Als het om neocate of nutramigen oid gaat kun je dit aanbieden op een speciale Facebook site hiervoor
Ik werk in de zorg als ambulant begeleider. De meeste van mijn cliënten hebben een laag inkomen. Ik zie hoe er, ondanks hun lage budget, verkeerd met geld wordt omgegaan. Ik steun geen voedselbank of andere initiatieven. Tuurlijk is het mooi dat het er is en zijn er mensen die het echt nodig zijn. Maar de meeste cliënten die ik heb roken voor zeker 12 tot 18 euro per week. Of gebruiken drugs. Tjaa van dat geld kun je ook eten kopen, of een cadeautje voor je kind. Maar nee ze hoeven niet te stoppen met roken /drugs gebruiken er zijn genoeg initiatieven waar ze aanspraak op kunnen maken. Sorry dat ik het wellicht bagatelliseer...maar dit is mijn ervaring na 10 jaren werken in de hulpverlening.
Hier idem dito. Ik werk dan niet in de zorg maar ik ken wel veel mensen die hulp krijgen (en sommige ook nodig hebben) van de voedselbank. Alleen het jammere is dan weer dat ik ook zie dat veel van diezelfde mensen hun pakket uitzoeken en dan driekwart weggooien "want dat eten ze niet hoor." Echt ongelofelijk. Mijn zuster krijgt het nu ook na haar scheiding maar die geef ik gewoon een tas boodschappen of ik ga eens bij haar koken. Dat doe ik dan nog liever.
Ik ben burgerhulpverlener. Op het moment dat iemand bij mij in de buurt een hartstilstand krijgt, krijg ik een oproep om te gaan reanimeren en hopelijk iemands leven te redden. Ik ben ook bezig met een inzamelingsactie voor een AED bij mij buiten aan het huis, omdat ik te ver weg woon van de dichtstbijzijnde. Helaas werkt de buurt niet zo mee, dus ben bang dat die AED er niet gaat komen.
Ik geef een cadeau aan Stichting Jarige Job. Ik reken een extra koffie af bij een cafe zodat ze deze kunnen uitdelen aan iemand die het niet kan betalen. Probeer spullen altijd een 2e leven te geven. Kan nog wel meer vind ik, maar het moet ook gewoon goed voelen en uit jezelf komen. Niet omdat je je ego daarna kan strelen.. Ik vind zo'n box waar je spullen in kan zetten wel echt een goed idee. Dat hebben we hier niet.
Ik zie dit in mijn werk ook heel veel gebeuren, mensen gooien heel veel vd voedselbank weg. Ik vind het tenenkrommend om te zien! Vaak ook nog klagen over wat erin zit! Terwijl ik het echt heel wat vind wat de krijgen!
Zelf ook bij voedselbank gezeten en dat viel mij ook op. Bij ons hadden ze dan kratten staan waar je producten in kon doen die je niet kon gebruiken of eventueel iets ruilen. Maar weinig die daar gebruik van maakten en buiten het in de prullenbak gooiden. Ze hadden alleen wel ook veel producten die zwaar over de datum waren en als zwangere kon ik dat niet riskeren,dat was wel een dingetje. Ik moest maar 'blij zijn dat ik wat krijg' dus mocht daar niet over zeuren vonden ze