Gewoon door de helft dus van 40 naar 20 rekenen. Das niet zo moeilijk en 1/10e deel van de 40. Heell simpel toch of niet? Misschien denk ik wel te makkelijk?
Het hangt van je werkgever af of het bruto inderdaad 24/40 deel wordt. Daarnaast is netto uiteraard een hele ander verhaal. hangt er ook van af hoeveel je nu verdient. Het zou kunnen dat je een bealtingschaal naar beneden gaat ,en je dus iets minbder er op achteruit gaat dan je in verhouding met het aantal uren zou denken.
Wannabe, dat geeft weer hoop. Naar mijn bereking ga ik 640 euro op achteruit. Dat vind ik heel veel en kan het waarschijnlijk niet missen.
Je bruto uurloon x 24 = wat je per week bruto verdiend.. dit x 52 weken gedeeld door 12 maanden = wat je per maand verdiend. Voila!
Het laatste is bruto, omdat je je bruto uurloon hebt genomen. Als je je netto uurloon weet kun je dat als startbedrag nemen.
Nee, want als je minder gaat werken, kan het heel goed zijn dat je minder belasting gaat betalen. Je houdt dan relatief gezien meer over. Ik zou hiervoor bellen met de belastingtelefoon of op hun website kijken. Volgens mij is het van je brutoloon 3/5 deel. Dan moet je daarna kijken hoeveel procent belasting je moet betalen.
Ik zou eens kijken op www.raet.nl of www.loonwijzer.nl Daar staan heel veel Cao's beschreven en kun je een bruto-netto check doen.
ik heb gewoon elke keer dat ik minder wou gaan werken een nieuwe berekening laten maken door onze salarisadministratie gewoon informatief
Dat zou kunnen, maar er van uitgaand dat je weet wat je verdiensten zullen zijn.. En anders gewoon door de salarisadministratie even laten uitrekenen..
Jusi, dat is 40% (16/40x100%) Ik ga van 40 uur naar 28 uur en omdat ik van baan ben veranderd heb ik nog iets kunnen redden van het erg grote verschil. (ik ben in loon iets omhoog gegaan)
Het is in ieder geval niet zo gemakkelijk als hier gesuggereerd wordt (btw... ik werk als loonadministrateur). Als je minder gaat werken, val je over het algemeen ook in een lagere belastingschaal, waardoor er minder belasting ingehouden wordt. Daarnaast kan het zijn dat je bijvoorbeeld beneden de zogenaamde WW-franchise blijft. Lijkt moeilijk, maar is het niet. Er wordt namelijk WW-premie ingehouden als je boven een bepaald inkomen komt. Maar verdien je minder (als je bijv. parttime werkt), dan wordt die premie ook niet meer ingehouden. Daarnaast moet je even rekening houden met je eventuele nettovergoedingen, zoals bijvoorbeeld een reiskostenvergoeding. Deze zullen wellicht veranderen. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je me altijd PB-en. Groeten, Josien
Ik heb mijn loon laten berekenen op mijn werk voor als ik 16 uur zou werken. Het valt me heel erg mee met wat ik netto over hou
Als je me even je loongegevens pbt, kan ik het wel voor je uitrekenen. Ik werk op een accountantskantoor.
TIP! "Als het mogelijk is natuurlijk" Ik en manlief had al vandag ik gestop bent met de pil ieder maand het helfd van mijn salaris op een spaar rekening gestort. Het is een mooi spaarpot voor een babykamer en meer. En wij moeten het gewoon doen met een anderhalf salaris. In ronde 2 al raak! Gelukkig, maar ik ga het komend 9 maanden gewoon blijven doen.