We zouden naar de kapper maar jongste werd vanochtend spugend wakker dus kapper afgebeld en nu lekker rustig aan. We zijn er allemaal aan toe na de eerste schoolweek met veel kopzorgen. Vanavond wie is de mol kijken met de pubers.
Zo meteen naar een uitvaart en erna richting mijn laatste stage uren. Ik had zo graag mijn stages netjes kunnen afronden maar die gezondheid zorgt toch iedere keer opnieuw voor gedoe. Dus het word (hopelijk) een tijdelijke pause en dan wss vanaf September het laatste deeltje nog.
Dat hoesten word je gek van. Is het een prikkelhoest of een vastzittende hoest? Als het een prikkelhoest is kan je eens Noscapine proberen, ik geloof nooit in hoestdrankjes maar dit werkt wel degelijk. Beterschap ermee.
Vanochtend gezwommen met de oudste (extra oefenen voor haar A). Vanmiddag een verjaardag, waar we om en om even naar toe gaan. Man is nu en ik ga straks. De jongste heeft bijna 40 graden koorts en wil alleen maar slapen. Gelukkig is de verjaardag dichtbij, dat we allebei even kunnen gaan
Net 2,5 uur kantine dienst gehad bij voetbal van zoon. Nu wasdraaien en straks lekker met de hond naar buiten.
Vanmorgen de keuken geschilderd, daarna beneden alles schoongemaakt en rustig alvast begonnen aan het avondeten dat is nu eigelijk al wel klaar alleen straks nog even in de oven verder afmaken tot de kaas gesmolten is vanavond lekker rustig aan doen, denk ff gezichmaskertje enz doen
Vanmorgen m'n man afgezet bij z'n vader. Hij ging daar wat klusjes doen. Heb boodschappen gedaan met de kinderen en thuis een lunch gemaakt. Wat in huis opgeruimd en schoongemaakt (as usual) Zonet een monkey platter gemaakt voor de kinderen, ze kijken nu een filmpje. Voor mezelf ook wat toastjes gemaakt en nu met koptelefoon op een huis vol terugkijken
Namiddag geleerd om stopcontacten aan te sluiten echt zo leuk om dat allemaal zelf te kunnen. Echt niet moeilijk ook. Het enige wat ik nu nog niet weet hoe is om de kabels die we getrokken hebben op de elektriciteitskast aan te sluiten zodat het ook effectief werkt. Dat is voor volgende keer
Gewerkt M'n man is is ook aan het werk tot laat Zo de oudste ophalen van voetbaltraining en dan pizza's bestellen en op de bank ploffen
Aansluiten op de meterkast laat ik doen. Daar begin ik dan weer niet aan. Binnenshuis doe ik de wcd's (wandcontactdozen) en herverdelingen vanaf een centraaldoos en bijv. de grondkabel door de kruipruimte naar de nieuwe keuken sjees ik zelf wel ff. Ik kan er makkelijk onderdoor en het is een klein stukkie (scheelt ook weer een tweede ivm vca).
Hier een commode vertrokken, de boel doorgedraaid want het is maar een kippenhokje met ook nog een schuindak over bijna die hele kamer. Houdini /plunder proof gemaakt en een lange bergkast de kamer in gesleept en die ook weer geankerd. Daar staat een goede voorraad veilig genoeg speelgoed in met wat rammelspul ertussen, geheid dat ik m dan hoor als hij stilletjes de kuienlatten neemt uit zn bed. Moest alleen die lange kast eerst nog over ons bed heen tillen om de draai te kunnen maken. Was voor de middagtuk klaar, dus meneer kon vast wennen aan de nieuwe opstelling voordat we de nacht in gingen. Gelijk een lading te kleine kleren uitgesorteerd voor de kledingcontainer/kinderkleding beurs. En op zolder de zaag en schuurpapier vast klaargelegd voor die spijlen. We zijn compleet standby en koesteren elke dag dat het nog duurt.
Onze beddenlakens zitten in de wasmachine. Kamers goed aan het verluchten en straks schone lakens er weer op. Vaatwasser leeggehaald, geknuffeld met zoontje en namiddag komen schoonouders op visite. Verder blijven we lekker binnen want hier sneeuwt het lichtjes
Familiedag vandaag! Een deel van de familie gaat mijn zoontje voor het eerst zien, daar heb ik zin in.
Ik doe het samen met mijn vader, die heeft daar redelijk veel kennis van gelukkig. Die heeft als burgerdienst bij een elektricien bedrijf moeten werken. Handig he zo veel zelf kunnen het is dat ik fysiek niet zo veel kan anders zou ik echt nog wel zo iets als opleiding willen doen, iets in de bouw
Vandaag heeft de oudste 2 hockeywedstrijden, zit nog een wedstrijd van andere clubs tussen dus dan ga ik even een rondje wandelen. Wil ook op de fiets heen, maar het regent en daar heb ik dan weer geen zin in. Gelukkig hoef ik voorlopig nog niet weg. Man moet voetballen en jongste wil thuis blijven.