen dat nu verreist is.
    En nog gratis ook!
    Zulke dingen vind ik erg belangrijk.

6. Female

Female Niet meer actief

Wat vreemd dat je zoiets meteen zelf wilt opzetten terwijl je geen enkele ervaring hebt.
    Is het niet logischer om zelf eerst een poos onthaalmoeder te worden? Of veel stage lopen of wat dan ook?
    Dan kom je er toch veel beter achter hoe het werkt, wat er speelt, wat je mist, wat beter kan etc etc...

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Waarom is dat vreemd? Niet iedereen die iets begint heeft er eerder in gewerkt toch? Als pedagoge ligt het wel in myn werkgebied.Plus het is een bestaand bureau dat overgenomen moet worden. Het bestaande bureau zal my begeleiden met de overname en ik moet zelf hun werkwijze aanleren etc. voordat alles rond is.

Het is niet zo dat ik zonder enige vorm van kennis iets ga doen hoor;)

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn moeder is nogal bekend op dit gebied, iedere Jan *** kan een GOB opzetten mits je je maar aan de eisen houd.

Daarom zou ik kiezen voor een bureau die wat langer bestaat, niet vanuit huis werkt en waarbij je altijd terecht kan en niet dat je een rib uit je lijf betaald aan "bemiddelingskosten per maand" en het contact alleen via mail gaat.

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Een bureau dat wat langer bestaat heeft toch ook ooit een keer moeten beginnen? Ik zie niet zo goed wat er mis is aan nieuwe bureau's, je doet nu alsof het iets negatiefs is.

Zolang iemand zich goed aan de regels houdt en haar best doet om te bemiddelen voor de mensen, is het alleen maar mooi toch;)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

is ook zo, maar aangezien ik een hoop van mijn moeder hoor ben ik daar niet zo happig op.

Deel Deze Pagina