hoe slaapt jullie 2 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door oxbow, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ben ik weer met een topic over slapen....

Maar hoe slapen jullie 2 jarige?
    Onze dochter wordt sinds een week of 2 ' s avonds wakker en het is een drama om haar in slaap te krijgen.
    Tegenwoordig laat ik haar toch maar wat langer huilen, want hoe vaker we heen gaan hoe onrustiger ze wordt.
    Maar met dit gehuil houdt ze onze jongste wakker.

's nachts zijn de rollen omgedraaid en is onze jongste vaak de boosdoener, maar ook niet altijd.

Nu groeit haar hoofdje niet goed en 1 van de symptomen van een verhoogde hersendruk is slechter gaan slapen.
    Nu hebben wij echt het idee dat het een fase is die onze andere ook gehad hebben, maar het maakt me wel wat onzeker.

nu is mijn vraag, herkennen jullie dat spoken 's avonds en 's nachts?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eerlijk gezegd niet. Mijn jongste heeft tot 1 jaar veel gespookt. Ik ben altijd heel consequent geweest, geen licht, geen geluid en als er niets aan de hand was gewoon maar even huilen. Dan was het altijd snel over. Nu is ze 2,5 en ze slaapt eigenlijk altijd door zonder enig probleem. Ik hoor haar zo goed als nooit 's nachts. Dus ik herken het niet als een fase. Mijn oudste was wel vaker wakker 's nachts maar op die leeftijd was het ook meer een kwestie van een kusje en dan ging ze weer slapen.

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    #3 Gizzie1983, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt: 30 okt 2014
    Onze dochter spookt alleen als ze ziek is. Natuurlijk troosten en knuffelen we haar dan meer. Maar buiten dat zijn we (net als Eylem) ook erg consequent bij het slapen. Als er niets aan de hand is, gewoon gaan slapen. Dan laten we haar ook gewoon even 'huilen' (is geen huilen, want er komt geen traan aan te pas).

Gelukkig slaapt ze bijna altijd goed.

PS, waarbij ik me uiteraard besef dat ik makkelijker praten heb met 1 kindje. Kan me voorstellen dat laten 'huilen' niet altijd de beste oplossing is met meerdere kindjes...

Deel Deze Pagina