Ik moet volgend jaar beginnen met aflossen van me studieschuld. En we willen nog een buffer overhouden dus we willen ons spaargeld van nu er niet instoppen en elke maand een x bedrag aflossen vind ik ook zonde. Dus als we een leuk bedragje vakantiegeld krijgen dan gebruiken we het voor me studieschuld.
Wij hebben net een huis gekocht. Krijgen vrijdag de sleutel en er moet nog heel wat gebeuren. Dus dat vakantiegeld komt goed van pas!
Een deel gebruiken we voor vakantie, een deel op de spaarrekening en ik ga een deel gebruiken voor een moederfiets.
Wij gaan dit jaar waarschijnlijk niet op vakantie. Dus het gaat de spaarrekening op we willen een nieuwe auto kopen en in de kerstvakantie de zon op zoeken dus daar sparen we nu voor. Daarbij begeeft onze koelkast het bijna en de tv is ook niet maar de nieuwste en wordt ook slechter. Wel gaan we van de zomer wat leuke dingen doen dus niet alles gaat naar de spaar... Tenminste als we het nodig hebben gaat het er vanaf
Rekeningen betalen. Moet nog wat nieuwe spullen en deel gaat in verbouwing van onze woning. Rest sparen al hoop ik toch nog op een korte vakantie (op bonnefooi).
Eerst maar eens een dikke dierenarts-rekening betalen voor mijn paard, daarna uiteraard de vakantie en zakgeld om leuke dingen te doen daar. Voor allebei de kinderen een leuk zomercadeau (zijn in de winter jarig, dus geven ze in de zomer wat voor de vakantie/voor buiten). Rest sparen.
Laatste baby kosten, autootje voor mij en de laatste kosten van de verbouwing. Als er dan nog over is gaat het op de spaarrekening evenals het belastinggeld. We zitten eindelijk weer goed in het geld. De dure verbouwing is bijna achter de rug. Saar was ons hele spaargeld aan op gegaan en ook kwamen we maandelijks slecht uit. Maar nu is er weer ruimte, dus we kunnen weer maandelijks sparen. Op vakantie zijn we al geweest.
Kamer klaar maken voor onze dochter, zodat de baby straks in de babykamer kan. De rest apart zetten voor de badkamerverbouwing. Hadden we afgelopen najaar al willen verbouwen, maar er waren wat onverwachte extra kosten (wonen hier net een jaar) dus moeten we weer even doorsparen