Wat doen als...

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Polletjepiek, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

...je vaste oppassen plotseling niet meer kunnen oppassen?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Een andere zoeken? ;)

3. Polletjepiek

Misschien moet ik het even uitleggen. Ik begin maandag met mijn nieuwe baan, cateringmedewerker op een school, voor 5x3 uur. Lisanne zou 2 dagen naar mijn moeder en 2 dagen naar m'n schoonouders en 1 dag is robert thuis. Maar....
    M'n schoonmoeder is pas aan d'r pols geopereed en m'n moeder heeft een stomabreuk en kan voorlopig niet oppassen. Bij m'n schoonmoeder is natuurlijk m'n schoonvader er wel om te helpen met tillen enzo, maar hoe los ik dat op met m'n moeder?

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Weet je ook hoe lang ongeveer je moeder niet kan oppassen?

5. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Misschien een familielid? Schoonzusje, zusje, nichtje etc.
    En miss willen je schoonouders wel extra oppassen voor een periode?

6. Polletjepiek

@merijn: nee geen idee, weet ze zelf ook niet. Morgen heeft ze weer contact net de huisarts en dan gaat ze het vragen.

@Natas23: ze gaat nu wel extra naar mijn schoonouders, die doen dat met allen plezier, maar ik heb zoiets van zij hebben toch wel eens een dag voor hun zelf nodig?

Maar goed, ik hoop dat m'n moeder snel weer beter is zodat ook zij kan oppassen.

7. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ook om deze reden hebben wij nu voor een kdv gekozen. Ik vondt het wel erg een verplichting worden en daarnaast werdt mijn schoonmoeder ziek. Erg vervelend voor ons en haar.Het leek allemaal zo goed geregeld maar we gaan nu naar 2 dagen kdv en de beide oma's passen nog een halve dag in de week op.

8. Polletjepiek

Ik werk dus 5 x 3 uur(van 11 tot 2). Geen idee of dat werkt bij een kdv.

Maar m'n schoonouders hebben er veel plezier van.

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Je hebt kdv die alleen de ochtend of de midag doen. dus mischien is er zo een in de buurt. en anders gastouder

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou zoeken naar een gastouder, dan betaal je alleen deze uren. KDV heb je kans dat je een hele dag af moet nemen omdat je zowel ochtend als middag nodig hebt.
    Hier is het of van 7:30 tot 12:30 of van 12:30 tot 17:30.

Maar ik zou het eerst proberen op te lossen met familie/vrienden etc omdat het voor korte tijd is. Want gastouder dan heb je ook een gastouderbureau nodig nml enb dat kost ook weer geld.

11. Polletjepiek

We houden het eerst in familiekring. M'n schoonmoeder gaat al weer beter. En m'n eigen moeder, die gaat eerst zorgen dat ze weer wat fitter wordt.

Deel Deze Pagina