Wat doe jij met de kinderen als je zelf ziek bent?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Nescio, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben de aupair die we dan inschakelen. Maar laatst was die tegelijk met mij ziek. Toen hebben twee vriendinnen de kinderen opgehaald en begin van de avond in pyjama en bed-klaar voor de deur weer afgezet.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Nee, helaas niet.

3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wij hebben helaas ook geen oppas, buiten kdv en BSO.
    Als ik ziek ben op een werkdag, dan is het in de ochtend even doorbijten om ze op school en kdv af te leveren. En dan ben ik de rest van de dag alleen thuis.
    Op maandag en woensdag heb ik die luxe niet. Dus dan idd tablet tv en verder alleen het hoogst noodzakelijk. Oudste neemt op woensdag meestal vriendjes mee naar huis, maar dat mag dan een keer niet. Meestal gaat hij dan naar een vriendje toe.

Maar... Het ligt er natuurlijk aan hoe ziek je bent of dit kan. Gelukkig nog niet erger meegemaakt dan wat hoofdpijn of een griepje/verkoudheid. Als doorgaan echt geen optie is dan neemt mijn man vrij, of werkt thuis.

4. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    opa en oma bellen :) heb wel griep gehad maar niet gebeld maar mijn koliek aanvallen door de galstenen die waren echt niet met kinderen te doen dus toen heb ik mn ouders gebeld

anders tablet wat lekkers filmpje aan en samen op de bank hangen
    paracetamol en doorgaan

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

De oudste is al hersteld hier, maar man ligt met hoge koorts (39.4) in bed. Dat is dus helemaal niks. Ik ben zelf in pyjama en ga het ook zo houden, denk ik. De jongste doet nu een middagdutje, de oudste kijkt tablet.

We hebben vanmorgen een legokasteel gebouwd, met kinetisch zand gespeeld en muffins gebakken. Dus nu mag ik ook even rusten ;)

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben maar één kindje dus een oplossing is vaak net even iets makkelijker. Mijn man is overdag altijd thuis bij onze zoon, dat scheelt al. Laatst had hij buikgriep en ik een flinke oorontsteking. Gelukkig vindt onze zoon het heerlijk om languit op de bank te liggen, samen met mama onder een deken.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Oppas opa en oma? Nee man, mijn (schoon)ouders zijn pas midden en eind 50 dus die werken zelf voorlopig nog.
    Doorbikkelen dus! Buikgriep betekent dis rondlopen met emmer in je handen, koorts dus veel paracetamol en savonds met kinderen op bed etc. Uitzieken doe ik savonds en in het weekend ;)

8. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Een jaar geleden of zo ben ik een keer door m'n rug gegaan. M'n moeder is toen blijven logeren want ik kon mijn jongste niet eens aankleden of verschonen.

Normaal bij griep als ik echt ziek ben, breng ik ze naar de opvang/school en duik dan m'n bed in. Of ze gaan naar opa en oma een dagje.

Bij een beetje griep ga ik meestal gewoon door.

9. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Oh ik bel ook echt mijn (schoon)ouders. Maar wel pas in geval van extreme buikgriep bijvoorbeeld. Laatst nog.. om het kwartier/half uur van boven en onder tegelijk en 8 uur lang. Nou, dan ben ik wel erg blij dat ik op iemand kan terugvallen. Ml had nl hetzelfde. Zoon had dus een spontane logeerpartij bij oma en opa en dat vond ie te gek. Fijn. Hoewel ik me dan wel heel verdrietig voel dat ik dingen uit handen moet geven. ;)

Met gewone griep, luchtweginfecties ed. knutsel ik de dag wel door.

10. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Nope. Opa's en oma's zijn allemaal overleden. Vriendinnen werken fulltime en/of wonen verder weg, ooms en tantes werken zelf ook en wonen ook niet in de buurt. Dus helaas niemand. Dus ja, ook als elk half uur alles van boven en van onder er tegelijk uitkomt en ik met emmer op de wc zit, koorts heb, flinke rugpijn en amper kunnen lopen etc...ik moet het toch zelf doen. Maar mijn man treft dan wel maatregelen als alvast al het brood voor de hele dag smeren enzo, kan limonade klaar zetten, tablet binnen handbereik, paracetamol in de buurt, dekentjes op de bank, speelgoed op de grond...en als het echt zó erg is dat ik niet eens heen en weer naar school kan lopen, ja dan zou ik ook mijn dochter thuis houden van school. Nu is ze 4 dus kan het nog gemakkelijk en is het ook nog niet voorgekomen gelukkig maar dat zou ik wel doen. En dan zodra manlief thuis is, zou ik mijn bed weer induiken tot de volgende ochtend.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik ga gewoon zelf door. Mocht dat ooit niet kunnen kan partner vrijnemen, en anders zusje, buren.

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    Doorgaans: gewoon doorgaan.
    Maar dan ben ik ook niet echt ziek.
    (Dan ben ik gewoon niet fit, verhoging oid. Dan gewoon door met 2pmol)

Laatst was ik echt ziek.
    Ik kon nog net met de auto thuiskomen. Mn oudste gesommeerd de tv aan te zetten, de snoepla te plunderen en de kleinste ind e gaten te houden.

Ik kreeg enorme koliekaanvallen. Niet te hebben. Daarna echt buikgriep aan alle kanten.
    Toen stond de oudste te huilen op de gang.. (Die hoorde mij natuurlijk).. Toen heb ik mijnmoeder gebeld.
    De kinderen stonden huilend in de gang op haar te wachten...

Maar voor de rest.. Doorgaan. Idd watmeer tv.

Deel Deze Pagina