Wat doe jij nu/vandaag? Deel 2.

Discussie in 'De lounge' gestart door Liekje81, 4 jan 2024.

  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.920
    7.762
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Hahahaha dankje. Dagje werk

    We zitten nu heerlijk te chillen.


    20240518_221208.jpg

    20240518_220302.jpg
     
    owly, Nougat en Mammavantwee vinden dit leuk.
  2. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.498
    1.708
    113
    Vrouw
    Ik vier vandaag mijn verjaardag.
    We gaan zo even opruimen en de tuinset schoon maken zodat we buiten kunnen zitten.
    Daarna nog even een kwarktaart maken.
     
    Mammavantwee, Sado en Spectre vinden dit leuk.
  3. Deniesjuh666

    Deniesjuh666 Actief lid

    7 dec 2023
    115
    96
    28
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    Brabant
    Oh leuk! Gefeliciteerd alvast :)
     
  4. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.065
    417
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Gefeliciteerd
     
  5. MamaSofie1

    MamaSofie1 Fanatiek lid

    18 jun 2023
    1.711
    1.162
    113
    Vrouw
    Hopelijk kunnen we vanmiddag even gaan wandelen. Hangt af van het weer. Verder rustdagje thuis
     
  6. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.065
    417
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Man is werken. Merk dat de pubers steeds minder zin hebben om wat te doen met ons en willen afspreken met eigen vrienden. Ik vind het vonden van de balans daarin lastig.

    'Zal ik ze meenemen omdat het pinksteren is (tegen hun zin in) of lekker hun gang laten gaan....?

    Herkenbaar?
     
  7. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.006
    584
    113
    Wij gaan vanmiddag naar de bios (garfield)
     
    TotalBella vindt dit leuk.
  8. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.513
    3.798
    113
    Hier is dat niet herkenbaar. Alleen winkelen is de middelste niet zo enthousiast over en dan blijft hij liever thuis maar voor al het overige gaan ze beide graag met ons mee.
     
  9. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    4.006
    584
    113
    Oh lastig indd. Die tijd gaat komen ja. Zou daar ook echt een balans in moeten zoeken. Misschien een uitje wat iedereen toch wel leuk vindt? Escaperoom of zo?
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.436
    17.396
    113
    Vrouw
    Genieten van een kop koffie in het ochtend zonnetje :)
    Ik wilde nog zeggen; 'in alle rust', maar ik hoor de kinderen binnen ruziën dus die vlieger gaat niet op haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.565
    16.144
    113
    Vrouw
    Ik herken dit wel.
    Onze oudste (2009)houd sowieso niet van uitstapjes en we merken dat hij steeds vaker thuis blijft of wat anders gaat doen.

    Bij ons komt er bovenop vrienden ook nog een liefje waar hij al 1,5 mee samen is dus het is niet makkelijk.
    Als zijn vriendin mee mag dan is er meer mogelijk.

    De middelste zijn beste vriend heeft een week/week regeling.
    In de week dat die jongen er is, spreekt hij graag af.
    Dus ook hij wil niet altijd mee.

    Wij gaan dus al regelmatig ergens heen met enkel onze jongste.

    De grote krijgen wel altijd vooraf te horen wat de plannen zijn en kunnen dus niet zeggen dat ze niet mee mogen :D

    Wij zijn ook wel bezig bijen.
    Wanneer we minder zouden plannen zou het anders liggen.
     
  12. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.334
    1.008
    113
    Al vroeg wakker en had het plan om ook op tijd een stuk te gaan fietsen. Maar ja iets met regen. Uiteindelijk pas even voor 9 uur vertrokken en het laatste stukje begon het weer te regenen.

    Na 12 uur zou het een tijdje droog blijven volgens buienradar dus ik hoop dat het dan lekker aangenaam is om buiten te zitten.
     
  13. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.709
    6.409
    113
    Het kan wat minder spontaan nu, hier helpt het om van te voren iets te bedenken wat iedereen leuk vind, en dan een datum prikken. Bij spontane plannen kan/wil de oudste niet altijd mee. De jongste vind het trouwens ook fijner als ze weet waar ze aan toe is ipv dat we het op de dag zelf vertellen.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  14. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Vanmiddag naar een feest van man zijn tante en oom.
    En nu lig ik lekker te chillen op ons hotelbedje, zijn gisteren alvast tot Antwerpen gereden zodat we vandaag wat minder ver moeten rijden.
    Toch nog steeds mijn tweede thuis, 't stad :D heb hier bijna 10 jaar gewoond. Al ben ik heel blij dat we nu toch veel rustiger wonen haha
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    15.025
    5.856
    113
    Deels herkenbaar haha. Zoon (16) wil al een hele tijd niet mee. Die is nu ook het hele weekend bij vrienden. Dochter (14) heeft dit weekend 2 vriendinnen te logeren, en die wil juist overal nog mee mee. Dus zit alsnog met 5 kids bij het Aardbeienterras :D
    Maar ik kijk stiekem soms wel uit naar de tijd dat ik mijn eigen plan kan trekken :o::oops:

    In jouw geval zou ik lekker wat met een vriendin wat afspreken of lekker alleen wat leuks gaan doen. :)
     
  16. Nougat

    Nougat Fanatiek lid

    27 mei 2018
    2.723
    1.209
    113
    Gefeliciteerd!
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar.
    Puber wil hier ook steeds minder vaak mee.
    Extra lastig dat de gezinsdingen meer zijn afgestemd op de interesses van een veel jongere broer.

    Hij mag van ons lekker naar zijn vrienden op zulke dagen. Morgen gaan wij naar een museum. De puber blijft thuis.

    Staat tegenover dat we soms ook alleen met hem wat doen. Bijvoorbeeld theater (Bert Visser) of hij en man samen grotbiken in Valkenburg. Of gewoon film kijken 's avonds.

    Als we op vakantie zijn is het ook zoeken voor dingen die beide kinderen leuk vinden.
     
  18. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Herkenbaar hoor, mijn lijf lijkt ook wwl helemaal opgebrand naast alle klachten die ik al had.
    Lig nu ook poosje op bed, gisteravond met oudste rondom een kasteel in de buurt gewandeld. Nog nooit geweest maar was echt magisch gewoon, zeker icm honderden kraaien, een begraafplaats en een kerkklok...
    Was vanochtend dus al moe maar de jongste was erg onrustig dus toch even paar uurtjes naar de dierentuin geweest. Maar daar waren veel te veel jankende peuters en baby's... wel bij zijn favoriete show geweest en de dieren gezien die hij wilde zien. Ideaal zo'n abonnement. Maar ik ga dat vandaag en morgen wel weer merken helaas. Spanning rond de examens van de oudste zal ook wel flink meespelen hier, dat is woensdag hopelijk over!
     
  19. Consuminderma

    Consuminderma Actief lid

    27 apr 2024
    208
    150
    43
    Wij splitsen ook vaak. Negen jaar leeftijdsverschil maakt gezamenlijke activiteiten gewoon lastig. Ik ga vaak om en om met ze op pad. Oudste gaat sowieso ook heel vaak alleen of met vrienden naar een museum of stad.
    Vakanties doen we oa om die reden niet meer, dat werkt gewoon niet.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.297
    26.676
    113
    Vrouw
    Lastig he.
    Ik moet echt leren doseren. Maar heb daar het geduld niet voor :roflmao:

    Gisteren bezoek gehad. Heel gezellig.
    Maar vandaag dus weer plat met hoofdpijn. Zometeen wel even de frisse lucht in. Langzaamaan.

    Morgen discoverimuseum (denk ook echt iets voor jullie mocht je ooit in de buurt van Kerkrade zijn). En dan dinsdag weer niks.
     
    Consuminderma vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina