Wie weet raad? Welke voeding en fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Ik ben vorige week bevallen van een heerlijk meisje.
    Ze is nogal aan de grote kant (4700 gram en 56 cm :)) maar we tobben nog een beetje met haar voedingen.

Ik heb net huisbezoek van het CB gehad en die geven aan dat ze zeker wel naar 6 voedingen kan aangezien ik haar normaal altijd wakker moest maken als de drie uur voorbij waren.

Enige probleem........we weten niet zo goed welke voeding en fles we nu het beste kunnen gebruiken.
    Aangezien ze behoorlijk snel gaat spugen na een voeding deden we op aanraden van de KA de Friso standaard indikken met nutriton in een Difrax flesje.
    Maar de voeding was dan voor de S-speen iets te dik waardoor we dus een medium speentje zijn gaan gebruiken.

Nu kreeg ze volgens het CB alleen wat te weinig voeding binnen want ze zou ongeveer op 700 cc moeten zitten en het zal nu eerder rond de 580 cc zijn op een dag.

Dus........hebben we net wat minder nutriton gebruikt zodat de fles mss wat makkelijker leeg te drinken zou zijn voor haar.
    Gevolg.........melk belandde een halve meter verder op mijn broek en een halve fles kwam terug........met daarna weer een huilbui omdat ze nog honger had.

Wat kan ik nu het beste doen? Overstappen op Friso Comfort en een kleinere speen gebruiken? Of een andere fles?

We houden haar al 30 min recht na elke voeding en bedje staat ook als schuin.
    Ze doet zeker 20 min over een voeding maar de voeding die we gaven met minder nutriton ging wel wat sneller.

Hebben jullie nog tips?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hoi,

Hier gebruik ik ook de difrax fles en icm nutriton en rijstebloempap gebruikte ik de 1-2-3 speen. Standje 1 kon(kan) ze prima uit drinken. Die schijnt net iets groter te zijn dan de S speen maar kleiner dan de M.

Maar hier hielp ook niets tegen het spugen hoor :(.

Wat ik veel lees is hier vaker een kleine flesje aanbieden. Dus 120/4. CB kijkt vaak naar het gewicht en lengte van de baby maar niet de leeftijd. Ze mogen al zoveel dan maar mijn baby was pas zo zwaar met 2,5 maand ofzo. Ze zat toen wel op 180/6 al maarja ze spoog natuurlijk veel uit waardoor ze weer honger kreeg.

Veel succes en let goed op je baby dat ze niet te veel last krijgt van het spugen/zuur.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het CB altijd met hun schema's en cc's... kijk gewoon naar je kindje en volg haar. Als ze veel spuugt heeft ze inderdaad veel meer baat bij meerdere kleine flesjes op een dag. Ze zal dan niet zo snel spugen en krijgt echt binnen wat ze nodig heeft, niet meer en niet minder.
    Lekker op verzoek voeden dus.

4. ziana

ziana Lid

25 jul 2012
    45
    0
    0
    Nederland
    Ik vond de difrax fles niet fijn met name de speen niet hij zoog ze altid vacuüm ik gebruik flessen van 180/6 en dan met 1 schepje nutriton in een avent speen nummer 1 dus vanaf 0mnd. Hij is al 3 maanden dus zou hij eigenlijk al speen 2 of 3 mogen gebruiken maar dan is hij binnen 5 min klaar. Met speen 1 doet hij er er 20/30 min over.

5. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    difrax dental speen!!! heeft hier erg geholpen m'n dochtertje dronk ook zo snel en zoog de speen ook vacuum dental speen is veel achters en helpt hier zeker!!!

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kindje drinkt te weinig op een dag vogens t cb maar hun advies is wel een fles eraf halen???
    Heeeeeeel apart als je t mij vraagt;)

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    bij ons precies hetzelfde deze ging het beste!

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ja, ze zou dus een voeding minder mogen drinken volgens hun maar dan wel meer per voeding...
    Alleen gaat het drinken niet zo snel met de nutriton en zoeken we nu dus naar de beste verhouding van fles/speen.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ze willen dus 6 flessen van ongeveer 120cc? Wat vind je kraamverzorgster daarvan, of is die al weg? Die maagjes zijn zo klein nog... ons werd verteld dat je de eerst twee weken als leidraad kunt gebruiken 10 cc per dag oud per fles. Dus als ze nu 8 dagen is, flesjes van 80 cc maken. Beetje gedoe, maar je kunt meer voeding maken en daar dan 80 van pakken. Als je rond dag 14 op de 130 cc zit, kun je dat wat meer loslaten en als je denkt dat ze meer honger heeft, de fles een schepje ophogen.
    Met een week oude baby zijn 8-9 voedingen niet raar nog, ook niet met de fles.

Dikke kans dat ze dan ook iets minder gast spugen. Succes

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ze is nu 9 dagen oud en de kraamzorg is weg.
    Maar die vrouw van het CB zei dat ze nu te weinig krijgt met maar 80 cc per fles?
    Vanwege haar gewicht...ze is nu 4700 gram en ze had uitgerekend dat ze dan ongeveer 700 cc zou moeten drinken en nu is dat vaak nog onder de 600.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar 120 cc voor een kindje van een week is best een beetje aan de ruime kant...
    Dus je kan ook nog flesjes van 100 houden..

Als je er toch een vanaf wil kan je nog een 1,2,3 speen proberen

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik weet niet precies hoe t zit met gewicht..

Maar normaal is t idd zo 10 cc per dag erbij en dat blijft meestal een tijdje hangen rond de 80-100 per fles

Dus ik zie niks geks aan de hoeveelheden...
    En daarbij is haar maagje net zo klein als van een kindje die lichter weegt.. Dus ik vind t echt niet raar die hoeveelheiddie ze nu drinkt

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dat snap ik, ze zou op zich ook wel meer mogen, maar ik vind het heel raar dat ze voorstellen om de hoeveelheid per fles op te hogen (wat zo'n maagje waarschijnlijk nog niet aan kan en sowieso niet zo handig is als ze al veel spuugt), ipv het aantal flessen op te hogen. Drinkt ze dr flessen nu al helemaal leeg?

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Precies dit. Het klinkt niet alsof dat CB kennis van zaken heeft.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze krijgt pas te weinig als ze niet groeit. En elk kind heeft een andere voedingsbehoefte.
    Ik heb hier een kleine dame die groeit op 3/4 van wat ze volgens de tabellen zou mogen drinken. Die tabellen geven de MAXIMALE hoeveelheid die ze mogen hebben aan, niet het gemiddelde wat ze moeten!
    Dus lekker naar je kind kijken: groeit ze goed op wat ze zelf pakt, dan is het prima!

Bij reflux is het verstandig om vaker en kleinere flesjes te geven. Ze regelen ook dan vanzelf wanneer ze meer aan kunnen, (ik ben nu pas aan het overgaan van 120/4 naar 150/5: sommige voedingen pakt Caitlyn nog 100-130 cc, en sommige voedingen pakt ze nu 150-160 cc. Ze regelt dat dus zelf!).
    We hebben hier de difrax-fles met M-speen, maar ik gebruik 1 schepje nutriton op 100 cc... (onze dame heeft door een hartafwijking niet heel veel zuigkracht, dikkere voeding gaat gewoon niet).

Verder vooral de leefregels bij reflux goed volgen: 30 min rechtop na voeding, goed laten boeren -ook een paar keer tijdens de voeding, kleine flesjes aanbieden, evt buikligging als voeding in bed nog steeds terugkomt.

Deel Deze Pagina