Wauw, zoveel vrije tijd wil ik ook wel. Al die leuke dingen die jullie doen. Ik ben denk ik zo'n 50% vd tijd kwijt met het huishouden dus er blijft niet zo veel meer over om leuke dingen te doen. Moet zeggen heb best een groot huis en geen poets!
Ik ben buiten het weekend, maandag, dinsdag en woensdag vrij. We gaan soms op visite, naar de speeltuin, knderboerderij, gewoon wandelen, boodschappen doen of heerlijk binnen knutselen. Op dinsdagochtend gaan we naar peutergym. We vervelen ons nooit.
Tja hier ook een groot huis en geen poets en ik werk 3 dagen, maar in mijn vrije dagen ga ik echt niet de halve dag poetsen! Doe dat echt als ze slaapt, en doordeweek 's avonds als ze in bed ligt. Ben ook wel wat makkelijker geworden, vroeger was het hier een showroom, nu is het gewoon netjes en opgeruimd, das ook prima Daarbij vind ik het zelf toch echt belangrijker iets leuks met mijn dochter te doen, dan steeds maar weer poetsen...
Daar heb je helemaal gelijk in, maar die van mij is aan het kruipen dus ja, dan moet je wel elke dag opruimen, stofzuigen en dweilen. Straks als hij gaat lopen wordt ik misschien ook wel wat makkelijker. Boven laat ik vaak ook liggen, ziet verder toch niemand. Net tijdens zijn slaapje ook alles beneden gestofzuigd en gedweild. Keukenvloer doe ik altijd met de stoomreiniger. Maar dan is meneer alweer wakker en dan moet ik nog aan het andere poetswerk beginnen. Vloer is aan het drogen, dus even kopje koffie en dan boven maar de bedden verschonen. Wij hebben ook een huis wat veel onderhoud vergt (wat mijn man allemaal zelf doet) dus mijn man helpt niet mee in het huishouden misschien dat dat ook scheelt.
kijk, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ook toen mijn dochter kroop stofzuigde en dweilde ik niet elke dag het hele huis hoor. Waarom vind je dat nodig. Er zal vast wel eens een stofje of iets op de grond liggen, maar dat kan niet zo'n kwaad hoor. Sinds onze dochter er is ben ik ook wel wat makkelijker geworden, het is niet vies ofzo hier hoor, maar mn prioriteiten liggen echt bij haar.
Poetsen doe ik of als de kleine man slaapt of niet. Ik heb een hond en zuig iedere dag snel en hou de keuken goed bij, maar toiletten doen wij in het weekend en ramen lappen ofzo, dat doe ik nooit, vind ik niet nodig; daar eten we niet van. Ik ben iedere dag thuis, zoonlief slaapt 's ochtends en 's middags gaan we altijd de hort op; met de honden wandelen, met de fiets boodschappen doen/naar de bioboerderij/naar de kinderboerderij, naar babyzwemmen of gewoon wandelen naar het park/speeltuintje. Ik verveel me eigenlijk nooit. Ik snap niet dat je niet alleen met je zoon de hort op gaat; is toch hartstikke lekker?
Boodschappen doen en even door het park wandelen. Langs de kinderboerderij... en als ze dat echt interessant gaat vinden, zal het zo af en toe even een 's ochtends voor alle drukte naar artis gaan worden. Afgelopen vrije dag naar mijn werk geweest (iets was nog niet helemaal af en konden collega's meteen weer even laten zien hoe groot ze ondertussen is geworden). En normaal gesproken gewoon lekker samen spelen thuis.