Om 9.00 uur met de oudste naar de oogarts, dan boodschappen doen en op zolder mijn themabakken opruimen. Vanmiddag even lekker niks tot de kinderen uit school komen.
Heel goed, alleen er is eigenlijk geen plek maar ze gaan nu kijken of er een plekje te maken valt of niet. Omdat het een groot bedrijf is kan het nog wel even duren. Ik hoop natuurlijk van wel!
Net de oudsten naar school gebracht en nu een beetje in huis rommelen. Later in de ochtend ga ik met de jongste naar de bioscoop en, als we nog trek hebben na de popcorn , met haar lunchen in de stad.
N naar school gebracht, ik ga zo met V schoenen kopen voor de herfst/winter en gymschoenen voor op school. En genieten van zijn geklets om mij heen Hierna nog 1 vrije dag samen en dan is hij 4 en gaat hij naar school. Hij is al een paar dagen wezen wennen en vindt het zo leuk! Op naar een nieuwe fase
Wat gaat dat snel dan hè?! En wat lijken ze dan in eens groot maar straks tussen de andere kinderen op school weer zo klein. Hier begint het wennen volgende maand, alle dagen ingepland en dan van af december echt twee schoolgaande kinderen. Hallo zeeën van tijd…
Nou echt hoor! V is in de zomervakantie ook ineens enorm gegroeid Lange benen en een veel smaller koppie. Echt een kleuter. En wat je zegt; in de klas is het nog zo'n ukkie naast groep 2 kinderen Wat leuk dat het wennen bij jullie ook bijna begint! Heeft hij er zin in?
De kinderen naar school gebracht. Even met de directrice gesproken over wat zorgen rond de leerstagnatie van onze zoon. Straks koffie drinken met een vriendin in de stad. Vanmiddag moet ik nog even wat werken. Vanavond met mijn man uit eten. Mits hij op tijd thuis is. Maar dat is altijd de vraag. Zou fijn zijn als het lukt, we hebben elkaar al even niet echt inhoudelijk gesproken.
Hier onlangs ook flink gegroeid. Bij laatste bezoek consultatiebureau gemeten en 1.08m en 20 kilo. Waar is dat mini ventje?! Hij heeft er zin in! Ik ook. Ergens. Ergens ook niet. Je kent het gevoel vast wel.
Wit brood met roomboter en speculaas eten (heel slecht, maar zo lekker). Zoon is niet helemaal lekker (verkouden) en wilde om 9 uur al weer naar bed (gaat normaal pas om 10 uur een uurtje slapen). Ik ga maar gewoon mee met zijn ritme. Man werkt thuis, dus sta er niet helemaal alleen voor. Morgen mag ik (cadeau van mijn ouders) alleen een nachtje weg (ik ga naar Scheveningen). Heb zo'n behoefte om nog even alleen en soort van zorgeloos te zijn. Mijn man gunt het mij van harte en draait zijn hand er niet voor om. (Al hoewel hij nog niet eerder een weekend alleen is geweest met onze zoon -wel eens een nachtje, maar dan zat hij overdag op de opvang en de volgende ochtend kon hij hem naar mijn ouders brengen). Krijgt hij niks van en zoon zit sinds deze week toch aan zijn papa vast geplakt (alles is papa voor en na), dus prima. En zondagavond heb ik kookclub, dus ben ik er ook niet. Denk dat de afgelopen maanden er toch flink ingehakt hebben (zwangerschap, twee operaties, lichamelijk en mentaal herstel, thuis gaat alles gewoon door als normaal -huishouden en zorg voor onze zoon, man een week naar de Filipijnen, weekend weg met werk en met vrienden). Dus zo in de laatste dagen van mijn zwangerschap iets meer tijd voor mezelf nemen/krijgen voelt goed.
Vandaag naar bakker ivm Klokhuisvragendag morgen. Met hond naar dierenarts. Dochter proberen Duitse grammatica uit te leggen. Telefoontje cardioloog om te horen of ik een erfelijke hartafwijking heb. Me storten op de was, over een week op vakantie dan moet alles wel ingepakt kunnen worden...
Halve nacht opgezeten met de jongste die aan het krijsen was van de pijn (wéér oorontsteking). Om 4u heb ik het opgegeven om nog te kunnen slapen, tv aangezet voor hem en zelf gaan rommelen in huis. 7:00 de oudste uitgezwaaid 8:00 de middelste naar school gebracht. 9:00 naar de huisarts, gelukkig meteen antibiotica ipv eerst druppelen én een doorverwijzing voor de kno! - Nu even helemaal niks meer! (hoewel ik vast nog iets ga poetsen) - Vanavond nog naar een werk feestje. Afhankelijk van hoe de jongste zich voelt ga ik alleen of met vriend. Een (2j ouder) vriendinnetje van de oudste zou samen met hem een paar uurtjes oppassen vanavond (spannend voor iedereen) dus hoop dat het goed gaat met de jongste en dat het door kan gaan.
Beddenlakens gewassen, straks andere opleggen, frietjes gesneden en die dadelijk voorbakken voor vanavond. Nu lekker soepje eten met boterham!
Nog aan het werk tot 4 uur. Het is wat onrustig de laatste dagen dus niet echt prettig om aanwezig te zijn haha. Straks door naar schoonvader, de kinderen zijn daar en ik moet nog met de oudste naar zwemles. Nog een keer proefzwemmen en dan mag hij op voor z'n A diploma.. Na de zwemles zullen we bij schoonvader blijven eten. Vanavond niet veel meer. Languit op de bank zoals iedere vrijdag
Mezelf weer eens knap gemaakt na maanden geen make up gedragen te hebben (geen reden, gewoon geen zin/tijd) want vanavond mommy's night out. Chefin is 50 geworden dus die geeft een groot feest. Morgen hoef ik pas om 17:00 te beginnen en mijn ex heeft onze dochter dus ik kan en uitslapen en ik heb een dagje vrij!!!!
3 wassen gedraaid, cadeaupakket voor verjaardag van mijn schoonmoeder, opgeruimd, boodschappen gedaan, gekookt, met jongste naar logopedie, de 2e op de bus naar opa en oma gezet. Straks nog naar de sporthal om de zaal om te bouwen en te versieren voor de wedstrijd van morgen. Vanavond een latertje en morgen al om 730 weer in de sporthal staan. Je moet er iets voor over hebben.... zucht
Nu lekker bankhangen en serie kijken met thee. Straks wijn en chips erbij. Man is weg, oudste kijkt boven een film en de jongste ligt op bed.
Mijn man is gisteren begonnen om de badkamer eruit te breken, omdat de aannemer donderdag begint. Dus ik een dagje weg gepland voor mij eb de kids met mijn moeder en tante. Echt naar uitgekeken, totdat ik donderdag een fikse buikgriep kreeg. Dus ik gevraagd of de meisjes dan zonder mij meekonden, was geen probleem. En nu is de oudste ook gaan spugen vannacht. Zo zielig dat ze nu niet mee kan. En nu zit ze de hele dag in de herrie.