vraag over contract

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardebloem, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Kan de werkgever na ondertekenen van een contract het alsnog wijzigen?

Het is een contract voor een jaar oktober 2016 die door beide partijen al getekend is.

Daarna een mail gekregen en dit stond er in;

Inmiddels heb ik met *** directeur zorg afstemming gehad. Zij gaat akkoord met de verlening van je contract, maar de verlening is tot een andere datum dan voorgesteld is door *** (leidinggevende). In het formulier dat jullie tijdens het gesprek hadden was het eerste contract van jou, een 0 urencontract per 11-8-2014 niet meegenomen en dat moet wel.

Conform de afspraak binnen ***** mag je contract verlengd worden tot 11 juli 2016. Hiervoor is akkoord gegeven.

Dit zullen we in gang gaan zetten. Binnenkort ontvang je je nieuwe contract per post.

Ik heb 14-8-2014 tot 30-9-2015 een 0 urencontract gehad.
    Toen op 1-10-2014 tot 1-10-2015 een 11 urencontract.
    En nu een nieuwe contract gekregen van 1-10-2015 tot 1-10-2016 die ze nu willen wijzigen naar 1-10-2015 tot 11-7-2016.

Ik begrijp er echt geen ene snars van. Kan iemand mij het uitleggen...

2. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Heb je een rechtsbijstand verzekering? Die zou je kunnen bellen voor advies. Ik zou in ieder geval niet zomaar iets tekenen. En eerst alles goed uitzoeken.

3. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk dat het kan aangezien ze op tijd achtergekomen zijn namelijk voor 1102015 als je al in die termijn zat was andere verhaal.

4. Moli

Moli Niet meer actief

getekend is getekend toch?

5. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Inderdaad, getekend is getekend. Waarschijnlijk Val je onder een cao en is het voor je werkgever gunstiger als je korter dan 2 jaar in dienst bent. Of hij wil je daarna niet verlengen zonder een transitievergoeding verschuldigd te zijn...

6. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Getekend is getekend lijkt mij.
    Het wel zo dat dit je 3e contract wordt, en na dit contract ze óf een vast contract moeten geven óf je contract niet verlengen.
    Ik zou dus even goed informeren wat hier wel/niet mag voordat je akkoord gaat en tekent.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Na dit contract mogen ze je geen tijdelijk contract meer aanbieden, enkel een vast contract. Door de data te wijzigen naar juli 2016 valt het binnen de 2 jaar en kun je geen aanspraak maken op de transitievergoeding die ze per juli dit jaar hebben ingesteld. Met het contract tot oktober 2016 wel. Ik zou bij het juridisch loket of je rechtsbijstand even navragen of ze idd zomaar onder het reeds getekende contract uit kunnen. Denk dat dit voornamelijk afhankelijk is of er vanuit de werkgever ook al een krabbel op staat. Heb je dus wel of niet 2 handtekeningen op het contract staan. Als het goed is kun je dit zien op de 'kopie' die je zelf nog hebt. ;)

8. PeAn

PeAn Niet meer actief

Absoluut je juridische ondersteuning zoeken en vooral nergens akkoord op geven, mondeling of schriftelijk, totdat je overleg hebt gehad met een jurist!

Je verlenging die nu ondertekend is overschrijdt de 2 jaars grens en houdt in dat dit dus automatisch een vast dienstverband oplevert na 14-08-2016. Ze zullen dus een ontslagvergunning moeten aanvragen om je te kunnen ontslaan.

Wanneer gaat mijn tijdelijke contract over in een vast contract? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Dat 11-7-2016 wordt aangehouden als einddatum laat mij vermoeden dat ze onder de transitievergoeding willen uitkomen.

Heb ik recht op een vergoeding als ik word ontslagen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

Heb je een rechtsbijstands verzekering die arbeidsrecht dekt?
    Zo niet kan je altijd info inwinnen bij het juridisch loket.

Succes ermee!

9. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Als je eerste contract is ingegaan op 11 augustus 2014 en je nu een getekende verlenging hebt tot oktober 2016, zit je op +24 maanden. Volgens mij kan een werkgever geen tijdelijk contract geven na 24 maanden dienstverband. Het zou misschien wel eens zo kunnen zijn dat als je een door beide partijen getekende verlenging hebt, je al kunt spreken van onbepaalde tijd? Dit weet ik niet zeker. In ieder geval willen ze zich nu terugtrekken en je een contract tot 11 juli 2016 geven, dus dat je een dienstverband van maximaal 23 maanden hebt en ze dus van je af kunnen zonder transitievergoeding. Je kunt rechtsbijstand hier naar vragen.

10. Paardebloem

Paardebloem Niet meer actief

Oke, dus zoiezo niks meer ondertekenen. Ik ga morgen maar even langs het juridische loket om het na te vragen.

Iedereen bedankt voor jullie antwoorden en hulp.

Deel Deze Pagina