Wat doe jij in de lunchpauze?

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 16 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dat verschilt. Soms zit ik alleen dan zit ik op mijn telefoon. Soms zitten er meerdere collega’s van andere afdelingen en dan klets ik met hun. Maar ik zit ook weleens met collega’s en dan zeggen we eigenlijk niks.
    Het is mijn pauze en die vul ik in hoe ik zelf wil. Dus ik ga niet verplicht praten met iedereen.

2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik werk in de zorg. 'S morgens hebben we een kwartiertje pauze, Dan drinken we met de bewoners koffie, eerlijk gezegd heb ik hier vaak geen behoefte aan aangezien we de hele dag al met de bewoners zijn. Er blijft meestal wel iemand op de afdeling, dan kan ik even naar buiten.

Tussen de middag lunch ik met 5 collega's, na een kwartiertje ga ik naar even naar buiten. Ik vind het ook fijn even tijd voor mezelf te hebben.
    Ik zit soms ook wel op mijn telefoon, maar niet de hele tijd.

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    398
    83
    In de kantine met collegas. Beetje kletsen beetje appen en internetten. En vooral hopen dat er geen vertegenwoordigers komen of klanten met problemen. Zodat ik kan blijven zitten. ( leidinggevende kassa/klantenservice)

4. Mauzy82

Mauzy82 Niet meer actief

Werk in de thuiszorg.
    Doe vaak in auto broodje eten. Of gewoon thuis gezellig met mijn man na de route dan wel.

5. Salentein

Salentein Niet meer actief

Wij roepen rond 12 uur: wie gaat er mee lunchen? En dan wordt er vaak gezegd ja ik wil mee maar heb een afspraak dus 12.30 is dat goed? Sommigen hebben dan afspraken, werken door, eten achter hun bureau of lopen een rondje. Maar meestal lunchen we dus met een groepje beneden in het bedrijfsrestaurant. Wij appen en bellen dan eigenlijk niet maar praten informeel met elkaar...

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij zijn als collega's heel hecht. Gaan vaak samen uit op de vrijdagavond of ergens drinken en eten, dus ook in de pauze bij elkaar. Zij niet alleen collega's maar ook elkaars vrienden en maatjes.

7. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Ik vind het helemaal niet gek dat je even je half uurtje voor jezelf wilt hoor.
    Vaak zit ik achter (werk in een winkel) en we eten 1 voor 1 dus dan zit ik daar, maar het is soms irritant omdat daar ook een werkplaats is waar mensen bij moeten dus dan zit je niet echt rustig.
    Ik ga vaak lekker een stukje lopen, goed voor de beweging en even mijn hoofd leeg. Soms bel ik dan mijn vriend, maar meestal gewoon lekker even op mijn telefoon kijken (berichtjes, Facebook, mail enz enz).

8. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Soms wandel ik met een paar collega's of ik blijf achter mn bureau en eet daar wat. En soms bestellen we wat en eten gezamenlijk in de vergaderruimte.

9. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.479
    6.092
    113
    Vrouw
    Heb precies hetzelfde als jij, heb in mijn pauze juist behoefte aan rust en even alleen zijn. Ene keer meer behoefte aan dan de andere keer.

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Toen ik nog in vaste dienst werkte, ging eigenlijk het liefste een half uur alleen wandelen. Dit deed ik echter nooit, omdat ik de laatste jaren steeds op andere afdelingen zat en het belangrijker vond om een beetje te socializen.

11. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Ik zit altijd buiten alleen of met 2/3 collega’s. Ik kijk op mijn telefoon, speel een spelletje of we kletsen wat.

Werk in de logistiek wij hebben geen vaste pauze tijden maar wel 2x een half uur pauze. Deze kan iedere dag wisselen met de tijd en werkzaamheden die je moet doen die dag. Vandaar dat we wel of niet met collega’s pauze hebben.

Soms zijn we ook gewoon uitgepraat met elkaar. Tijdens het werk hebben wij geen mogelijkheid om op de telefoon te kijken.

Asociaal nee soms heb je er echt geen behoefte aan.

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb en doe precies hetzelfde!

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb 3 kwartier pauze en ik ga altijd even op en meer naar de winkels om nog iets voor de avond te halen en soms ook even een lekker broodje met beleg voor de lunch, ik ben dan binnen een kwartier terug en dan zitten we gezellig met zijn allen aan tafel en hebben we enkel niet werk gerelateerde gesprekken. Ik werk in een super leuk team dus altijd gezellig met elkaar.

Deel Deze Pagina