allergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Mijn zoontje eet al een aantal weken regelmatig kiwi. Hij vindt het erg lekker.
    Gisteren kreeg hij dit weer, maar hij wreef het over zijn wang.
    Op zijn wang kwamen rode plekjes en ik denk dat het jeukte, want hij wreef er steeds over en keek minder blij.
    Binnen een half uur waren de plekjes weer zo goed als verdwenen en hij was verder heel de dag vrolijk en alles verder normaal.

Zou dit een allergische reactie kunnen zijn? Of gewoon irritatie van het zurige sap?
    Hoe kom ik daar achter?
    Is het verstandig het nog te geven? Moet ik naar een dokter?

Veel vragen... sorry... weet het ff echt niet!

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kiwi is een fruitsoort wat geadviseerd word vanaf 9 maanden en bij allergische aanleg pas 12 maand. (Sommige adviseren zelfs pas vanaf 12 maand)
    Net als aardbei bijvoorbeeld.

Je hoeft niet naar een dokter, deze kan nu niets meer doen.
    Ik zou je willen adviseren kiwi voor nu te laten voor wat het is en als hij 9 maanden of ouder is nogmaals proberen te geven.
    Juist omdat zijn huid er nu op reageert kan dit een teken zijn van een lichte allergische reactie.
    Irritatie van de huid of allergie is niet vast te stellen.

Bij een allergie is het standaard advies om even een geruime tijd het product niet te geven en dan voorzichtig te proberen.

3. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje voor de reactie.
    Dat van 9 maanden wist ik niet. Ik had het wel opgezocht, maar daar werd 6 maanden gezegd. Verkeerd geïnformeerd dus :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Sommige zeggen idd 6 maanden, maar het standaard advies is 9 maand.

Wat er is gebeurd kun je nu niet meer terugdraaien, maar je kunt het voor nu wel laten staan ;)

Als je het nu even laat staan is de kans overigens heel groot dat er straks niets meer aan de hand is.
    Als je het blijft geven is de kans groter dat dit tot een echte allergie uit loopt.

Deel Deze Pagina