wat doen als ze niet genoeg wilt drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door anja 29, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    Hallo
    Ja hier weer zo bezorgde moeder wat doen jullie als jullie kindje niet goed wilt drinken!
    Mijn dochter moet zo 6 flessen op een dag van 100 a 110 cc drinken maar ze drinkt hoogtuit 2 flesjes van 100 cc 2 van 80 cc en de andere 2 flesje met moeite soms maar 50 a 60 cc
    Wel ga ik elke week wegen met haar op het colsultatie bureau en ze komt wel aan niet veel maar groeit wel
    mijn dochter is 6 weken oud is 58 cm en weegt met 6 weken 4745 gram nu ben ik bang door het slechte drinken dat ze gaat afvallen!
    En we blijven proberen dat ze meer drinkt maar dat wil ze gewoon niet huilen vechten met haar armpjes enz!
    En dan houden wij er zelf ook maar mee op wat er ingieten moet nu ook weer niet als ze niet wilt!
    Snachts slaapt ze vaak door van 24:00 uur tot 7:00 uur dan komt ze ook al niet!
    Iemand hier ervaring mee of ongeveer het zelfde situatie
    of heeft iemand tips wil ik dan heel graag horen!
    groetjes anja :) :) :)
     
  2. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mischien proberen er een flesje af te halen en die gaan verdelen over de dag

    succes
     
  3. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Zo veel zit ze niet onder het "minumum" van 500cc, Het scheelt 40cc. Nu vind ik dat minumum lichtelijk onzin, die van mij moet ook 500 op een dag binnen krijgen maar er zijn gewoon dagen dat het echt niet lukt, het cb heeft toen ook aangeven dat dat kan. Let wel op dat ze niet suf wordt maar wel contact blijft maken met je. Kijk eens of je er wel langer tussen de flessen kan laten, desnoods door 5 flessen aan te bieden die wat meer inhoud hebben. Vaak hebben ze meer zuig behoefde doordat er wat langer tussen zit.(waardoor ze ook meer gaan drinken)
    Forceer de voeding nooit! Heeft ze genoeg dan heeft ze genoeg!(forceren kan alleen maar averrechts werken, vooral omdat jij je ook gaat opvreten van binnen)

    Geef je trouwens FV of (afgekolfte) BV?

    Nog 1 "dringend" advies, ga niet meer naar het CB om te wegen!
    Aangezien je flest weet je hoeveel cc ze binnenkrijgt, dat is genoeg. Laat je niet meer opjutten door de grammentjes die ze aankomt of de lengte die ze op dat moment is!
    Dat zorgt ook voor rust tijdens het voeden, wat er weer voor zorgt dat ze beter drinkt!

    Sanne heeft ook zo'n periode gehad, is er prima uitgekomen en drinkt nu als nooit te voren!(5 flessen van 200)

    Kronkeld ze trouwens met haar lijfje tijdens het voeden? Zo ja dan zijn het ook nog eens krampjes die er voor zorgen dat ze niet lekker kan drinken! Probeer dan eens voor het voeden een paar druppels cinababy van VSM te geven, worden ze ook een stuk rustiger van tijdens het voeden
     
  4. linnepin

    linnepin Fanatiek lid

    25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Finn drinkt ook vaak zijn fles niet leeg, maar ik maar me er geen zorgen meer om hoor. Als hij honger heeft dan hoor ik het wel en anders zal hij wel voldoende binnenkrijgen. Zolang je kindje gewoon goed groeit zou ik er niet te zwaar aan tillen. Ik snap wel dat je bezorgd bent hoor, dat was ik ook, maar toen heb ik het losgelaten en nu gaat het veel beter. Hij drinkt nu ook veel beter. Wel zit er vaak een pauze van een half uur in, maar dat maakt me niet uit......
    Succes.
    x Linda
     
  5. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie

    Ja ik moet me ook minder zorgen maken maar gaat soms moeilijk je wilt graag dat je kindje goed drinkt en inderdaad ze zal ook wel genoeg binnen krijgen !
    Ze is een heel lief meisje kijkt ook altijd erg tevreden ze plast en poept goed is goed actief in de box en ze kan ook gezelllig in haar wiegje rondkijken door de kamer zonder dat ze huilt!
    Dus een tevreden kind!
    Maar soms ja vooral het cb dat trek ik me vaak aan hun reactie en adviezen!
    Alleen nog 1 vraag heb ik!
    IK moet ongeveer 6 flessen van 100 cc per dag dus per 24 uur
    Ik geef haar rond 06:30 uur eerste fles
    9;30 uur tweede
    13:30 uur derde
    17:50 Uur vierde
    21:30 uur Vijfde
    maar die 6 fles komt pas weer smorgen rond 6:30
    Of moet ik die 6 de fles toch nog voor 24:00 uur geven
    dan snap ik ook niet helemaal
    alvast bedankt!
    Groetjes Anja :) :)
     
  6. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Volgens mij is de 6e fles dan nog voor 12 uur 's nachts.

    Wat je kunt proberen is tussendoor laten boeren. Sverre begint vaak tegen het eind van de fles ook enorm te kreunen en met zijn armpjes te zwaaien. Teken dat hij moet boeren. Heeft hij geboerd, dan gaat de rest van de fles er wel in!

    Succes ermee!
     
  7. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Met Cecile ging het ook altijd met moeite erin.
    Maakte me ook altijd zorgen dat ze niet genoeg kreeg. Maar met 8 weken ben ik overgestapt na 5 flessen van 120 ml. Heb alleen gekeken wanneer ze zelf melde. Al moet er niet al te lang gaan duren maar merkte dat ze eigenlijk zelf heel goed aangaf en ook dat ze meer wilde dus meer in de fles ging ze naar 150ml. Niet alles flessen hoor zatten maar 2 flessen van 150ml en 3 van 120ml erbij en zo ging het steeds meer omhoog tot dat ze snachts niet wakker te krijgen was en dde fles niet meer leeg dronk ben ik overgestapt na 4 flessen. Zat eerst op 2 flessen van 180ml en 2 flessen van 210ml maar nu zit ik op 3 van 210ml en 1 van 180ml. Ze drinkt ze nu nog meestal niet leeg.
    Dus zou ook kijken wat ze doet met 5 flessen van 120ml doet.
     

Deel Deze Pagina