Oorspronkelijk een lang verhaal maar probeer het kort te houden. Vroeger al vaak verkouden, toen zijn mijn amandelen eruit gehaald en dat leek het op te lossen. Inmiddels zijn we 15 jaar later en nog steeds is het verschrikkelijk. Verscheidende therapieeen gehad waaronder: Oralgen (3 jaar lang elke ochtend druppels onder mn tong laten smelten = geen resultaat.) 7 jaar geleden begonnen met immunotherapie 2 jaar lang spuiten gehad hoog slagingspercentage maar helaas niks hielp. Inmiddels ben ik ook 2 neusoperaties verder via de KNO arts , die heeft mijn slijmvlies wat weggeslepen zodat ik iniedergeval meer lucht zou hebben. Helaas maar tijdelijk resultaat met meer lucht, een 3e keer is geen optie dat zou averechts kunnen werken. Neusamandelen bleken iets teruggegroeid te zijn maar dat kon niet het probleem zijn. 2 jaar geleden begonnen met NAET therapie = geen resultaat Homeopathie = geen resultaat Bioresonantie = geen resultaat. Uit mijn allergietest (verscheidende ondergaan) bleek graspollen en bomen, oke het is in het voorjaar wat erger maar het is toch niet normaal dat ik niks proef en ruik? Ik adem door m'n mond want door mn neus kan eigenlijk niet door het opgezette slijmvlies. Als we uiteten gaan neem ik van die chemische neusspray die het wat laat slinken, dan proef ik namelijk ongeveer 15 minuten. Die spray mag ik niet te lang gebruiken dus enkel voor speciale momenten. Hooikoorts medicatie werkt niet, andere allergie medicatie ook niet. In mijn zwangerschappen ging het wel een stuk beter, en het sarcastische advies luidde dan ook: Altijd zwanger zijn Iemand nog een ander idee?
nee helaas ik kamp met hetzelfde. al kan ik in rust stand nog wel ademhalen door mijn neus. en als iets heel erg ruikt dan ruik ik het wel. Maar als het dan iets stinkends is dan kunnen de mensen om mij heen niet eens meer ademen haha en ik zit dan van hmm ik ruik iets. Ik ben er al zo aan gewend. eten proef ik een beetje maar zeker niet zoveel als het hoort. Hier al wat operaties gehad, maar niets heeft gebaat. Ik heb me er maar bij neergelegd eigenlijk. Heb al zoveel KNO artsen gezien. Enigste wat hier nog wel een beetje helpt als alles te vol zit is spoelen met zout water
Ja zou ook zeggen veel spoelen, geen idee? Mijn man heeft ook altijd problemen met znd neus en holtes,die gebruikt dagelijks zo'n neusdouche.
Dit idd, mijn moeder heeft van kinds af aan al gerommel met haar holtes en luchtwegen, had jarenlang een chronisch verstopte neus, kon ook niet ruiken en proeven daardoor. Nu gebruikt ze zo'n neusdouche en is het enorm verbeterd! Dit na dus echt alles geprobeerd te hebben, van reguliere artsen tot chinese acupunctuur.
Weet ik niet, ik ben geen dokter Progesteron? Oestrogeen? Maar dat lijkt me het enige verschil tijdens je zwangerschap m.b.t. neus. Wellicht een tip voor een arts om naar te kijken?