Ik gooi alles in een bak ( van alle kinderen bij elkaar),de hele mooie hangen een tijdje op de koelkast. Ieder jaar pak ik die bak en kies er per kind een paar uit die ik echt leuk vind en die gaan in een andere doos. De rest gooi ik weg. Ik heb dese methode ooit ergens gelezen in een opruim boek. En het werk heel goed. Vooral omdat je veel beter kunt kiezen als je een tijdje alles bewaard hebt en zo een hele stapel hebt.
Het meeste wat mee naar huis gaat hangt hier even op de koelkast en daarna gaat het weg. Hele mooie dingen bewaar ik in een doos op zolder. Aan het einde van het schooljaar krijgen we altijd nog een tas vol werkjes mee, die loop ik 1 keer samen met dochter door (kijk mooi he weet je nog dat je dit had gemaakt etccc ) en vervolgens kies ik er daar ook een paar van uit en de rest gaat weg. Ik heb plakboeken vol van mijn eigen peuterspeelzaal- en kleuterschooltijd en wat doe ik er mee? Niks....
Hier hebben ze ieder een deur waarop dingen komen te hangen en ik heb voor ieder een plakboek. Is ook leuk om later terug te kijken. Grote onhandige dingen plak ik niet in, maak dan wel vaak een foto ervan.
Ik bewaar bijna alles! Maar aan t eind van het schooljaar, zoek ik alles uit en bewaar ik de 2/3 leukste werkjes. Die bewaar ik.
Ik zag laatst in een tijdschrift het leuke idee om van alle werkjes een foto te maken en deze allemaal in miniatuur formaat op een poster af te drukken. Ik kan overigens de knutselwerkjes ook moeilijk wegdoen. De zoveelste bekraste kleurplaat gaat wel bij het oudpapier.
Onze toilet hangt vol met kunstwerken van dochterlief. Tekeningen hangen op de koelkast en verdwijnen na een paar weken in een grote kist op zolder
De mooiste dingen hang ik aan een deur in de kamer. Die bewaar ik meestal daarna ook nog wel in een aparte doos per kind. Het meeste gooi ik vrijwel gelijk weg. Ik heb drie hele productieve kinderen, dus daar kan ik echt niet alles van bewaren.