Wat doen en laten jullie om te voorkomen dat het mis gaat bij de innesteling

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DDara, 25 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hoi hoi, ik vroeg me af wat jullie doen en laten om te zorgen dat het bevruchte eitje zich ingesteld.????

Ik heb veel gelezen over terug plaatsingen van een bevrucht eitje bij ivf enzovoort. Hier krijgen de meiden bergen advies mee om de innesteling goed te laten verlopen! Denk aan;
    Rustig aan doen
    Zorgen dat je lichaam niet te warm wordt (dus niet overdreven sporten sauna of bad)
    Hou je baarmoeder goed doorbloed door:
    - rustig te bewegen wandelen
    - kruik op de buik
    Hou voeten warm
    Niet klaarkomen tijden innesteling
    Drink granaat appelsap
    Slik tarwekiemen olie
    Slaap voldoende
    Eet en snoep niet meer dan normaal

En uiteraard eten en drinken als een zwangere...

Doen jullie hier ook iets aan of juist helemaal niets!?

TheBronx vindt dit leuk.
  2. haring

haring Niet meer actief

Nou ik geloof er niet in dat je dingen kunt doen om de innestelling te laten lukken....

3. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Hier niets bijzonders gedaan behalve seks gehad. De eerste keer zelfs nog na de eisprong een week lang boven een bak met verfafbijt gehangen, geverfd en liters cola achterover getikt (wist niet dat ik zwanger kon worden/zijn).

Bij deze zwangerschap heb ik ook niets speciaals gedaan. Ik denk dat als je beide gezond bent in zekere zin dat al die extra stappen echt niet nodig zijn.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wat vreemd. :( Welke arts heeft jouw deze informatie toegestuurd?

Ik heb toch echt twee kinderen na ICSI-behandeling en nog nooit dit advies gekregen.
    Sterker nog: ik mocht na de terugplaatsingen gewoon alles doen van de fertiliteitsarts van het UMCG.Ik hoefde echt niks te doen of te laten.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.275
    6.187
    113
    Niks, ik leef gewoon ;)
    Ik zou helemaal zenuwachtig worden van al die dingen die ik dan zou moeten doen of laten..

6. Moess

Moess Niet meer actief

Idd, ik heb dit ook nooit gehad. Na de terugplaatsing werd er vooral gezegd dat het enige wat ik kon doen, afwachten was

7. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Ik snap de gedachten wel. Kan me heel goed voorstellen dat als het niet lukt men van alles wil proberen.

Ik heb 2 rondes tarwekiemolie geslikt. Dit verkorte mijn lf naar 8 a 9 dagen. Daardoor had het eitje juist minder tijd dus dat was bij mij geen succes.

8. Roseline

Roseline Niet meer actief

Misschien een stomme vraag, maar moet je dat dan 2 weken doen? Je weet toch niet precies wanneer je innesteling is?
    (ik probeer nog niet zwanger te raken, dus ik let daar niet op. Maar ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven, dat moet ook voor mijn gezondheid).

9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.249
    17.271
    113
    Precies dit

10. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Hahahaha ik weet dat er in verschillende ziekenhuis verschillende adviezen worden gegeven m.b.t. terug plaatsingen waar de een zegt doe vooral wat je altijd doet wordt de ander geadviseerd 3 dagen op bed te liggen uiteraard is een terug plaatsing iets anders dan een 'normale' ovulatie/innesteling maar het viel me gewoon op dat er veel van dit soort adviezen worden gegeven wereldwijd dus was gewoon nieuwschierig en had er heel veel stukken over gelezen.

Ik ga volgende maand voor de eerste ronde voor een broertje of zusje, gewoon op de natuurlijke manier bij de vorige was ik in ronde 1 al zwanger maar was gewoon beneiuwd wat jullie allemaal doen ik ben wat dat betreft best een beetje bijgelovig..... ik slaap volgende maand zeker met sokken en een kruik werkte de vorige keer ook hahahaha

11. Mithay

Mithay Actief lid

10 feb 2016
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik droeg ook sokken en dronk granaatappelsap in de ronde dat ik zwanger werd.

Verder heb ik mijn eetpatroon aangepast. Minder snoepen en meer water en beweging. Ik denk dat dat uiteindelijk geholpen heeft. Ik heb pcos en ben jaren bezig geweest om mijn dochter te krijgen.

Hoop dat je snel zwanger bent!

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier IUI, IVF en ICSI gedaan. Wij kregen geen leefregels mee voor na de inseminatie en terugplaatsing. We mochten alles gewoon doen.

De innesteling heeft meer te maken met je hormoonwaarden, of er bevruchting is geweest, of een embryo doordeelt. De innesteling kun je eigenlijk niet zelf bevorderen. Niet snoepen, water drinken, met sokken slapen en rustig bewegen hebben geen stimulerend effect.

Ik zou het dus een beetje loslaten. Je bent nog niet eens begonnen met zwanger worden en de vorige keer was het de eerste ronde al raak. Succes!

13. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het was voor mij juist de ronde dat ik een hoop 'zooi' heb gegeten en ik heb verder ook niks speciaals gedaan.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Niks speciaals. Gewoon leven.

Als t allemaal zou "moeten" zouden we allang uitgestorven zijn ;)

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Niets behalve dan seks hebben op de juiste dag.

16. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    #16 DDara, 25 nov 2016
    Laatst bewerkt: 25 nov 2016
    Ik ben van menig dat veel te veel mensen doen als of zwanger worden alleen gaat om geluk hebben.

Tuurlijk zit er een percentage geluk bij maar ik denk dat het meer is dan dat.

Op het juiste moment sex hebben..... (dit kan je op goed geluk doen maar ook) door ovulatie testen te gebruiken.
    De kans dat het zaadcelletje niet in het eitje terecht komt is dan echt klein
    (die zaadjes vechten om als eerst binnen te zijn)

Vervolgens moet de cel zich gaan delen (ook hier kan je natuurlijk pech hebben maar) bij een gezond lichaam en de juiste leefgewoontes is de kans gewoon heel groot dat dat goed gaat.

Dan moet het eitje zich gaan innestelen dit gaat volgens de wetenschap 50 tot 60% van de keren goed. (De kans is dus groter dat het goed gaat dan dat het fout gaat) En dan gaat die wetenschap ook nog is uit van de gemiddelde mens en niet van de extreem gezond levende mens uit die het lot een beetje stuurt.

JE MOET GEWOON GEEN PECH HEBBEN......

Door er op deze manier naar te kijken is het voor mij minder stress vol IK HEB ER DAN VOOR MIJN GEVOEL GEWOON ALLES AAN GEDAAN!

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.275
    6.187
    113
    Ben blij dat ik dat niet heb hoeven doen. En ik geloof er dus niet in. Maar wat je zelf zegt, je bent bijgelovig, dus als het voor jouw idee helpt doe het dan vooral.

18. runstar

runstar Actief lid

9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch zijn er een aantal dingen wel onderzocht. 1 daarvan is de invloed van cafeïne op het vruchtje. Uit onderzoek is gebleken dat teveel cafeïne de kans op een miskraam vergroot. Ook is een goede doorbloeding van de baarmoeder belangrijk voor de innesteling. En dat kun je bevorderen door beweging en omega 3. Vitamine C. kan het baarmoederslijmvlies uitdrogen tussen tijdens de wachtweken geen extra vitamine C.
    Dus ik geloof ook wel degelijk dat je het enigzins kunt beïnvloeden.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.275
    6.187
    113
    Oh ik geloof ook zeker dat een gezonde levensstijl bijdraagt aan de hele zwangerschap, niet per se aan de innesteling alleen. Maar daar heb je zeker gelijk in.
    Maar ik ben niet zo van: oh deze maand is het gelukt omdat ik tijdens de innesteling warme sokken aan heb gehad.

20. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jeetje wat een lijst haha. Hier ook zwanger van een icsi behandeling. Ze zeiden wel dat het handig was de eerste 2 dagen na terugplaatsing niet zwaar tillen en eerste 2 of 3 dagen geen seks te hebben. Maar in elk ziekenhuis is dat weer anders. Ik hoor ook dat heel veel vrouwen niks mee krijgen. Maar meid geniet. Zoals hier ook veel vrouwen zeggen vaak weetje niet eens wanneer innesteling is enzo. S6 hoop dat je snel zwanger bent.

Deel Deze Pagina