Wat doe jij met je koopzegels?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 27 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat doe jij met je koopzegels?

  1. Verrekenen met mijn boodschappen

    15,7%
  2. Sparen voor een nieuwe aankoop, namelijk..

    13,0%
  3. Niets, ik spaar zegels maar heb nog geen bestemming

    47,6%
  4. Anders, namelijk...

    23,8%
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik voorspel dat we een record gaan hebben in 2021 wat we spenderen aan Kerst :p
    Nu gaat iedereen massaal sparen van november tot november :roflmao:
     
    Ysabella, Beausecret en Maev vinden dit leuk.
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Wij laten uitbetalen en storten dit op de rekening van de jongens. Voor de studie of rijbewijs.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Ik laat ze uitkeren voor de wintersport. Tijdens de wintersport gebruiken wij vrij veel contant geld om de camping en de vele restaurantjes te betalen dus dan is cash wel handig. En het is toch al zo'n dure vakantie.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.144
    1.940
    113
    Als het kan willen we volgend jaar een verre reis maken. De boekjes sparen we nu en laten we tzt uitbetalen. Hebben we dan een leuk extraatje :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier gaat het elk jaar mee op zomervakantie als extra zakgeld :) voorheen waren het altijd rond de 7 boekjes per jaar. Maar merk nu met het digitaal sparen dat het sneller gaat, je vergeet het niet meer om zegels erbij te vragen. Hebben nu bijna 8 boekjes vol.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Bij mij wisselt het, maar ik probeer het wel te bewaren voor ‘leuke dingen’. Keertje bioscoop, dagje Efteling of een weekendje weg. Ik heb er inmiddels nog best veel liggen dus :cool:
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.333
    113
    Ik doe eigenlijk van alles er mee. Soms last ik het uitbetalen en gaat het in een envelop in onze 'spaarkluis'. We hebben er geen special doel voor. Dat komt altijd vanzelf wel.
    En soms laat ik het verrekenen met de boodschappen.

    Zo heb ik laatst ook gespaard voor de pannen van de AH. En zodra ik een pan kon kopen, deze betaald met de spaarzegels.
    De pannen staan nu op de vliering te wachten tot mijn oude koekepannen echt op zijn. En zodra dat zover is kan ik zo een gloednieuwe pan van de vliering trekken.
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Wij ook! Ik ga alleen wel steeds minder naar de AH dus het bedrag wordt elk jaar kleiner
     
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Verrekenen met boodschappen doe ik niet. Dan merk ik bijna geen verschil. Ik spaar alles op tot een mooi bedrag (meestal een 3 of 4 spaarkaarten van AH en 30 van de Plus) en laat het dan uitbetalen. Meestal gaat het geld dan naar een dure aankoop. Vorig jaar met de teruggave van de energierekening en de AH zegels een nieuwe tv gekocht. Toen hoefden we niks bij te betalen. Lekker shoppen dan. :D
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik ben zo een 2 jaar geleden begonnen met als doel sparen voor een paar dagen eurodisney in het disney hotel voor dochter haar 4e verjaardag met prinssesendag (lunchen met de prinsessen, make over met prinses naar keuze enz). Maar toen kwam covid met haar 4e verjaardag en is er nog steeds met haar 5e verjaardag verwacht ik. Dus ik spaar trouw verder. Hopelijk kan het nog voor ze 18 word een keer :p
     
    owly, Maev en Kolibrie2 vinden dit leuk.
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Wij doen niet alle boodschappen bij ah dus gaat niet zo snel.
    We laten het er op staan voor als we iets extra nodig hebben..bijv voor vakantie of december.
     
  12. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.921
    113
    Vrouw
    Een nieuwe stofzuiger.. :roflmao: Je merkt idd niet dat je spaart en het is na een jaar toch best wel veel. Vind het ook ideaal.
     
  13. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wat een leuk spaardoel! Wel ontzettend balen dat covid zo'n spelbreker is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Ben pas sinds 1 januari begonnen met sparen. Ik weet nog niet precies waarvoor. Waarschijnlijk een leuk extratje voor de zomer vakantie/ dagjes uit!
     
  15. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    Wij sparen het gewoon op.
    Zonder duidelijk doel.
    Ik zou wel graag nieuwe lounge set willen voor in de achtertuin.
    Wij doen alle boodschappen bij ah, en voor zo'n 200 euro per week dus het sparen gaat best snel.
     
    Nina Sanders en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Wij komen zelf niet vaak bij de ah, maar m'n moeder spaarde ze vroeger al en kregen we met de zomervakantie een boekje die we zelf in mochten leveren en het geld voor de vakantie mochten gebruiken.
     
  17. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    #37 Nightingale, 27 jan 2021
    Laatst bewerkt: 27 jan 2021
    Wij sparen voor huishoudelijke apparaten :o:

    We hebben al een Phillips Sonicare tandenborstel en een Phillips XXL airfryer bij elkaar gespaard.

    Nu gaan we voor een nieuwe stofzuiger (weten nog niet welke) maar aan de andere kant wil ik ook graag een grotere diepvries... keuzes.... :confused:

    Edit:

    We sparen bij de Albert Heijn.

    Nog een tip die ik in een ander topic heb gegeven. Koppel je airmileskaart aan je app! Je kunt makkelijk online een gratis airmilespas code aanvragen (fysiek pasje kost €2,50) die je kunt koppelen aan de AHapp.

    Het airmiles sparen gaat ongemerkt ook hard en je kunt al vanaf 1.000 airmiles een cadeaubon van €5,00 voor AH (of bol.com) krijgen. Je kunt airmiles natuurlijk ook voor andere dingen gebruiken.
     
    Nina Sanders en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.562
    113
    Vrouw
    Van mij mogen ze dit in Belgische AH winkels ook invoeren.
    Sparen zonder echt te sparen. Ideaal.
     
  19. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij sparen bij de jumbo en plus, hebben nu aardig wat boekjes vol. We sparen nog even door. Op een gegeven moment laten we alles uitbetalen en zetten het geld dan op de spaarrekening voor de vakantie. Als ik kijk naar wat voor rente wij over ons spaargeld hebben ontvangen dan kan je beter zegels blijven sparen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. Nightingale

    Nightingale Actief lid

    29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Wat leuk! Jammer dat het telkens uitgesteld moet worden. Maar een voordeel is wel dat hoe ouder ze is, hoe meer ze ervan kan genieten :) (Totdat de 'prinsessen zijn voor kleine kinderen' fase begint natuurlijk :rolleyes::roflmao:)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina