Mijn lippen zijn helemaal kapot door de zon. Op mijn onderlip heb ik 3 blaren en 2 scheuren en boven heb ik 2 blaren en 1 scheur. Iemand tips om dit snel te laten herstellen? want het doet echt pijn! Ik zit nu de hele avond al met koude blikjes drinken te koelen en haal morgen een lipbalsem met factor om erger te voorkomen.
Heb je vaseline? Dan dat of een andere goed vette substantie erop smeren en idd en lippenbalsem met factor.
Ja hou het al vet met een lipbalsem maar daar zit iets van een parfum in, prikt echt heel erg en gewone vaseline kan ik nergens vinden.
Maar serieus; vaseline helpt heel goed bij mij en een likje sudo ook. Kruidvat eigen merk heeft hele goede ‘Labello’s’ met factor. En ze hebben ook een goede amandelscrub voor de lippen. Na het zonnen (als ze weer heel zijn), even schubben en lekker invetten voor het slapen. Ik zie nu trouwens geen lippen in het gezicht voor me
Heel gek misschien maar heb je kokosolie om in te bakken in huis? Daarmee even smeren tot je morgen vaseline hebt gekocht.
Ik zat nog even te denken hè. Heb je geen vettige zalf voor de kinderen in huis? Ik heb bijvoorbeeld altijd calendula of body olie of Zwitsal crème voor hen. Dat zou je ook kunnen proberen. En gewoon de old school after sun?
Ik gebruik olijfolie bij schrale of kapotte lippen. Kokosolie kan ook, daarin zit beide SPF (in olijfolie 7,5 en kokosolie 7,2, volgens google) en anders vaseline.
Die scrub van het Kruidvat heb ik. Daar heb ik ook de lippenbalsem van. Scrubben durf ik nu echt niet. Ga de sudocreme nog wel proberen voor het slapen want die lippenbalsem is na 15 minuten telkens al helemaal ingetrokken.
Heb beiden in huis. Ga direct de olijfolie proberen en dan voor het slapen de sudocreme. Het doet echt zeer zodra ik stop met koelen. Denk dat mijn lippen verbrand zijn ofzo, heb dit nog nooit gehad en zit zo goed als de hele dag onder de parasol. Heb zelfs een partytent over het zwembad gezet zodat de kinderen (en ik) niet in de volle zon zwemmen nu met deze sterke zonnestraling.
Nee heb heel vaak een koortslip gehad vroeger (als in 8x per jaar vanaf basisschool tot 4 jaar geleden). Sinds ik L-lycine slik al sinds de geboorte van M. niet meer. Dit voelt anders dan koortsuitslag en ziet er ook anders uit.
Als je geen vaseline hebt dan zou ik inderdaad voor iets uit het keukenkastje gaan, olijfolie, kokosolie, zonnebloemolie etc. Alle soorten olie behalve motorolie. Kan het ook geen reactie op bijvoorbeeld het eten zijn? Sterkte.
Ik weet niet wat voor parasol je hebt, maar in principe kan je gewoon verbranden onder een parasol/ in de schaduw. Minder snel dan in de volle zon natuurlijk. Maar toch. De stralen reflecteren van de grond, glas, muur etc op jou. Ook in de schaduw moet je je altijd goed insmeren! Ik heb regelmatig kapotte lippen door reactie op voeding. Ik scrub eerst heel zachtjes, waarna het vooral vet gehouden moet worden. Ik gebruik sinds kort ook de repair lippenbalsem van Rituals. Heb een hoop ‘repair’ balsems geprobeerd maar deze werkt bij mij echt het beste! Vaseline dekt vooral af. Trekt niet lekker in. Purol is dan veel beter. Sterkte!
Ik zou morgen ook voor vaseline naar de winkel gaan en in afwachting pure olie op de lippen doen (zeker geen geparfumeerde crèmes erop doen). Hopelijk morgenvroeg al wat beter!
Dank je voor de tips. Heb geen uv werende parasols en party tent. Ik smeer in de schaduw ook heel goed. Is in de zomer gewoon routine. Na het douchen in de ochtend gaat iedereen hier in de factor 30 of 50 van vision en dat herhalen we zodra we buiten zijn elke 2 a 3 uur. Alleen mijn lippen heb ik niet behandeld, stom, maar had dit nog nooit meegemaakt. Ik zal morgen ochtend vroeg dan meteen die rituals repair balsem gaan kopen, wist niet eens dat er echte repair balsems bestaan. Bedankt voor je tip!
Het is nu al minder dan gisteren avond. Heb in de avond de hele tijd gekoeld met ijskoude blikjes en het vet gehouden maar heb nu het idee dat het indrogen voor de blaren juist beter is voor de pijn dan ze koud, nat, week en vet houden. De scheuren daarintegen voelen vet wel een stuk beter aan dan droog.