Maar wat doet school daar dan aan? Dat kan toch niet, dat zo'n pestkop gewoon zijn gang kan gaan en nog een hoop andere kinderen daarin meetrekt? Heeft die school geen pestprotocol?
Heel vervelend zeg. Kan daar zo slecht tegen, kinderen die pesten. School doet er niet veel mee dus? Maar zou ook niets iets lelijks of moois maken. Gewoon iets simpels en de eer aan jezelf houden. Karma komt vast wel vanzelf een keer langs.
School is er mee bezig maar het maakt het lastig dat ze het voornamelijk doen wanneer de leerkracht niet kijkt of bezig is. Het zijn de kleine gemene opmerkingen tussendoor. Maar schoppen en slaan is niet onbekend. Heb tegen zoon gezegd dat hij maar een keer een flinke tik op zijn neus moet geven. Maar eigenlijk is hij daar te lief voor. Ben er zo klaar mee. Bij die ene speelt het al 2 jaar. Eerder gaf hij een tik terug maar omdat de meeste ouder zijn krijg je het alleen harder terug. Inmiddels groeit hij ze wel langzaam voorbij. Ze moeten strenger zijn. Laatst al aangegeven dat ik niet het idee heb dat er veel consequenties zijn, naast aangesproken worden.
School is er mee bezig maar het maakt het lastig dat ze het voornamelijk doen wanneer de leerkracht niet kijkt of bezig is. Het zijn de kleine gemene opmerkingen tussendoor. Maar schoppen en slaan is niet onbekend. Heb tegen zoon gezegd dat hij maar een keer een flinke tik op zijn neus moet geven. Maar eigenlijk is hij daar te lief voor. Ben er zo klaar mee. Bij die ene speelt het al 2 jaar. Eerder gaf hij een tik terug maar omdat de meeste ouder zijn krijg je het alleen harder terug. Inmiddels groeit hij ze wel langzaam voorbij. Ze moeten strenger zijn. Laatst al aangegeven dat ik niet het idee heb dat er veel consequenties zijn, naast aangesproken worden.
Pff. Kan er zo boos om worden. Klein groepje wat de sfeer verziekt Basisschool hoort een veilige plek te zijn voor alle kinderen. Snap dat het lastig is. En heb ook niet de oplossing. Bij kleine gemene opmerkingen heel hard "kappen nou met je rotopmerking" roepen. Of zoiets. Dat iedere leerkracht in de buurt dat moet horen. Met slaan krijg je daarna weer t gezeur dat hij was beginnen met slaan. En 't escaleert zo snel (hoewel dat dan ook wel weer de aandacht erop vestigd) en nouja... daar ben ik gewoon niet zo'n voorstander van. Hoewel ik heel goed snap dat je na twee jaar geesteren daar best zin in hebt om m op z'n bakkes te meppen. Sorry als ik in mijn vorige post aanvallend overkwam. Ik las m nog eens terug en het leek wel of ik jou erop aansprak. Datcqas niet de bedoeling. Ik kan gewoon slecht tegen pestkoppen.
Nee hoor zo las ik het niet maar fijn dat je er op terug kwam. Ik kan hier ook heel slecht tegen. Maar tegenwoordig mogen ze eigenlijk niet zo snel meer wat zeggen of de ander en wat ze er aan doen. Onze klachten schrijven ze op. 1 leerling meer heeft afgelopen weken van dat kind heel veel last gehad en dat zijn ouders die ook dingen navragen hoe het zit. Het is een half jaar lang knudde en dan gaat hij waarschijnlijk naar dezelfde school als zoon. In dat geval zitten ze bij elkaar in de klas. Dus je kan ook niet hele gekke dingen doen als je weet dat ze daarna nog jaren bij elkaar zitten. Maar ouders zijn ook bagger. Die houden de hand boven hun kind. Dat doet mijn kind nou nooit ouders. Ze zouden een filmpje moeten maken nou ze zouden de ogen uit de kop schamen. Denk aan malfidus van harry potter en dan heb je een beeld hoe hij is. Kan vriendelijk zijn maar achter je rug is het bagger. Er lijkt dan altijd een gewin te zijn. Gewoon k*t en oneerlijk.
F naar school gebracht, brood gaan halen, nu soep maken, de wasmachine draait en nog wat huishouden doen
Zo met D naar het winkelcentrum. Zoon kwam vanochtend met zijn jas naar me toe waar een paar scheuren in zaten We gaan dus maar even gauw op zoek naar een nieuwe winterjas en dan kan die deze gebruiken voor bij de voetbaltraining. Daarna gaan we boodschappen doen. Vanmiddag met de oudste beginnen aan der surprise. Vanavond zoon naar keeperstraining brengen, vervolgens heeft ie nog gewone training. Oudste gaat zelf naar de voetbaltraining en daarna komen ze samen naar huis.
Plooi, strijk, was en stofzuigen zijn gedaan. Boodschappen halen Action om fietslampjes. 13u naar de tandarts. Namiddag dan nog eventjes cake bakken. Jongste zijn school is vandaag maar om 16u uit dus veel tijd deze namiddag .
Oh zo herkenbaar dit. Tegenwoordig is het altijd maar kansen blijven geven en te soft aanpakken (vind ik). Hier ook 1 pester en een paar meelopers. Volgens ouders van de grootste pester ligt het aan de leerkracht en niet aan het kind en ja kind is wel eens stront vervelend maar dat is ieder kind toch?? Alleen dat geniepige als de leerkracht niet kijkt daar hoor je desbetreffende ouders niet over. Man heeft tegen zoon gezegd dat hij eerst naar de leerkracht moet gaan en als dat niet helpt moet hij maar eens een tik teruggeven.. dat heeft hij letterlijk gedaan Maarja toen moest hij natuurlijk op gesprek komen...
Nou precies dat, hoeveel kansen heeft een kind nodig. Nit normaal doen in de pauze dan ga maar in een bepaalde hoek va het terrein zitten of stuur hem terug naar de kleuters. Uit het niks schoppen is gelijk gesprek ouders en niet nee dat mag niet he. Nee hier geen schuld naar leerkracht maar naar een ander kind. Want dat is wat hun kind zegt. Misschien moeten ze ook eens vaker nee teugen hun kind zeggen. Gaan ze niet kapot van en krijgt kinderen die meer in balans zijn. Dat je kind een tik heeft terug gegeven zou je bijna vieren. Nou dan laat me maar op gesprek komen. Heb wel eens aangeven dat hij zich niet veilig voelt. Maar dan komt het gesprek op wat kun je er zelf aan doen. Je moet minder de focus op hem leggen. Tja als je van achter aangevallen kan worden (is al gebeurd) voel je toch nooit veilig, altijd is hij bewust waar ze zijn. Wantrouwig wanneer mensen aardig zijn, dat is wel echt sneu. Je wil veel beter voor je kind.
Heeft de middelbare school maar 1 klas op het juiste niveau? Hier mag je namelijk gewoon aangeven of je bij je oudklasgenootjes in de klas wil pf juist niet
Weer eens ouderwets met man samen op de bank onze favo stream volgen (doen we al 10jr). Na studie en game events lopen we wat achter. Intussen met breiwerk verder (al is een gecombineerd inbreipatroon in t rond allicht niet de meest handige om mee te multitasken, maar vooralsnog geen telfouten (hangt vlag uit)).
Dakdekker is zojuist geweest, ivm lekkage. Hopelijk niet een te duur geintje. Nu twijfel ik of ik nog even m'n warme bedje in duik of dat ik maar wat ga doen in huis...
Ook goed t pestprotocol bevragen. En ook vooral hoe ze t voorkomen ipv pas ingrijpen als het al te ver gaat. Kan goed zijn dat in een nieuwe klas met een nieuwe dynamiek de pester geen kans krijgt of geen aandacht meer heeft voor je zoon. Hoop echt dat hij daar zijn plek gaat vinden en opbloeit.
Kleine kerstcadeautjes, een sinterklaas cadeautje en een verjaardagscadeau kopen. Dus straks de stad in.