Ben vanaf september bezig met een bbl opleiding. Tot nu toe ben ik een keer een dag ziek geweest (buikgriep) een keer een werkweek (3 dagen, keel en oorontsteking) en ik ben vanaf 18 dec een werkweek thuisgeweest wegens overlijden schoonvader. Nou heb ik met oud en nieuw twee galsteenaanvallen gehad. En nu heb ik aansluitend dus al vanaf gisteravond koorts en ben ik misselijk. Alles doet me pijn, spierpijn. En heb 39,3 koorts. Aan de ene kant wil ik gaan werken want ik ben zoveel afwezig geweest. Aan de andere kant weet ik zeker dat ik heel snel weer thuis ben. Sta echt te tollen op m'n benen. Weet ook niet of het verantwoord is om 20 minuten in de auto te zitten. Help! Geef advies! Wat zouden jullie doen?
Ik zou eerlijk niet gaan werken,en uitleggen hoe je je erover voelt tegenover je werkgever,dat je de laatste tijd vaak afwezig bent, aan de andere kant vraag jij er ook nietig toch, om je zo slecht te voelen,! Dus lekker thuis blijven en onder de wel kruipen, Beterschap!
Ik zou proberen te koorts omlaag te krijgen met paracetamol of brufen en als dat lukt gaan werken. Mocht de koorts ondanks dat hoog blijven ziekmelden en naar ha gaan. Beterschap!
Wat is het voor baan dan? Kijk als het een administratieve baan is zou ik zeggen gaan met die banaan, is het een baan waarin je veel werk moet verrichten zoals in de zorg bijvoorbeeld dan zou ik niet gaan.
Zo vaak al afwezig?! Zouden wij op het werk al een negatief beeld hebben. Dus zou zeggen flinke paracetemol en laten zien dat je wel wilt. En als het niet gaat, sturen ze je echt wel naar huis
Ja heel vervelend dat je al veel afwezig bent geweest, maar meid je bent echt ziek ik kan echt niet functioneren met koorts + het is onverantwoord. Het is.niet een verkoudheidje waar je je steeds voor afmeld, je hebt galstenen gehad! Je kan beter zorgen dat je nu goed uitziekt dan.dat je je over twee dagen weer ziekmeld. Leg uit dat je je er lullig over voelt, maar dit is wat het is. Zodra je beter bent ga je er vol tegen aan.
lekker dan, mensen kunnen ziek worden hoor...en mensen om zich heen die overlijden, daar kan je toch niks aan doen?
Maar voor het overlijden van je schoonvader hoef je toch geen week thuis te blijven? (ok people dont hit me)
Ik zou naar de HA gaan met je koorts als dat van de galstenen komt (hoe weet je dat)?? Een week thuis voor overlijden s-vader vind ik ook wel apart (maar goed, ken de situatie niet). Verder ziek is ziek. Als t koorts is van een griep zou ik helemaal niet gaan werken. Vind dat zo asociaal, mensen die de rest even lekker komen aansteken.
Ik zou een ibu of paracetamol nemen en het proberen. Zeker als in een korte periode al vaker thuis ben gebleven. Weet niet wat voor contract je hebt?
Dat ligt toch ook aan wat voor band je met iemand hebt? En iedereen reageert anders op een verlies. Ga je niet slaan hoor zo zie jij het. Maar goed ts kan er weinig aan doen dat ze galstenen had en een verlies in de familie. Kies je niet voor. Dus negatief beld van iemand hebben zoals wordt genoemd vind ik wel erg. Als ze om elk wissewasje thuis bleef is het anders. Ts ik zou in iedergeval ook pcm innemen en kijken of je het gaat redden. Beterschap
Ik zou het ookproberen, gaat het dan niet wordt je wle naar huis gestuurd maar heb je je in ieder geval van je beste kant laten zien.
Ik heb altijd geleerd..eerst even proberen. Paracetamol innemen en gaan. Dan kun je daar altijd nog aankijken hoe het gaat. Soms knap je zomaar ineens op.
ik zou wel gaan, 2 para innemen, en hoppa, laat je wel je goede kant zien, en als het echt niet gaat zien ze ook dat het echt niet gaat.... ik zou ALTIJD proberen te werken...