Zoontje slaapt slecht bij mama en goed bij papa?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AngelaV, 23 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.287
    0
    36
    Gelderland
    Hallo dames,

Door omstandigheden wonen mn vriend en ik (nog) niet samen.
    Hierdoor slaapt mn zoontje ook wel eens bij mn vriend. Afgelopen week wat vaker, omdat ik helemaal op ben.
    Hij heeft bij mij in totaal 4 weken doorgeslapen denk ik. Nu sliep hij dus bij mn vriend en meneertje slaapt meteen door. Tussendoor 1 nachtje bij mij en het was weer drama!

Ik snap het echt niet! Ik heb mobiel boven zn bedje weggehaald, dacht misschien is ie daar s nachts bang voor.. Dat was t ook niet.
    Gister bleef ik naast zn bedje zitten maar hij werd gewoon echt niet stil.
    Hij schreeuwt zo hard, dat het wel pijn MOET doen bij m. Hij huilt ook niet meer normaal, t is gelijk schreeuwen.

Over 3 weken gaan we verhuizen en hoop stiekem dat mn zoontje daar ook doorslaapt.
    Maar 3 weken nachtenlang wakker klinkt nog wel lang!

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
    Ik weet het nl echt niet meer..

2. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi AngelaV,

Dat zijn van die momenten dat je gaat twijfelen aan je eigen capaciteiten als moeder he! Dan denk je dat het aan jou ligt en dat doet het dan vaak ook, maar dan wel in positieve zin. Hij wil jou blijkbaar in zijn buurt en vindt het dus moeilijk als jij niet bij hem bent. Dat wil niet zeggen, dat hij dat bij zijn vader niet heeft, maar duidelijk minder.

Hier is het ook vaak zo dat ik als moeder veel eerder naast mijn bed sta als ik hem hoor huilen. Mijn man heeft het dan nog amper gehoord. Dus misschien reageer jij heel snel en je vriend dus minder. Waardoor het lijkt dat hij daar niet wakker wordt, maar misschien te kort voor je vriend om daar zelf wakker van te worden.

Bij ons werkt het het best door hem ALTIJD volgens een vast ritueel op bed te leggen. Meestal gaat hij dan direct slapen. Gaat hij toch huilen, dan ga ik iedere 5 minuten terug om hem te troosten. Bij ons helpt alleen even uit bed en met mama om papa kroelen in stoel op de kamer voor een paar minuutjes, maar dat kan ook in bed met aai over bol of buikje als hij daar al rustig van wordt. Daarna weer terug in bed en dit desgewenst herhalen tot hij slaapt. Mocht hij 's nachts wakker worden, dan doen wij dit precies hetzelfde. Voor hem is dit nu heel duidelijk. Hij gaat dan ook vaak al na 1 keer troosten gewoon verder slapen. Hij huilt gelukkig zelden 's nachts (max 2 x per maand ofzo), maar ik ben wel blij dat ik dan altijd weet dat bovenstaande werkt. Wat wij in ieder geval nooit doen is hem van zijn kamer afhalen.

Misschien heb je hier iets aan. Hopelijk gaat het snel beter!

X

3. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Is het niet gehoriger bij jou , lijkt me vervelend , sterkte!

4. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Je zou kunnen proberen zijn bedje anders neer te zetten dus omdraaien, schuin in een hoek of iets dergelijks dit wil soms helpen.

Mischien dat in de kamer bij je vriend zijn bedje anders staat? ten opzichte van de deur muur of iets dergelijks....

nee heb je ja kun je krijgen....;)

tis maar een idee heb dit vaker van ouders gehoord zoiets werkte

Deel Deze Pagina