Selenium en python combinatie. Validatie op t einde de van de keten wordt nog een uitdaging. Inhoud van de PDF's (brieven naar klant) moet ook gevalideerd worden.
PDF crawler tegenaan zetten? Wel naast een manuele steekproef dan. Je kan PDF als databron gebruiken en alles doorparsen. Het afvangen en vergelijken wordt dan wel een ding. Niet onmogelijk maar de eerste keer aan de praat krijgen kan een uitdaging zijn. Is overigens een uitdaging die ik ook nog ga krijgen maar wij hebben dat maar in een handvol projecten die weinig releases hebben, dus ik vang die nog manueel af.
We hebben hier echt enorm veel verschillende brieven, waar ook veel data in staat. In mijn vorige team heb ik die steeds handmatig getest. En het zit solide in elkaar. Grootste bron van fouten is onjuist gemapte data. En die kunnen we makkelijk opsporen door de aanleveren xml te checken. Dus dat zal de eerste stap worden. Als we dan eenmaal de hele keten geautomatiseerd hebben kunnen we verder finetunen door ook voor die laatste stap wat te bouwen. En de rest van dit forum denk nu.. stelletje geeks hier
Uitgeslapen tot 9 uur, ontbeten en straks nog even bij de handbal kijken van de jongste. Vanmiddag hoop ik te wandelen en vanavond niks bijzonders op de planning staan. Man vertrekt aanstaande maandag voor bijna 3 weken naar de USA ivm werk dus misschien nog een werkwas erin gooien.
Fruit gaan halen, eitjes geraapt, vuilnis opgeruimd, toiletten schoongemaakt, avondeten voorbereid en nu gaan we spelletjes spelen
Strijd voeren met de jongste. Vertikt het om brood te eten (structureel) maar knaagt wel moeiteloos exact dezelfde boterhammen (én beleg) weg op de KDV. Hij is verbaal nu behendig genoeg om te weten wat ik bedoel. Game on... Keuze is boterham, fruit, avondeten en water. Vooralsnog maakt het alleen niet veel indruk... Dit wordt nog een uitdaging, G was makkelijker te overtuigen. Die vertikte 2 jaar lang avondeten en at juist alleen brood, maar dronk wel smoothies waar ik ladingen groente en fruit in wegsmokkelde. R vertikt brood en maakt een issue over avondeten en kom niet aan met smoothies. Dus vandaar nu even wat hardnekkiger, beetje reserves op dat lijf is wel nodig met de winter op komst.
Wassen Wassen en was opruimen Boodschappen wassen En nu koken. (Beenham met gekookte aardappelen, bloemkool en sla) En me doodmoe voelen. Pfff.
Stand is vooralsnog 1-0 voor R. Geen boterham gegeten vandaag maar dan wel avondeten re-de-lijk. Morgen hervat de strijd. Soms zijn die genen niet handig, deze heeft de eigenwijsheid en volhardendheid van beide ouders geerft. Kan ie beter inzetten met woordjes leren of fietsen onder de knie krijgen ipv boterham weigeren.
Dat stadium is gepasseerd, is overigens ook geen mes op tafel geval of force feeding. Maar roepen om een snoepieeee of koekieeee als die boterham er niet in zit gaat niet op. Eerst boterham. En dan hebben ze nog niet te klagen, zat die helemaal niet aan snoepie of koekie doen.
Maar goed dat je mijn kind niet hebt. Die heeft inmiddels fors ondergewicht zo slecht dat die eet. Maar strijd voeren helpt niks. Maar die eet ook weinig koekjes en snoep, ze is wel consequent
Herkenbaar die eet-weigeraars. De boterham (bruine bolletjes) gaat er wel in. Al eet hij daar ook weinig van. Maar avondeten is drama. Onze strategie is dat hij een tosti krijgt als hij t echt niet lust (bijna alles). En wel steeds blijven aanbieden om te proeven. Zo at hij gisteren met smaak een stukje beenham mee.
Vandaag thuis opruimen en laatste dingen voorbereiden voor onze pup thuis kan komen Kabeltjes, hekjes, tuin afsluiten, puppyren klaarzetten en inrichten, dat soort dingen.
Voel me echt gaar vandaag. De kinderen sliepen lekker uit tot half 9, maar ik heb tussen 23.00 en 08.00 echt élk uur op de klok gezien. Pfff. Heb een uitgebreid ontbijt gemaakt (doen we altijd op zondag) met pain au chocolat en veel fruit. Daarna in m’n eentje een wandeling met de hond gemaakt, met een podcast op. Nu een kopje koffie drinken terwijl man en de kinderen een spelletje naast me aan tafel doen. Zometeen wat lunch maken en verder ga ik denk ik niets doen vandaag. En vroeg naar bed.
Dat is idd een heel andere situatie. Dan maakt het je bijna niet meer uit WAT er in gaat ALS er maar wat in gaat. Dit gevalletje is gewoon selectief eigenwijs anders had ik er ook geen "strijd" om gevoerd. Maar hij heeft inmiddels 1 boterham op met pindakaas zojuist en vroeg gelijk om nr 2 met worst. Eerste stap gezet weer, kijken wat volgt.