Wat doen in de herfstvakantie

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 2 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.642
    1.444
    113
    Wij blijven gewoon thuis. Kinderen hebben 1 dag bso wat ze leuk vinden. Andere dagen zien we wel. Ik ga nu in ieder geval niet van alles opzoeken. Een fietstochtje ofzo dan nog wel.

2. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Morgen komt de tuinman en wordt een deel van de tuin leeggeruimd. Man gaat daar zelf een klim- en klautertoestel bouwen. Dat zou eigenlijk al in juni / juli gebeuren, maar toen zat de tuinman overvol in het werk.
    We hopen dus heel erg op een droge vakantieweek, zodat de kinderen heerlijk in de tuin kunnen spelen.

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Naar welke gaan jullie? Wij gaan ook naar FarmCamps.

Zelfde vraag voor @sidmick

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Naar een alpacaboerderij.

5. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.866
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik kom er dus serieus door dit topic achter dat ik de herfstvakantie verkeerd in mijn agenda had staan o_O

Gelukkig had mn man het wel goed en heeft hij vrij genomen op mijn werkdagen. En dan in de goede week, ik dacht dus een week later.

Wij gaan niets speciaals doen, ik ben dan net begonnen met een nieuwe baan. Misschien wel n keer naar het bos of een eindje fietsen ofzo maar we zoeken niet de drukte op. Verder de kneuterige dingen als filmpje huren thuis, samen koken en bakken, spelletjes doen..

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.508
    36.469
    113
    In een wintersport topic reageren natuurlijk vooral de mensen die op wintersport gaan...
    Wij blijven thuis, vermaken ons wel en buitenland zal zeker nog even duren.

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.048
    18.844
    113
    Vrouw
    Alle binnen activiteiten gaan sowieso op reservering dus daar zou ik me niet druk om maken.
    Afstand houden blijft het belangrijkste en aangezien restaurants etc max. 30 personen binnen mogen hebben, lijkt me dat geen probleem.
    Kan wel zijn dat wanneer je bijv. naar het strand gaat en ergens wat wil drinken, dat het dan vol zit.

Ik heb verlof, momenteel aan huis gekluisterd vanwege de griep, maar zodra ik klachten vrij ben dan ben ik wel van plan om wat te gaan doen met mijn zoontje.. naar het bos bijv. als het weer een beetje meezit. Heb ook al gereserveerd voor een ochtendje in de binnen speeltuin volgende week..
    Zeker als je thuis bent dan is het soms best een uitdaging om ze een hele dag te vermaken.

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij hopen ergens een midweekje te boeken in een huisje op de Veluwe. Daar lekker veel wandelen en drukke plaatsen vermijden. We gaan dus niet ergens uitgebreid eten ofzo.
    Het eerste weekend vieren we de verjaardag van de jongste, in afgeslankte vorm en in verschillende ‘shifts’...

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik heb enorme hectische maanden achter de rug op mijn werk vanwege Corona dus ik heb vrij genomen en de meiden gaan de ochtenden naar de opvang. :$

De middagen gaan we, als het weer het toe laat, naar het bos, stuk fietsen of naar de speeltuin oid.
    Bij slecht weer lekkere dingen bakken, naar de indoorspeeltuin, knutselen, spelletjes of waar ze maar zin in hebben :)

Wellesnietes vindt dit leuk.
  10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.784
    31.364
    113
    Vrouw
    Hahaha. Ja zo lijkt het dan wel.
    Maar wij gaan ook niet wintersporten. Nooit gedaan trouwens. Dus reageer ik ook niet in een wintersporttopic.
    Wel gaan we normaal in de voorjaarsvakantie weg. Maar dit jaar niet denk ik.

Bedenk me net een leuke activiteit voor de herfstvakantie. Dagje snowworld :roflmao::roflmao:

cowgirl80 vindt dit leuk.
  11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    Werken
    Knutselen met kastanjes of herfstbladeren
    Spelen met vriendjes
    Speeltuin
    Koekjes bakken en versieren
    Filmavond
    Naar het bos
    Spelletjes
    Zwemmen

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij gaan een midweek met vrienden en kids naar zee. Spelen in de duinen, wandelen op het strand, spelletjes avonden, samen koken/bakken ultieme ingrediënten voor een vakantie.

13. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.915
    388
    83
    Wij gaan naar een museum en naar de film. En verder lekker thuis.

14. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen blijven het liefst thuis maar ik wil wel graag wat ondernemen met ze.
    Meestal doen we elke herfstvakantie een boswandeling en aansluitend naar een pannenkoekenhuis, kinderkarten en bios.
    Denk dat ik dat karten zak vervangen voor Netflix thuis, verder iets lekkers bakken samen en een keer naar een all you can eat sushi, daar zijn ze gek op en ik ook. Ik kijk ernaar uit!
    Het lekkerste vind ik dat relaxte opstaan en lekker uitgebreid ontbijten en zien wat de dag brengt, lekker rommelen in huis en doen waar we zin in hebben inclusief de hele dag chillen in pyjama

NiVa0230 vindt dit leuk.
  15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.538
    14.057
    113
    Vrouw
    Onze vakantie gaat zeer waarschijnlijk niet door. Dus dan wordt het een dagje museum, koekjes bakken, boswandeling, dierentuin, bioscoop en logeren denk ik.
    Als het stormt misschien nog even uitwaaien aan zee.

16. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Welke musea bezoeken jullie met de kinderen? Ik krijg die van mij niet meegesleept naar een museum, vinden ze saai. Het Anne Frank huis vinden ze wel heel interessant en ze praten er nog regelmatig over.

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe oud zijn ze?
    Kinderboekenmuseum
    Museon
    Maritiem museum
    Naturalis
    Belasting en douane museum ( klinkt saai, maar echt leuk voor een uurtje of 2)
    Universiteit museum utrecht
    Boerhaave Leiden
    Aviodome
    Militair museum
    Mariniers museum
    Openluchtmuseum.

Marsepein vindt dit leuk.
  18. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik werk 3 dagen en ben er 2 vrij. Ik ben gastouder dus 3 dagen hier thuis hok vol:roflmao:
    Op de ene vrije dag wil ik proberen om even een strandwandeling te maken en als verrassing bestellen we pizza. Dat vinden de Kids zo leuk maar doen we eigenlijk nooit.
    De andere vrije dag gaan we naar onze seizoensplek op de camping. Alles weer opruimen:( kids kunnen er nog heerlijk spelen en het bos in.
    We gaan absoluut niet naar pretparken, dierentuinen, ballenbak en museums. Voor geen goud. Dat vermijd ik nu wel.

Tip: laat je kind zelf eens op pinterest neuzen. Mijn zoon heeft daar al hele leuke (knutsel) dingen gezien wat hij wil doen als hij gewoon thuis is. En ik heb er genoeg inspiratie vandaan om ook de bso gastkinderen te vermaken.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Hier 3 dagen aan het werk (gastouder, dus er wordt dan al genoeg geknutseld, gebakken, ik kreeg al een verzoek voor cupcakes van een paar kinderen)
    Op mn 4 vrije dagen nog eens kijken wat we doen. Uitstapjes waarbij je een mondkapje moet, bv de hele dag in een museum zo rondlopen dat is voor mij absoluut geen uitstapje en dat doen we dan niet. Misschien naar de bios, en flink uitwaaien in bos of strand staat ook op de planning. En de oudste is ook nog jarig in de vakantie.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    :eek:
    Wow, ik snap sowieso niet dat mensen met zulke grote groepen dit nu gaan plannen. Ik durf nog geen maand vooruit te kijken bij wijze van.

Deel Deze Pagina