Iedere dag haar wassen

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 25 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoii dames!

Ik douche iedere avond voor het slapen gaan. Ik was dan ook mijn haar altijd.
    Ik heb een tijdje geprobeerd om niet iedere keer mijn haar te wassen maar als ik douche zonder mijn haar te wassen vind ik mijn haar de volgende dag niet meer fijn aanvoelen. Voelt niet schoon zeg maar.
    Misschien is het ook een beetje psychisch;)
    Nou zegt iedereen altijd dat iedere dag je haar wassen niet goed is voor je haar, maar zelf merk ik niet dat mijn haar hier minder van wordt eigenlijk.
    Niet iedere dag douchen is geen optie want ik vind het fijn om helemaal schoon in mijn bed te liggen.;)

Wat is jullie ervaring? en is iedere dag je haar wassen echt zo slecht?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik douche en was mijn haar om de dag. Dat moet ook wel want ik heb snel vet haar. Mijn haar is gewoon prima mee te leven.. ik zou niet weten waarom elke dag je haar wassen slecht is.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Heb precies het zelfde als jij! Blijf het lekker doen merk niet dat mijn haar er minder van word. Voel mij ook zo vies als ik mijn haar niet heb kunnen wassen. Gebruik wel een betere shampoo, niet andre lon ofzo daar word mijn haar zo droog van.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik was mijn haar al 2 haar niet, spoel het alleen om de 4 dagen uit en dan borstel ik het ook meteen (krullen)
    Het bevalt zijn super! Hier komt geen shampoo in!

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Maar dan heb je waarschijnlijk ook haar wat er niet snel vet uitziet?
    Ik heb glad stijl haar en als ik het niet was is het snel vet.

6. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik gebruik gewoon Niveau shampoo en merk niet dat mijn haar er droog van wordt.:)
    Maar omdat iedereen altijd zegt dat het zo slecht is voor je haar om het zo vaak te wassen begon ik het me af te vragen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik was het om de 2/3 dagen. Ik krijg snel last van mijn hoofdhuid en ook huid als ik mij vaker douche met zeepproducten. Uiteraard douche ik als het nodig is en was ik verder met water, maar dus zeker niet standaard iedere dag.

8. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik waste me haar eerst haast iedere dag want ik kan echt niet tegen vette haren!!!! Nu laat ik er soms wat extra tussen dus nu was ik t soms zelfs om de 3 dagen en t word minder snel vet.. Kan wel zo chagrijnig worden van vet haar of dat ik me haar in een knot doe en dan weg ga en in de auto zie dat er toch wel vettig uit zie.. Bah

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Magische woord, droog shampoo!

Als je haar vet begint te ogen. Droog shampoo er over en stel je het nog een dag uit. Hoe minder vaak je het wast hoe minder snel vet het word.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Juist al dat spul en zovaak het haar wassen maakt het vet. Je hoofdhuid maakt hier door heel veel talg aan.

Minder vaak het haar wassen leidt over het algemeen tot minder vet en minder 'zwaar' aanvoelend haar.

Ik heb lang, stijl haar en was het 2X per week. Bij mij zie en voel je echt geen verschil tussen vóór en na het wassen qua vettigheid oid.

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik was mijn haar eens in de 7 / 8 dagen, met tussendoor uitspoelen, en ik ga proberen het te rekken naar 14 dagen. Bevalt prima, na het wassen duurt het zeker 5 dagen voordat het een beetje vettig wordt.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je maakt het zelf vet...juist omdat je het zo baak wast...

Elke dag schrob je het talg van je hoofd, waardoor je talgklieren als een malle aan het werk gaan en, jawel.... Ontzettend veel talg gaan produceren waardoor jouw haar snel vet is

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik douche elke dag maar was mijn haren maar 2 keer in de week. Mijn haar zit pas fijn 1 a 2 dagen na het wassen. Bovendien heb ik veel en dik haar waardoor het een drama is om te borstelen ondanks veel cremespoeling.

14. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik was ze nu om de dag.
    Aan de ene kant zou ik ze het liefst elke dag wassen, want als het gewassen is valt het mooier. Maar aan de andere kant lijkt het me heerlijk om het maar 2x per week te doen.

15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Om mijn haarkleur goed te houden is het beter mijn haren om de 3 dagen te wassen. Dit is altijd een hele tour voor mij. Merk wel dat mijn haar erAan begint te wennen nu.

16. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ik was mijn haar ook iedere dag. Ben daar ooit eens mee begonnen in een vakantie en er sindsdien niet meer vanaf gekomen. Ik douche altijd 's ochtends en als ik mijn haar niet was voel ik me de hele dag naar en vies. Ik heb ook stijl, fijn haar dat snel vet wordt. Omdat ik het zo vaak was, dat weet ik wel. ;)

Ik heb wel dure shampoo en ik was meestal alleen het haar op mijn hoofdhuid met shampoo. Dat is waar het er vet uit gaat zien en voelen en op die manier hoop ik maar dat ik de rest van mijn haar een beetje spaar. :)

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik douch elke avond maar mijn haar was ik om de 1-2 dagen. Een paar jaar terug wastte ik mijn haar ook elke dag. Maar sinds ik het niet elke dag meer doe is mijn haar veel minder snel vettig.

18. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik spoel mijn haar elke ochtend uit als ik douche en dan doe ik er een beetje crèmespoeling in. Wassen met shampoo doe ik eens in de 5-6 dagen.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    elke dag wassen is mi niet schadelijk voor je haar..
    heb het jaren gedaan en de kapper heeft al heel vaak gezegd dat het mooi gezond haar is.
    sinds een paar maanden was ik het om de dag omdat het zo lang is en zo'n gedoe vind met laten drogen en zo.
    dl heeft ook heel lang haar en wast het ook om de dag maar kan gerust een week zonder, zonder dat het er vet uit ziet.
    alleen als ze de conditioner er niet goed uit heeft gespoeld gaat het er wat sneller vet uit zien

20. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb heel lang, dik haar. Was het ongeveer 2x per week, duurt namelijk heel lang tot het droog is. Probeer zo min mogelijk te föhnen en stijlen.

Lig je dan altijd met nat haar in bed? Dat vind ik zo vreselijk. Mijn haar zit dan 's ochtends ook niet goed hoor, lijkt wel vetter.

Deel Deze Pagina