Wonen in Spijkenisse of Hoogvliet

Discussie in 'De lounge' gestart door OliveTree, 4 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Wij kijken rond voor een huisje in omgeving Rotterdam en we zien dat je voor niet gek veel geld leuke en vooral ruime woningen kunt krijgen in Hoogvliet/Spijkenisse.

Wie kan mij vertellen hoe het is om daar te wonen? En of er goede basisscholen zijn, winkelcentra, sportscholen, bereikbaarheid etc?

Thx!

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik weet alleen dat ze in Spijkenisse een leuk winkelcentrum hebben. Ik slaag daar vaak beter dan bijv. op Zuidplein.
    Wat wonen en scholen ed betreft weet ik het niet.

3. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Dan zou ik voor Hoogvliet gaan, want in Spijkenisse moet je altijd de brug over (en die staat heel vaak open)

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je echt geen andere keuzes heb zou ik voor Spijkenisse gaan maar als je voor een ander plek zou kunnen kiezen dan zou ik voor geen van beide kiezen en verder kijken.

Winkelcentrum in Spijkenisse is wel oke maar tegenwoordig ook een leeg loop qua winkels.

5. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Spijkenisse heb je wel de brug tegen maar kan je vaak grotere en nieuwere woningen kopen voor het zelfde geld.

De wijken waterland schenkel en maaswijk zijn rustige en groene wijken met zover ik weet goede scholen en in de buurt alle voorzieningen. Bij vragen mag je me pb sturen

6. Ansji

Ansji Niet meer actief

En heel vaak vast...:rolleyes:

7. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ligt er echt een beetje aan welke wijk je woont. Zijn best een paar leuke en kind vriendelijke wijken, vooral de nieuwbouwwijk naast de brug wonen een hoop (jonge) gezinnen. Bedenk wel dat je altijd te maken hebt met 2 bruggen om uit Spijkenisse te komen en als er met 1 vd bruggen of met de botlektunnel iets aan de hand is dan loopt heel Spijkenisse vaak vast. Het centrum is niet zo veel meer, door de hoge huren trekken de meeste winkels weg en is er enorm veel leegstand waar tijdelijke winkels voor terug komen met allemaal hetzelfde spul. Er zit een Dalton school in de Hoek en verder in bijna iedere wijk wel een basisschool. Sportscholen zijn er voldoende :)

8. Ansji

Ansji Niet meer actief

Ik ben in Spijkenisse opgegroeid maar woon daar sinds mijn twintigste niet meer. Ik heb daar een prima jeugd gehad, alles is aanwezig, scholen, sportgelegenheden, winkels en recreatiemogelijkheden en op een leuke (fiets) afstand van de Bernisse, het strand van Rockanje en Oostvoorne. Ook het openbaar vervoer is goed geregeld, je zit met de metro in nog geen half uurtje in hartje Rotterdam. Groot minpunt, je woont naast de Europoort. Dat kun je nog wel eens ruiken en dat is in Hoogvliet nog veel erger.

Ik zou er op dit moment niet zo snel meer naar terug verhuizen. Hoogvliet zeker niet. Mijn zusje woont in Spijkenisse nog wel met veel plezier. En zoals hierboven vermeld, is op dit moment de nieuwbouwwijk naast de brug, aan de Maas, wel de beste wijk om te wonen.

9. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    Mijn man werkt in Pernis en zegt dat de bewoners in Hoogvliet en Spijkenisse regelmatig last hebben van de bedrijven uit het havengebied. Dat lijkt mij een sterk min puntje

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dit inderdaad.
    Persoonlijk zou ik dan eerder voor een Barendrecht/Rhoon/Portugaal/Brielle of Hellevoetsluis gaan.

Youtan en Debaky vinden dit leuk.
  11. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.284
    113
    Ik woon in Spijkenisse. Je mag een pb sturen als je wil.
    Ik heb het hier heel prima naar mijn zin.

12. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.284
    113
    Die plaatsen zijn wel een heel stuk duurder om te wonen dan Spijkenisse en Hoogvliet.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Dat klopt, maar kun je - in mijn optiek- mooier en prettiger wonen dan Hoogvliet of Spijkenisse.

14. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik denk dat dat echt lastig te zeggen is voor een ander.
    Ik persoonlijk kan niet wachten om juist weg te gaan uit Spijkenisse. Ik vind het hier een dode, vergrijsde boel, helemaal niets aan. (maar misschien ook wel omdat ik iets heel anders zoek in een plaats) Ik vind weinig leuks te doen voor kinderen (soms een enkele keer iets wat georganiseerd wordt wat leuk is, maar lang ook niet altijd) en zoveel dingen die verdwijnen er hier. Ook qua winkels in het centrum, dus daar vind ik zelf ook al niet veel aan. Winkelcentrums in de wijken kan ook veel verschillen. Qua supermarkten vind ik wel dat er veel keuze is. Maar verder wel erg weinig aan.
    Qua scholen en sportscholen kan ik niet heel veel zeggen, er is veel keus maar ik heb geen idee of ze echt heel goed zijn of niet.
    Bereikbaarheid met OV vind ik wel goed te doen. Auto heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Maar een ander kan het weer leuk vinden.. Is denk ik ook maar net wat je verwacht en wil van een plaats.

Miracle79 vindt dit leuk.
  15. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Bedankt voor de reacties. Ik vind het nogal lastig. Mn man zegt ook dat de lucht heel vervuild is in hoogvliet. We gaan dit weekend even rondrijden daar haha. Waar je daar een ruime 4 kamer eengezinswoning krijgt krijg je hier een flat van 70m2. Maar ja hier hebben we wel alles, echt alles, op loopafstand.
    Ben benieuwd wat t gaat worden

16. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik zou er persoonlijk niet willen wonen, maar heb er geen goede reden voor. Het trekt me gewoon niet.
    Een vriendin van me is erg gelukkig daar met haar kinderen. Ook met de scholen en opvang is ze er blij.
    Qua huizen is het zeker wel voordeliger dan sommige andere plaatsen.
    Wat betreft de vervuiling tsja als de wind verkeerd staat zit je daar aan de andere kant van de tunnel ook mee ;)

17. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Waar woon je nu?

18. Veran

Veran Bekend lid

1 mrt 2014
    630
    489
    63
    In Vlaardingen zijn ze nu ook leuke (betaalbare) nieuwbouwhuizen aan het bouwen, volgen nog meer fases. Het heet Nieuwe Sluis.

OliveTree vindt dit leuk.
  19. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Dat is ook zo, ik woonde in Hellevoetsluis en had zo'n meet ding voor mijn longen.
    In Hellevoetsluis had ik het benauwder dan bij mijn vader die in Alphen aan den Rijn woonde
    Daarom zou ik er zelf niet gaan wonen, het zegt wel wat over de lucht daar.

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind Spijkenisse een erg prettige plek om te wonen. Het is geen mooie of bijzonder sfeervolle stad, maar de voorzieningen zijn heel goed (winkelcentra, scholen, bioscoop, zwembad, restaurants, natuurspeeltuin), de huizen betaalbaar, de wegen overzichtelijk en ruim opgezet, goede bereikbaarheid met OV, en je zit in een wip in de natuur/polder/landelijke gebieden verder het eiland op, of juist in Rotterdam. Het is dus maar net wat je zoekt, wil je uitgebreide horeca oid en een gezellig centrum, dan zou ik het ergens anders zoeken. Zoek je een comfortabele woning in een prettige woonwijk met alle voorzieningen nabij, dan zou het iets voor je kunnen zijn. De prettigste wijken zijn (vind ik) Centrum, De vierambachten, de elementen, Maaswijk en de schenkel. Delen van Waterland zijn ook prima.

Minpunten zijn:
    - bereikbaarheid is dramatisch, als er iets met de brug of botlektunnel is loopt de boel vreselijk vast. En de spijkenissebrug gaat 89miljoen keer op een dag open, heel irritant.
    - af en toe is wel eens wat overlast uit het Botlekgebied, 1/2 keer per jaar of zo, niets al te dramatisch, je kunt dan wat ruiken. Persoonlijk vind ik de mestlucht van de andere kant als het giertijd is irritanter:

Deel Deze Pagina