Veel gedaan in het huishouden vandaag. Fijn zo het weekend beginnen! Man is zijn biefstuk aan het bakken en ik de frietjes. Zometeen lekker eten en daarna in bad allemaal Happy weekend!
Moe moe na een lange autoreis. Maar wat hebben we het deze week leuk gehad!! Europapark en rulantica. Jammer dat t weer voorbij is. Vanavond allemaal op tijd erin
Vandaag proefrit gemaakt in een skoda superb. Oef... wat een ruimte En wat een luxe. De mannen vonden alle snufjes geweldig. Mij boeit dat niet zo hard. Maar ik zie me in zo'n wagen wel heel relaxed op vakantie gaan De oude auto is echt op zijn einde helaas. En de lange benen van zoon beginnen ook een probleem te worden op langere ritten. Dus nu kijken of we voor de zomervakantie kunnen inruilen.
Gewerkt, daarna naar het ziekenhuis geweest en nog even naar de winkel. Vanavond de kamer versieren want we hebben een verjaardag morgen.
Zometeen wat slingers en ballonnen ophangen en een kwarktaart maken. Kaarsjes er even bijzoeken. Rugtas vast inpakken. Morgen wordt zoon 9 en gaan we met 2 vriendjes naar de dierentuin. Voor die tijd kaarsjes uitblazen en cadeautjes uitpakken. Na de dierentuin even 2 uurtjes bijkomen en dan uit eten.
Vandaag huis opgeruimd en schoongemaakt. Cadeautjes ingepakt en zo dadelijk (als het eindelijk rustig is boven) gaan we de woonkamer versieren. Net nog even snel de verjaardags boodschappen gehaald, wilde einde van de middag gaan maar toen was er stroomstoring in de winkel. Nu alles in huis (denk ik)
Wat heerlijk! Wij gaan in juni en kijken er heel erg naar uit. Hoe hebben jullie het ervaren? Zijn jullie in voltron geweest?
Ja, ik was dat jaar niet stil om 20 uur, ik had volop weeën. Om tien voor 8 heb ik de vk gebeld en om 22.08 was hij er Voor mij zal de herdenking nooit meer t zelfde zijn. Wat hij zelf vindt? Tja.. niet zoveel. Het is gewoon zo. Overdag vieren we het, om 20u zijn we wel altijd 2 min stil.
Die van mij kwam nog voor de lunch... bij de herdenking boerde hij er door heen na zijn flesje. Maar jouw kind is misschien nog wat jonger? Hij wordt nu 9 en vindt het best vervelend ook al doen wij er thuis niets meer aan sinds hij er is. We vieren de verjaardag van ons kind en daar past geen vlag halfstok bij, dat rijmt niet met elkaar. Ook geen 2 minuten stilte, hij is dan nog wakker aan het einde van een fijne dag. Stilstaan kan ook op een ander moment. Maar hij snapt nu het fenomeen wel en vindt het lastig dat anderen zijn verjaardag associëren met het herdenken van doden.
Hier gierden de zenuwen ook rond alhoewel ik het erger had verwacht. Hij wordt alweer 9 morgen, precies de helft van de leeftijd van zijn zus...
Ik ben wakker, want toen man een uur geleden met jongste naar boven kwam, had hij haar aan mij gegeven met poepluier. Dat werd dus eerst verschonen en daarna nog weer in slaap proberen te krijgen. Nu slaapt zij wel, maar ben ik uit ergernis nog wakker.
Ik moet om 8 uur bij het zwembad staan. L heeft haar eerste zwemles. Ze is bij haar vader maar ik wil wel er bij zijn. Daarna ga ik naar huis. Mijn broers komen de schutting plaatsen. Vanmiddag komt mijn neef en gaan we de tuin netjes maken. Vanavond bij de dodenherdenking kijken , dat is hier om de hoek dus ik kan vanuit mijn voortuin mee kijken.
Mijn zoon is nu 12. Ik was destijds vooral heel blij dat hij niet op Koninginnedag kwam (toen had ik voorweeën maar het zette niet door), maar dat het 4 mei is vind ik niet erg. Herdenken en vieren kan voor mij prima samen bestaan. De vlag half stok deed ik al nooit, maar zou ik inderdaad ook niet doen. Dat voelt niet goed. Maar persoonlijk vind ik het door zijn verjaardag niet minder belangrijk om stil te staan bij oorlog. Zeker dit jaar niet. De 2 minuten stilte hebben voor mij gewoon nog een extra persoonlijke laag gekregen. Maar hoe mijn zoon er later mee om gaat, weet ik niet. Misschien dat hij het later op 3 mei gaat vieren ofzo. Oh en gefeliciteerd!
Nog even thuis rommelen, man is sporten en boodschappen doen. Vanmiddag naar de verjaardag van m'n nichtje die 2 jaar is geworden gisteren.
Het was geweldig! Heel groot mooi park en rulantica was ook super mooi! We zijn niet in de voltron geweest. Rijen waren best lang voor deze. Ik en mijn zoon zijn ook niet zo'n held in achtbanen. Mijn dochter en man wel maar vonden hem wel vrij heftig en lange rij. We gaan zeker nog eens terug! Alvast heel veel plezier!
Diep geslapen, gisteravond wezen sporten en ben dan zo intens moe en slaap dan zo lekker. Nu nog even aan de koffie en over een uurtje pakken we de fiets richting Delft met onze jongste dochter. Even wat korte broekjes scoren en aldaar lekker lunchen.
Vandaag naar de dierentuin in Amersfoort en de verjaardag van mijn jongste dochter vieren. Zij wordt 13 vandaag. Wij hangen vanavond gewoon de vlag halfstok. We vieren gewoon haar verjaardag en daarnaast vinden we het belangrijk om ook ruimte te geven aan het herdenken. Vanavond komt er geen visite. Een deel komt morgenmiddag.