kat al 3 dagen weg..ben radeloos!

Discussie in 'De lounge' gestart door tresje, 6 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Onze kater van 9 maanden is nu 3 dagen weg.
    maandagnacht was hij de hele tijd aan het mauwen en aan de deur aan het krabbelen. Mn man en ik kregen er ruzie over en toen heb ik de de kat om half 3 naar buiten gedaan. Hij is wel eens meer een paar uur buiten maar staat dan weer voor de deur sls mn man maar zn werk gaat. Nu dus niet. Ik had er gelijk een slecht gevoel over.
    Hij is gechipt...er zijn nog geen dode katers gevonden...
    ik ben meerdere keren per dag aan het zoeken. Ook savonds laat. Ik ben radeloos. Ik mis hem zo erg. Het was echt mn kind ondanks zn streken. Het was een behoorlijk pittig beest. Mn man kon moeilijk aan hem wennen.
    Hij is vorige maand gecastreerd en een stuk rustiger geworden.
    We zijn zo aan hem gehecht...
    Ik heb nu flyers gemaakt die ik ga ophangen. Heb amivedi ingelicht. Op fb gezet..ik ben radeloos..
    ik denk zelf dat hij verdwaald is want hij kwam nooit verder dan de plaats of op het dak.
    Mis m zo....
    iemand ook een kat die na een paar dagen of langer gewoon weer thuis kwam...

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Heb je al met een voer staan rammelen buiten? Dit werkt namelijk bij mijn kat als een tierelier.

Oh en die van mij is ook eens in de zoveel tijd een paar dagen weg en komt vanzelf weer aan wandelen. Ik zou wel door blijven zoeken naar em.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Ah gossie, ik begrijp dat je je radeloos voelt ja als je kat niet meer thuis komt ineens. Goed dat je flyers gaat ophangen, en een berichtje op facebook dat door iedereen wordt gedeeld bereikt ook een hoop mensen in de buurt!

Onze kat is ook eens aan de wandel gegaan, uiteindelijk is hij 3 maanden weg geweest. We vonden hem op ongeveer 2 km van huis af, in een andere buurt waarvan we nooit hadden verwacht dat hij daar heen zou gaan. Bleek dat mensen hem daar voerden, en hoe lief dat ook is, dan is de noodzaak om naar huis te gaan toch een stuk minder voor de kat :)

Probeer vooral 's avonds te gaan zoeken, want mocht je kat ergens van geschrokken zijn, heb je kans dat hij dan wel tevoorschijn komt. En kijk goed of hij niet ergens in een schuur opgesloten zit in de buurt.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oh jeetje, kan me je gevoel voorstellen. Heb zelf 3 katten en moet er niet aan denken dat ze zo lang weg zouden zijn...

Ik las laatst ergens de tip om een raam open te zetten 's nachts omdat katten vaak 's nachts actiever zijn, dan naar huis komen, en als ze alles dicht aantreffen gaan ze weer lekker aan de wandel. Als je een raam open laat heb je kans dat hij 's nachts naar binnen komt.

En vraag ook even alle buren, eventueel d.m.v. een briefje in de bus, of ze even in de schuren willen kijken. Een kat verdwaalt doorgaans niet snel, de kans is groter dat hij ergens opgesloten zit omdat iemand bijvoorbeeld de schuur heeft dichtgedaan en niet doorhad dat er een kat naarbinnen was geglipt.

5. Marcy26

Marcy26 Bekend lid

1 nov 2010
    594
    58
    28
    Onze poes was vorig jaar 4 dagen weg..Komt normaal ook alleen maar in de tuin en rondom het huis. Wij hebben een kattenluik dus ze kan naar binnen wanneer ze wil. Ze is eigenlijk altijd binnen 10 minuutjes weer terug.
    Vorig jaar dus niet! Ook van alles ingeschakeld (facebook, amivedi, asiel gebeld, posters opgehangen) elke dag hebben we gezocht met haar brokjesbak mee. Roepen en rammelen. Helaas geen effect.
    Op een gegeven moment heeft mijn man op de 4de dag flyers gemaakt voor de mensen die rondom ons huis wonen met de vraag of ze in hun schuur wilde kijken.
    Dit heb ik bij iedereen in de brievenbus gegooid rond etenstijd.
    Uiteindelijk die avond om half 11 kwam ze ineens door het kattenluik naar binnen..waar ze is geweest zullen we nooit weten. We waren in ieder geval dolblij dat ze er weer was.
    Hopelijk bij jou ook zo'n succes verhaal

6. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Tja, het zijn natuurlijk niet altijd succesverhalen, maar 1 van mijn katers is 2,5 week weggeweest. Hij kwam behoorlijk mager terug, dus heeft waarschijnlijk ergens opgesloten gezeten (het was vakantieperiode).
    De moeder van 1 van mijn katten is zelfs een keer een half jaar weggeweest en kwam toch weer thuis aanlopen. Verwilderd, maar wel in goede gezondheid. Geef de hoop dus niet op! (en hang foto's op naast pinautomaten. Ze worden weer verwijderd, maar daar komen vaak veel mensen ;) )

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties.
    Vanavond laat ga ik weer ff zoeken in de buurt met mn brokjes..weet niet of de buren daar blij mee zijn...
    maar ik wil gewoon mn kat terug.
    Het is een heel nieuwsgierig en ondernemend katertje. Ik woon ook nog eens om de hoek van duin...
    pfff waar moet je zoeken. Ben er echt van slag van. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Ik zit gewoon te janken als een klein kind.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.365
    10.317
    113
    Vreselijk hopelijk komt hij snel terug!!

9. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Ik vraag me ook af of ze in de buurt blijven of echt een paar kilometer aan de wandel gaan....
    wat is dit vreselijk zeg.
    Dan zie ik weer dat het regent buiten...bah

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Hij gaat wel onder een afdakje of struik oid liggen. Daar hoef je je echt geenzorgen om te maken

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn kat was 8 dagen weg en ze kwam ook nooit zo ver uit de tuin, dus ik dacht al dat er heel wat mis was gegaan. Ook flyers opgehangen, amivedi, facebook - de hele rataplan en op het moment dat ik dacht dat ze dood was en nooit meer terug zou komen (het had gevroren, geregend, gewaaid, echt steenkoud geweest) kreeg ik een telefoontje van de dierenambulance.

"Bent u de eigenaar van *naam kat*"
    - Ja. Leeft ze nog??? :$
    "Nou, nauwelijks, het moet niet lang meer duren"
    - Ik kom er gelijk aan; waar is ze?
    *rent de deur uit*

Na een intensieve periode van dierenkliniek zorg waarbij ze in coma in de couveuse heeft gelegen, een warm infuus in haar buik heeft gekregen en continu onder de pijnstillers heeft gezeten omdat haar pootjes een lange tijd geen bloed hebben gekregen is ze wonder boven wonder helemaal opgeknapt!

Haar temperatuur was gedaald naar 23 graden - nou ja, dat is dus extreem onderkoeld. En verder heb je dan risico op orgaanschade, hersenbeschadiging en dat soort dingen; maar ze heeft echt een engeltje op haar schouder gehad en is weer helemaal zichzelf geworden. Elke dag een leven, bedenk ik me nu - het had echt geen dag langer moeten duren. Zelfs geen paar uur!

Het ergste is nog wel dat ze hier slechts vijf straten verderop was. Dat terwijl ik haar elke dag bleef zoeken en roepen :( Ze was echt even de weg kwijt geraakt en bleef maar zoeken. Uiteindelijk is ze op haar zij gevallen en is ze in een plasje water voor een huizenblok omgevallen om dood te gaan. Iemand vond haar en belde de dierenambulance - uiteraard ben ik gelijk een bos bloemen gaan brengen naar de vinders!

12. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Hier ook een succesverhaal. Wij zijn eind vorig jaar verhuisd en de kat is na 5 dagen hier te zijn geweest, ontsnapt. Ze was af en toe even buiten geweest, maar niet verder als de tuin.
    Na 16 dagen (en ook het inschakelen van Amivedi, asiels, onze oude buren, dierenartsen) kwam ze ineens 's avonds uit de bosjes bij de buren gelopen toen ik thuiskwam met de auto. Sterk vermagerd, maar verder heeft ze er niets aan over gehouden, dus het kan wel. En waar ze al die tijd geweest is...

13. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier was de onze ook al 10 dagen weg. Zat ik op de bank te huilen, ik zei nog "ik hoor haar zelfs miauwen". Stond mevrouw voor de deur, liep kalm naar haar voerbakje en begon te eten. Helaas zat ze onder de teken, maar ze is er redelijk bovenop gekomen.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Net voor ik weer wilde gaan zoeken vanavond hoorde ik ineens een harde mauw!
    en ja hoor! Daar stond ie weer! Ik rende naar de deur..barstte in huilen uit en rende naar boven om de kinderen wakker te maken!
    Hij zal wel gedacht hebben.
    hij had erge honger en liep even te mauwen door het huis. Heeft waarschijnlijk een hoop meegemaakt.
    Verder was hij niet nat vies of koud...
    gelukkig weet ik nu dat ie dus het huis wel weer kan vinden...
    poeh wat een opluchting!
    We zijn onwijs blij!!!
    Nu lekker slapen!

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Wat fijn! Die moet maar even helemaal platgeknuffeld worden in de ochtend ;)

16. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Een kater van 9 maanden? Ik weet niet of hij geholpen is, maar ik denk dat hij zo'n honger had omdat hij heeeel erg druk is geweest met iets anders. Waarschijnlijk rook hij een krolse poes en wou hij daarom zo graag naar buiten. Gelukkig is hij er weer. Maar katers lopen in deze tijd van het jaar soms heel ver van huis. Hun territorium is ook vele malen groter dan dat van een poes. Dus je moet niet raar opkijken als hij nu vaker een paar dagen van huis is;)

17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.797
    497
    83
    Wat fijn dat je kat weer terug is!!! Eigenwijze beesten zijn het toch soms he, snappen maar niet dat dit soort grapjes helemaal niet leuk zijn ;)

18. mumija

mumija Niet meer actief

In haar openingspost schrijft ts dat ie gecastreerd is.

TS; wat fijn dat ie weer terug is!!:)

19. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

Oeps, overheen gelezen, sorry! Maar dat neemt niet weg dat hij dat instinct nog wel heeft.

20. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    Omdat ie gecastreerd is dacht ik ook eigenlijk dat ie niet zo'n last zou hebben van zn hormonen...
    t was nu ook de eerste keer dat ie lang weg was. Meestal is ie hooguit een kwartier buiten..en dan alleen in de buurt. Dan komt ie zodra hij de deur open hoort gaan.
    Nu ben ik volgende keer denk wel wat rustiger als ie wat langer wegblijft.
    Het was de eerste keer en nog zo jong...
    tis toch een beetje mn kind

Deel Deze Pagina