vanaf welke leeftijd in botsauto's

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 29 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    nou ja, t staat er al. vanaf welke leeftijd mag een kind (onder begeleiding van papa of mama) in de botsauto's op de kermis? of staat dat daar aangegeven?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Denk dat dat heel erg aan de situatie en het kind ligt.....
    Vooral belangrijk wie er in de andere botsautootjes zit!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoontje is 4 en is in Juliana Toren in de botsauto's geweest. hij vond het geweldig! vorig jaar vond ik hem er echt te jong voor nog. maar ligt idd heel erg wat voor kinderen er in de andere botsauto's zitten. als dat van die pubers zijn die denken dat ze stoer zijn en als een malle rond racen, dan geen haar op mn hoofd dat mijn 4jarige erin gaat ;)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij ons op de kermis staan sinds een paar jaar ook kleine botsauto's, speciaal voor peuters en kleuters. Daar zijn mijn kinderen afgelopen jaar voor het eerst in geweest (vorig jaar durfde de oudste nog niet en vond ik de jongste met haar 1,5 jaar echt nog te jong).
    Die gewone botsauto's, waar ook altijd tieners/volwassenen inzitten mogen ze van mij voorlopig nog niet in. Geen idee wat een beetje een normale leeftijd daarvoor is, maar ik zie er eigenlijk nooit kinderen onder de (pakweg) 6 jaar in zitten.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind het ook lastig. Ik heb zelf toen ik 10 was een keer m'n pols erin zwaar gekneusd, sindsdien durf ik zelf al niet meer :p

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hoop iig niet dat je je 7maanden oude gup erin mee wil nemen :p

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Voor botsauto's in Oud Valkeveen moet je minstens 110cm zijn, ivm de botskrachten vinden ze het daaronder niet verantwoord.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou die 'grote mensen' botsauto's ga ik ze voorlopig echt niet instoppen, als je soms ziet hoe hard dat gaat. Lijkt me niet verstandig

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Normaal zou ik zeggen 4 a 5 jaar maar denk dat het ook aan het kind en de situatie ligt. Mijn zoon van (bijna) 2 is bij de koningin julianatoren in de botsauto's geweest met mij omdat het vrijwel leeg was en ik rustig rond kon rijden zonder te botsen. We zijn heel zacht gebotst tegen de rand aan en hij gilde het uit van plezier. Dit zal ik dus nooit doen als het wat drukker is of er idd botsgevaar is. Dan zal ik echt gewacht hebben tot hij wat ouder is.

10. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Mijn zoon is met 3,5 jaar voor het eerst in de botsauto's geweest. Hij wilde zo graag en het was aardig rustig. Maar ik doe het niet weer. Ik vond het achteraf toch te gevaarlijk en ren beetje onnadenkend van mezelf.. *schaam*. Hij vond het daarentegen helemaal geweldig en wilde gelijk nog een keer. Maar voorlopig toch maar even wachten nog.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt inderdaad aan je kind, type botsauto's en type medeweggebruikers..

Met de oudste bij 3,5 wel meegenomen, maar dat waren best trage auto's. Er waren bijna geen andere mensen, en wat er was waren ook ouders met jonge kinderen. Ik was zwanger en ben ook mee erin gegaan (na een rondje kijken).
    Zodra er grotere kinderen kwamen zijn we er ook niet meer ingegaan. Dat durfde ik niet aan..

12. knap

knap Niet meer actief

Dat doet mij denken aan een ongeluk van mijn zoon in de botsauto.s

Ik was op de rommelmarkt met koningendag en zoon was met vader naar de kermis gelopen. Heeft hij hem alleen in de botsauto laten gaan mijn zoon was 6/7 jaar.( tand door zijn lip buikpijn)

Kan je vertellen toen ik het hoorde mijn lat een rondje kon rennen ik was woest. Of hij wel helemaal goed bij zijn hoofd was om zoon alleen in de botsauto.s te laten gaan. Ben nog nooit zo kwaad geweest.

Van af een jaar of 5 kan het wel maar wel met een volwassen in het botsautotje er bij en niet LOS alleen zo als mijn achterlijke Lat deed...

13. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Jaartje of zes zouden ze denk ik mogen, misschien stel ik dat nog wel uit. Er is wel een uitzondering geweest. We waren eens overdag op de Kermis en er was geen hond. Toen is mijn 2 jarig zoontje met papa geweest. Alleen iemand van de attractie reed mee en om ons heen. Geen botsingen dus.

14. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Liever nooit, maar zeker niet voor een jaar of 10. Ik kan niet mee ivm rugproblemen, man hetzelfde probleem, dus helaas voor de jongens.

15. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoon van net 4 gaat wel met papa in de botsautos op de kermis, maar dan alleen overdag, als het rustig is...
    Hij vindt het super!

16. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    mijn zoontje was net 4 geworden toen hij voor het eerst in de grote botsauto's mee mocht rijden... het was wel een rustige periode (laat ons zeggen er reden 4 auto's rond op de hele plaats), én mijn moeder en ik hebben gevraagd aan de manager van de botsauto's of hij Menno wou meenemen tijdens twee ritjes (mijn moeder en ik kunnen het echt niet zo goed ;) )

Menno vond het top, maar de manager zorgde er wel goed voor dat de andere (oudere) kinderen niet te wild deden ;)

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier heeft onze zoon vorige week voor het eerst in de botsauto's gezeten met papa. Hij wordt bijna 4.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon is er met zijn ruim 2 jaar al met papa in geweest.
    Er was verder alleen nog een vrouw met haar dochter dus echt botsen was er niet bij.
    Als het druk is of er zitten grotere kinderen in dan mag het niet.
    Nou moet ik wel zeggen dat Sietse voor zijn leeftijd erg groot is,hij heeft nu lengte en gewicht van een ruim 4 jarig kind.

Deel Deze Pagina