Navelstreng om nekje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Richa, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

    De navelstreng kan toch pas om het nekje gaan op het moment dat je echt aan het bevallen bent? Mijn meissie is zoo druk deze ochtend dat ik bang ben dat ze het misschien benauwd heeft ofzo! Ik voel haar altijd wel, maar deze ochtend is het veel erger...
    Ben gewoon een bange doos hoor, maar het is de 1ste, dus denk dat je dan altijd wel een beetje banger bent...

    Groetjes Richa
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hoi :)

    Ik ben ook zo'n muts die daar best wel bang voor is hoor maar wat ze mij in het ziekenhuis vertelden is dit: hoe drukker hoe beter, dus probeer er juist van te genieten! ;)

    Liefs Jessy
     
  3. debbie2007

    debbie2007 Fanatiek lid

    18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hoi Richa,
    Daar heb ik me juist afgelopen week ook zo druk over lopen maken! Onze kleine is zo druk, die buitelt hele dagen door mn buik. En dan word ik helemaal ongerust, straks zit ze in de knoop!
    Maar er werd me op het hart gedrukt door een vriendin dat dat echt niet kan, een baby kan pas de navelstreng om het nekje krijgen bij de bevalling inderdaad.

    Maar denk dat zolang de kleine lekker in de weer is er niks aan de hand is hoor. Zal je zien, heeft ze juist nieuw speelgoed gevonden: de navelstreng! En is ze daarom zo druk.

    Ik heb maar geprobeerd het van me af te zetten, anders houd ik een zwangerschap toch niet fatsoenlijk vol?
     
  4. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Daan had ook zijn navelstreng om zijn nekje. En alles is goed gegaan.
     
  5. Jooze

    Jooze Fanatiek lid

    25 okt 2007
    1.570
    0
    0
    Hi Richi,

    Je kindje haalt geen adem in je buik (ligt in het water en niet in het zuurstof). dit krijgt hij of zei via de navelstreng dus benauwd krijgen nu door een navelstreng om het nekje kan niet.

    Dat kan inderdaad pas na de geboote als het zelf gaat ademhalen. en inderdaad hoe drukker hoe beter hoor. Geniet ervan zou ik zeggen!

    Jooze
     
  6. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Hoi ik heb ook zo'n circusartiest van binnen, maar ik ben er nu niet bang voor dat de navestreng om het nekje komt te zitten. Er zit een glibberige substantie omheen en het is zo'n 50cm lang, dus het heeft alle ruimte. Het schijnt pas bij de bevalling te kunnen. Ik droom er wel van dat het gebeurd bij de bevalling. Ik ga dan ook vragen of ze dan nog even een echo willen maken, voor mijn gemoedsrust tijdens de bevalling. Moet kunnen lijkt mij.
     
  7. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou bedankt voor jullie antwoorden, ben een stuk geruster! :)
     
  8. Niet meer actief

    Hmm..
    Waar heb ik dan een tijdje geleden het verhaal gelezen (volgens mij hier op de site..) over een kindje dat voor de bevalling overleden was doordat de navelstreng om het nekje zat?
     
  9. Richa

    Richa Actief lid

    9 aug 2007
    186
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee kappen hoor, ik was net gerust gesteld..... Whaaaa...!
     
  10. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Het komt heeeeeeeeeeeeeeel weinig voor dat een kindje daardoor overlijdt hoor. Als het al gebeurt dat de navelstreng bij de geboorte om het nekje zit, kunnen ze er over het algemeen nog wat aan doen!
     
  11. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Verreweg de meeste kindjes worden geboren met de navelstreng rond het nekje hoor! Ze hebben inderdaad gewoon veel gebuiteld in de buik waardoor dat is ontstaan.

    Het veroorzaakt normaal gesproken echt geen problemen. Als het hoofdje geboren is halen we de navelstreng over het hoofdje of de schouders af. In sommige gevallen lukt dit niet omdat het te strak zit en dan knippen we hem al door als het lijfje nog in de baarmoeder zit. Dit is geen probleem, want als het hoofdje er moeiteloos is uitgekomen volgt het lijfje vanzelf!

    Soms zie je dat het een paar slagen om het nekje heeft gemaakt. Bij het indalen komt er dan een beetje druk op de navelstreng te staan (niet altijd) waardoor de doorbloeding soms wat minder is. Dit merken verloskundigen bij het luisteren naar het hartje meteen. Dit komt eigenlijk maar zelden voor hoor! Maak je echt niet druk!

    Wanneer een kind zuurstofgebrek heeft zal het juist rustig zijn in de buik ipv dat hij/zij heftig aan het bewegen is.
     
  12. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Niet om iemand bang te maken hoor ;), maar dit is niet altijd zo helaas....

    (of heb je het juist zo geschreven zodat niemand bang zou worden.... ;) )
     
  13. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Ja dat klopt ik ken die persoon ook wel een beetje!

    Maar dat kindje kreeg de navelstreng om het nekkie omdat hij eerst in een stuit lag en de artsen het kindje hebben gedraaid en daar is het niet goed gegaan!
     
  14. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Heel veel kinderen worden geboren met de navelstreng om de nek.
    Bij darryl* zat deze 3 keer strak en daarom kon hij niet gewoon geboren worden.
    dit zagen ze pas bij de kz. (hieraan is hij overigens NIET overleden! Was wel gebeurt als ze niet ingegrepen hadden)
    Dylano was ook omstrengeld en kwam ook wat blauwig ter wereld via de natuurlijke weg.

    Het gebeurt niet heel vaak dat een kindje in de buik overlijd door omstrengeling of een knoop in de navelstreng.
    Het gebeurt wel eens, maar ik zou me daar geen zorgen om maken.
    Jou kleintje beweegt vast zo veel omdat hij / zij voelt dat je onzeker bent en laat je gewoon weten dat ie er nog is.
    Komt allemaal vast goed hoor!
    En de vk of gyn houdt dit zeker wel goed in de gaten tijdens de bevalling.
     
  15. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    sorry had mijn antwoord over het hoofd gezien
     
  16. kims

    kims Actief lid

    7 jan 2007
    352
    1
    0
    Ik weet dat dat niet zo is, maar er zijn andere tekenen als het lijfje niet vanzelf volgt... Dan ligt het hoofje op een andere manier uit de vagina en dan knippen wij uiteraard de navelstreng niet door! dan is het eerst zaak om de schouderdystocie op te heffen (zoals dat met een mooi woord heet). Maar ook dat duurt geen uren....
     

Deel Deze Pagina