wat doe jij?

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Apr 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

wat doe jij

1. baby: ik doe niets

2. baby: ik wacht 5 min en sla een ruit in/waarschuw mensen

3. dier: ik doe niets

4. dier:ik wacht 5 min en sla een ruit in/waarschuw mensen

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    sorry geen twijfel over mogelijk, zowel bij dier en baby, 5 minuten wachten en raam in kegelen...Mensen moeten beter weten dat ze dat gewoon weg NIET kunnen maken...

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Eerst kijken hoe het met kind/dier gaat en dan de politie bellen. Als kind/dier versuft is sla ik gelijk een ruit in en anders dan overleg ik het even met de politie.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou kijken hoe ze erbij zitten / liggen: wakker of slapend. Even wachten (minuut of 5) of er iemand terugkomt.
    Als er na een paar min nog niemand terug is, even vragen bij omstanders of zij weten van wie die auto is.

Als ik het idee heb dat het kind (of het dier) versuft in de auto zou zitten, op een zonnige dag, zou ik op het raam kloppen en proberen of ik het wakker kan maken. Zo nee, harder kloppen. Het zou zo maar kunnen dat het gewoon slaapt.
    Dan, als ik het niet vertrouw, politie bellen. Ik zou niet zelf een ruit inslaan.

Denk ik hoor. Je moet eerst in zo'n situatie zitten, voor je écht weet wat je zou doen.

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja mischien is dat wel zo. een jaar of 4 geleden heb ik wel een hond uit een bus gehaald 28 graden buiten en de hond in de bus laten zitten.
    het is dat de deur niet op slot zat en ik de deur opkon maken.

beestje hefet het wel gered maar was zo verslapt dat het aan een infuus moest.

sinds dien denk ik er dus niet meer bij na. bel de poltie zeg waar ik ben en wat ik ga doen.

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    nou moet ik zeggen, afhankelijk van het weer voor het dier, aangezien mijn honden ook wel in de auto alleen zitten, nu wil het nog net aan, maar het moet niet veel warmer worden...
    bij 20-25+ wel altijd bellen met politie en ruit inslaan

voor kind iig altijd bellen en ruit inslaan, voor mijn eigen veilligheid wil ik dan ook rustig 112 bellen, omdat stel dat je eigenaar agressief reageert, ook wel om mijn eigen veilligheid denken, en ik ben maar een klein dametje

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou niet zomaar een ruit inslaan... lijkt me ook gevaarlijk! je zal het kind maar verwonden en dan ben JIJ degene die het kindje in gevaar heeft gebracht... dan ben je nog lang niet thuis!
    wel zou ik even wachten bij die auto... tenzij het kind versuft is van de hitte dan zal je toch wat moeten doen.. zowiezo de politie inschakelen en hen vragen wat je kan doen totdat zij er zijn..... helaas gebeurd het te vaak... ben bang dat er ook deze zomer weer kindjes stikken van de hitte in de auto.......... mensen kunnen niet nadenken joh, dan ben je echt niet wijs1 wat is het nou voor een moeite om je kids mee te nemen denk ik dan..... maarja niet iedereen heeft het volle verstand mee gekregen....

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ik zou eerst goed om me heen kijken of ik nergens iemand ziet, die bijv een winkelwagentje wegbrengt. Dat kan ook he. En als ik dan niemand ziet, ga ik toch wel de politie bellen. Ik zou helemaal niet weten hoe ik een autoruit in zou moeten slaan. Ik loop niet echt met een hamer op zak.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Goed punt stroopie! Een autoruit inslaan lukt je niet met je handtas... al kun je natuurlijk wel als een volleerde relschopper een stoeptegel pakken (misschien niet voor de kleine dametjes onder ons).

Sowieso eerst goed om je heen kijken, of er misschien toch iemand bij die auto hoort. Ik heb m'n zoontje wel eens in de auto laten zitten (slapen) toen ik bij de apotheker stond te wachten. Ik kon m'n auto zien, en vond het erg zonde om hem wakker te maken - hij was ziek en kon z'n slaap goed gebruiken. En het duurde láng bij de apo. Nou was het ook helemaal niet warm of zo, dat scheelt ('s avonds in de herfst). In de brandende zon zou ik 'm niet zo lang in de auto hebben gelaten.

Maar 'k zou raar hebben opgekeken, als daar iemand een lifehammer uit d'r tas had gehaald om de ruit in te meppen!

10. adi

adi Niet meer actief

Dit wou ik ook aanhalen.
    Ik weet nog goed dat vorig jaar een heel gezin verbrand is in de auto op A50 bij Nijmegen, en dat alle mensen erom heen (incl vrachtwagen chauffeurs) de ruiten niet konden inslaan, en de deuren niet open konden krijgen (waren vergrendeld)

Ik zou niet meteen beginnen met inslaan, dadelijk is de moeder het karretje aan het wegbrengen. Ikzelf laat sinds kort ook 2 kinderen heel even in de auto wachten als ik eentje naar binnen breng op kdv. Ben ook binnen 2-3min terug, maar zou het niet waarderen als iemand in die tijd mijn ruiten inslaat.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

daarom zeg ik ook ik wacht 5 min ;)

in onze eigen auto heb ik 2 noodhamers liggen en die kan ik pakken als mijn ato in de buurt is.

verder kun je een ruit met niet heel veel kracht breken maar dan moet ik inderdaad wel weten hoe.
    vriend is naast chauffeur gediplomeerd brandweer man en die heeft mij uit gelegd hoe je het moet doen.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik wacht bij de auto en alss het mijn te lang duurt dat er iemand komt bel ik de politie en bevrijd het kind of dier uit de auto.

13. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Sla een ruit in en daarna de ouder/baasje nog een beste knal tegen zijn knappe smoeltje..

14. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Ik zou even blijven wachten, maar als er na een tijdje nog niemand verschijnt dan bel ik de politie. Zelf een ruit inslaan gaat me te ver, straks verwond ik de baby of het dier nog.

Share This Page