Nou ja ik hou zo geen rijst over want ik weet nooit wat ik daarmee moet, ik hou niet van rijst toetjes. Dus als ik wat overhou gaat dan inderdaad in de vriezer. En dat gaat altijd op.
Ik ben er over uit. Ik ga morgen een poging doen om een rijstevlaai te maken. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Zal velen vast vies in de oren klinken, maar ik meng er een beetje ketchup doorheen, zout en peper erover en zo eet ik het.
Neee totaal niet vies. Zo eet ik het hompje rijst altijd op als je het krijgt in een restaurant bijvoorbeeld hihi.
Ik maak er de volgende dag een andere recept van. Wokgroenten en Kipfilet bij toevoegen met een lekker sausje (soja, zoetzuur, hete saus, wat jij wilt ) . Makkelijk en lekker
Heb er vanmorgen toevallig nog een maaltijd salade mee gemaakt. Met appel, sla, gerookte kip, paprika, wortel en komkommer. Smaakte prima zelf mn man wou een portie Maar er ook nasi van, is juist lekkerder als van net gekookte rijst.
Dat beetje overschot rijst dat er soms is gaat hier de vuilbak in. Is de volgende dag toch niet meer eetbaar (uitgedroogd / hard / ...). En een hele maaltijd kan ik daar echt nooit meer van maken. Daarvoor let ik toch een beetje te hard op de hoeveelheid dat ik kook (ik weet echt wel ongeveer hoe veel wij eten - een halve pot is hier dus echt niet over).
Oehh onthouden dus!!! Klinkt erg lekker. @TS Mijn oma deed vroeger gewoon melk en suiker in de pan en dan laten koken tot een soort papje is zeg maar. Heel erg simpel en ik vond het wel lekker. Is zowel koud als warm goed te eten. Mijn moeder deed er later blaadje erin en erin laten trekken, maar geen idee wat het was.
Als het alleen rijst is wat overblijft dan geven we het aan de hond. We doen het dan door zijn eigen eten. Hij vind het hartstikke lekker.
Gewoon afgedekt in de koelkast, droogt dan echt niet uit hoor, dag erna prima te gebruiken voor van alles en nogwat. Hartig of zoet, alles kan. Ideaal om mee te lunchen.
In de koelkast bakken we het de dag erna nog op als het genoeg is. Wij maken alleen rijst niet op nederlandse manier,weet niet of dat verschil maakt