Wat doe jij met vroeg wakker kindje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Toke, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Als mijn kindje vroeg wakker is dan....

1. Ga ik met hem/haar naar de huiskamer

2. Ik ga kijken/instoppen als hij huilt, maar laat hem hoe dan ook liggen tot (bv) 7uur

3. Ik geef hem speeltjes in bed en kruip er weer in

4. Ik doe het anders, namelijk...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    schone luier, flesje melk en terug in bed.

2. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    schone luier, flesje melk en terug in bed werkt hier jammer genoeg sinds een maandje niet meer (zoontje 11 maanden) dus nu maar naar beneden, anders gilt hij de heleboel bij elkaar en wordt zijn grote zus wakker.
    zuslief was ook altijd een vroege vogel en is nu tussen 6.30 en 7.30 wakker

3. 2jees

2jees Niet meer actief

voeden en tutteren anders in badje en m 8uur weer in bed. zucht.

4. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Als ik moet werken! maak ik Robin zelf Rond 6:15h wakker voor zijn flesje. Daarna terug naar bed en dan slaapt ie tot 9:00 uur in zijn eigen bedje en daarna nog een uurtje bij mijn man.

Op vrije dagen komt ie rond 7:15. Dan krijgt ie zijn flesje, spelen en knuffelen we even en dan tegen 8:00 ligt ie weer even op bed. Dan komt ie ook weer rond 9:00 uur en dan neem ik m mog even bij ons in bed tot een uurtje of 10.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

lekker rolinka!

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Nina is meestal rond half 8 wakker dan speelt ze meestal nog even in haar bed. Dan komt ze in ons bed erbij en dan speelt ze op bed of op de bovenverdieping.
    Mijn man gaat rond 8uur naar zijn werk dan gaan wij er meestal uit. Op vrije dagen kan het ook later zijn.

7. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ik vind 6 uur niet echt vroeg, maar temeer omdat wij dan ook een half uur later opstaan...

8. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ons mannetje is sinds een paar weken standaard om 6 uur wakker. dan krijgt hij een fles, schone luier en gaat hij nog even terug naar bed. soms slaapt hij en soms speelt hij alleen maar. Maar ik vind het belangrijk dat hij weet wanneer het echt tijd is om uit bed te komen:).en dat is niet als het nog donker is buiten:)

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Stoeien bij ons in bed en sesamstraat kijken. Zit standaard een DVD van in de DVD-speler.

10. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    Meestal slaapt hij tot half 7/7 uur...
    alleen vanmorgen was hij om 5.45 uur al wakker.. meneer had zichzelf gekrabt perongeluk (mama had zijn nagels niet goed geknipt..oeps!!) en hij was er zo van overstuur dat ik hem maar heb meegenomen naar beneden... terugleggen heeft dan geen zin meer..

normaal wordt hij ook weleens wakker voor 6 uur..maar dan geef ik het speentje en zijn knuffeltje en dan slaapt hij nog wel even door...

Ook wij hebben zo'n kidssleep wekker..maar hij is nog iets te klein om hem te begrijpen.. ik zet hem wel elke avond op de slaapstand en de oogjes van het olifantje gaan smorgens open rond de tijd dat hij wakker wordt...

11. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als het rond 6 uur is; schone luier en lekker mee in mijn bed. Mocht dat niet werken ook nog een flesje.. Meestal is hij rond 6 wel echt klaarwakker.

12. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

24 nov 2011
    1.095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik het wel mee eens, alleen is het nu al heeel vroeg licht! pff :)

13. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    daar heb je gelijk in;), maargoed ik ga echt niet zo vroeg al beneden met hem zitten hoor. Dan trekt hij het overdag ook niet echt. hihi

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    6 uur vind ik niet echt vroeg, dat was voor ons altijd de tijd om op te staan.
    Maar echt vroeg wakker? Dan aanleggen, knuffelen en verder soezelen.

15. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Voor ons is 6 uur doordeweeks een normale tijd om op te staan. Maar als ze dan om bijvoorbeeld half 5 klaar wakker is geef ik haar liggend in ons bed een kleine voeding. Ik praat dan niet tegen haar en hou het zo donker mogelijk zodat ze leert dat het nog nacht is. Zodra ze klaar is met drinken leg ik haar terug in haar eigen bed, geef een kus en loop weg. Meestal slaapt ze dan binnen 5 minuten verder voor een uurtje of twee. Dan begint het ochtendritueel.

16. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Hier zijn ze meestal tussen 7 en 8 wakker. Na de vakantie een week gehad dat het vaak wat vroeger was, en nu slapen ze al een paar ochtenden tot 8.30. Jammer voor ze dat de oudste volgende week op de basisschool begint. Dan moeten ze er toch echt eerder uit..

Overigens geef ik dochter altijd haar tut als ze 'vroeg' wakker wordt. Meestal slaapt/soest ze dan verder. Na half 8 niet meer, dat vind ik een prima tijd :)

17. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoonlief is hier ook meestal rond 5.30 wakker. Ligt dan in bed te 'praten', maar gaat gelukkig niet huilen. Zelf moet ik om 5.45 op voor m'n werk, dus op mijn werkdagen is het niet zo erg, maar inderdaad op mijn vrije dagen is het erg vroeg. Meestal kunnen we het rekken tot 6.30/7 uur. Als we hem even lagen liggen, valt ie meestal namelijk wel weer even licht in slaap. Bij ons in bed vindt 'ie wel even leuk, maar heeft 'ie ook wel een keer gezien en dan zit er toch niets anders op dan er uit te gaan.. Ach ja, heb je ook nog wat aan de dag! ;)

18. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vertik het om voor 7 nuur op te staan. Dus wij doen verschillende dingen. Vroeger speelgoed/boekje in bed, maar sinds ze uit bed kon klimmen werkte dat niet meer.
    Als ze erg vroeg wakker is (voor 6 uur), dan gewoon terug naar bed, opnieuw instoppen, liedje zingen. Vanochtend ook gedaan en daarna sliep ze tot 7:30. Als ze later wakker is, bijv half 7, dan bij ons in bed tv kijken, of op haar kamer spelen.
    Maar ik ga in elk geval niet met haar naar beneden. Dan is ze de hele dag heel jengelig en chagrijnig omdat ze eigenlijk te weinig geslapen heeft.

19. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Naar beneden, flesje en weer terug in bed.
    Na 7 uur blijven we beneden.

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oudste wordt eigenlijk nooit zo vroeg wakker.
    Of nou ja, niet dat wij weten :).
    Ze heeft een wekker (plaatje overdag / plaatje nacht) en die staat standaard op 7 uur. Op schooldagen mag ze er dan uit om zich aan te kleden (maar is er dan vaak niet uit te branden). In het weekend mag ze, sinds kort, zachtjes uit bed sluipen en naar beneden.

Ze slaapt met haar zusje op 1 kamer vandaar beneden spelen.

Haar kleine ondeugende zusje is gemiddeld genomen wakker tussen 6 en 8 uur. Maar begint vaak ook met kletsen, dat horen we dan even half slapend aan. Soms geluk en dan blijft het bij wat gejeuzel en valt ze weer in slaap. Soms moeten we even kijken en ligt ze bijvoorbeeld overdwars in bed. We stoppen haar dan weer lekker in en proberen het nog een keer.

Maar al met al mogen we zeker niet klagen.
    xxx

Deel Deze Pagina