Hoi meiden, ik ben nu 24 wk zwanger. Amper last van kwaaltjes die iedereen kent, gelukkig. Maar ik heb wel andere dingen waarvan ik niet wist dat het erbij kon horen... Hebben jullie dat ook? Ik heb bijv s nachts niesbuien.. En dan gaat mn neus dicht (erg lastig met slapen). Ook heb ik soms erge benauwdheid. Niet als ik op mn rug lig, maar ook aks ik rechtop zit. Naar gevoel.. Ik las dat door de hormonen je het seintje 'voldoende zuurstof' soms niet doorkrijgt. Vreemd toch? Ik hoef ook mijn haar niet te wassen (bij wijze van spreken) want het wordt helemaal niet vet meer. Wat hebben jullie voor vreemde kwaaltjes?
Mijn neus zit al vanaf t begin van de zwangerschap dicht, vooral s'nachts. En die benauwdheid heb ik nu nog, ook nadat ze al in ingedaald..erg vervelend
Vreemde is dat mijn vk een dichte neus helemaal niet zag als normaal zwkwaaltje.. Terwijl ik het toch vaker teruglees..??
ik heb nergens last van gehad,maar sinds een tijdje wel nekpijn...maar nu weet ik natuurlijk niet zeker of het met zwangerschap te maken heeft,maar heb het nooit eerder gehad.
Heb de hele dag 2 oren die dichtzitten en suizen.. En mijn lichaam kan geen tarwe en lactose meer verdragen door de hormonen.. Heel gek wat je lichaam doet, ben ook telkens wat erover aan het opzoeken, maar voel me vaker uitzondering dan regel tijdens de kwaaltjes.
Vreselijk die verstopte neus! Ik heb er af en aan last van. Soms is het zo erg dat ik niesbuien heb die de hele dag aanhouden en een rode neus heb van al het snuiten. Volgens mij VK is het een " normaal" kwaaltje en komt het door je hormonen.
Ik heb ook al vanaf het begin een verstopte neus en daardoor snel hyperventilatie met weer als gevolg dat ik zeker iedere dag wel een keer bijna flauw val. Verstopte neus is juist een hele bekende zs-kwaal. En ik begreep dat het na de bevalling ook nog wel even kan duren voordat het weg is.
ik had ook veel last van verstopte neus tijdens m'n zwangerschap. Het hielp bij mij enigszins om gezonder te gaan eten gek genoeg... Bij mij is het na de bevalling wel als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik had ook dat als ik lang moest staan dat m'n hoofd helemaal naar voelde, alsof al het bloed er uit liep, had ik vooral met douchen. Ook verdwenen gelukkig! En dat m'n haar niet vet werd had ik ook. Gelukkig is die niet verdwenen, want dat is wel handig
Vanaf begin af aan die opgezwollen slijmvliezen waardoor je minder goed adem kan halen. Best irritant ja. En ik ben nog door geen een mug gestoken terwijl ik normaal toch wel een lekker hapje voor ze ben Zou dat ook door zw kunnen?
Ik heb precies hetzelfde als jou maar bij mij is het te wijten aan mijn hooikoorts en de medicijnen die ik daarvoor nu niet mag innemen.
Die dichte neus was na de bevalling direct weer open bij mij. Inderdaad een heel bekend kwaaltje. Verder: Nagels groeien als een malle. Kan elke week knippen. Mijn benen hoef ik nauwelijks te scheren. De haren groeien mega traag terug. Jeeeeeej Minder fijn: Soms buk ik en dan..... pfffffft! Whoeps! Ik voel hem niet eens aankomen vaak. Floepen er zo uit. Zit nog te wachten op het moment dat het een keer in het openbaar gebeurd... oh my...
Ik moet met grote regelmaat hikken en daardoor ook boeren. En dan heb ik het niet over zachte boertjes die vinnensmonds blijven, maar kneiterharde. Fysio zei dat mn maagklepje wel heel los zat ofzoiets. Benen scheren hoef ik ook bijna niet meer! Gedurende de hele zwangerschap nog maar 3 of 4x gedaan. Oksel daarintegen wel weer vaker.
Hier ook een verstopte neus, heel vervelend. Vooral als ik snachts wil Slapen. Verder juist last van haar wat snel terug groeit, heel irritant.
Verstopte neus: check. Boeren: check (vooral 's avonds). Snel groeiende nagels: check Minder vet haar: check (en voller ook, da's wel mooi)
Hihi lekker genant!! Ik was er nog 1 vergeten.. Ik verslik me vaker. Zelfs n keer in mn slaap.. Heel irritant. Normaal verslik ik me eigenlijk nooit..